Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο confused, ξοδεύουν το 13% του μισθού τους ετησίως σε καύσιμα. Το κόστος των έχει φθάσει να θεωρείται μικρό στην Ελλάδα μονον όταν η αμόλυβδη δεν υπερβαίνει τα 2 ευρώ το λίτρο.

Η χώρα μας έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή ανά λίτρο καυσίμου στην Ευρώπη (τιμή που έχει υπολογιστεί στη συγκεκριμένη έρευνα 2,40 ευρώ). Το ακριβότερο έχει η Φινλανδία (2,53 ευρώ το λίτρο) και στη δεύτερη θέση όσον αφορά το κόστος βρίσκεται η Ολλανδία (2,48 ευρώ το λίτρο).

Ωστόσο, εκτός από το κόστος του λίτρου, είναι και η αντιστοιχία μισθού και κόστους καυσίμου που καθιστά εξαιρετικά ακριβό το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου για το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το ετήσιο κόστος καυσίμων στην Ελλάδα φτάνει τα 1.153 ευρώ, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο το αντίστοιχο κόστος είναι αισθητά υψηλότερο, φτάνει τα 1.761 ευρώ, στη Σουηδία τα 1.898 ευρώ ετησίως, στη Φινλανδία τα 1.738 και στη Δανία τα 2.139 ευρώ ετησίως.

Ομως, η αναλογία σε σχέση με τον ετήσιο μισθό είναι σαφώς χαμηλότερη, προφανώς λόγω του ύψους του μέσου μισθού σε αυτές τις χώρες, που είναι σημαντικά αυξημένο.

Ομως, παρά τα υψηλά ετήσια έξοδα για καύσιμα στη Δανία, οι πολίτες της χώρας δαπανούν το 6,97% του εισοδήματός τους, το μισό από ό,τι στην Ελλάδα, για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους, στη Σουηδία το 7,68% του εισοδήματός τους και στη Φινλανδία το 6,82%. Φθηνή χώρα όσον αφορά τα καύσιμα είναι η Ισπανία, καθώς οι πολίτες ξοδεύουν 868 ευρώ τον χρόνο για να γεμίσουν το αυτοκίνητό τους, δαπανώντας το 5,41% του μισθού τους.

Οι οδηγοί στο Λουξεμβούργο πληρώνουν τα λιγότερα από όλους τους Ευρωπαίους. Δαπανούν 1.423 ευρώ ετησίως για καύσιμα, το 3,76% του εισοδήματός τους, ενώ το λίτρο καυσίμου κοστίζει μόνο 1,90 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025