Σημαντικές είναι οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και της βενζίνης τις τελευταίες ημέρες. Αφού η μέση τιμή της αμόλυβδης σε πανελλαδικό επίπεδο έχει φτάσει στα επίπεδα των 2,168 ευρώ.
Να συνεχιστεί αλλά πιο απλό το fuel pass
Ενδεικτική της κατάστασης η αντίδραση της προέδρου των βενζινοπωλών Αττικής, Μαρίας Ζάγκα, η οποία ερωτηθείσα για το πού θα κινηθούν οι τιμές των καυσίμων απάντησε «είναι μια περίεργη κατάσταση. Επί του παρόντος έρχονται τιμολόγια όλο με αυξήσεις. Τα έχω χάσει».
Σύμφωνα με την ίδια, πάντως, τα βενζινάδικα κρατούν όσο μπορούν το πλαφόν «γιατί είναι πάνω από το κεφάλι μας η «σπάθη» του προστίμου των 5.000 ευρώ αλλά δεν ξέρω τι γίνεται με το λαθρεμπόριο και εκεί πρέπει, επίσης, να στραφεί η προσοχή των αρχών».
Κληθείσα να περιγράψει την κατάσταση στα πρατήρια υγρών καυσίμων η κυρία Ζάγκα σημείωσε ότι όσοι καταναλωτές εξακολουθούν να βάζουν 20 ευρώ όπως έβαζαν παίρνουν λιγότερα λίτρα και η αγοραστική δύναμή τους έχει πέσει» προσθέτοντας ότι «η δουλειά μας έχει χάσει από 20% έως και 30% καθώς το ποσοστό της πτώσης εξαρτάται από την περιοχή, αν είναι μικρό το πρατήριο, αν έχεις ανταγωνισμό κτλ».
Όπως τόνισε αυτό που επιμένουν να ζητούν οι πρατηριούχοι είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 19% με την ίδια να σημειώνει ότι «η μείωση του ΕΦΚ θα μπορούσε να εφαρμοστεί για την περίοδο της κρίσης και τότε η τιμή της αμόλυβδης θα μειωνόταν κατά 43 λεπτά το λίτρο».
Η ίδια περιέγραψε ως «είδος πολυτελείας» τη βενζίνη προσθέτοντας ότι «τα ταμεία μας δεν πάνε καλά αντίθετα με το παρεμπόριο».
H πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής τάχθηκε υπέρ της συνέχισης της επιδότησης καυσίμων μέσω του Fuel Pass ζητώντας, όμως, να γίνει πιο απλή η διαδικασία χορήγησής του «γιατί ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
«Να το έκαναν πιο απλό, ακούγεται ότι είναι απλό αλλά η διαδικασία είναι περίπλοκη, παίρνουν απεγνωσμένοι οι πελάτες και μας λένε ότι δεν τα έχουν καταφέρει. Να επαναληφθεί το fuel pass γιατί είναι μια μικρή βοήθεια αλλά όσοι το πήραν στην τράπεζα δεν θα το ρίξουν στη βενζίνη αλλά στο σούπερ μάρκετ. Αντίθετα με την κάρτα επιτυγχάνεται και η επιδότηση της βενζίνης αλλά και η αύξηση των εσόδων για το κράτος» κατέληξε η Μαρία Ζάγκα.
Για το ζήτημα που κυριολεκτικά καταστρέφει τον οικονομικό προϋπολογισμό των νοικοκυριών, μίλησε τη Δευτέρα στο Newsbomb, o Μιχάλης Κιούσης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, τονίζοντας την ανάγκη να βρεθεί μια άμεση λύση, όχι σε εθνικό επίπεδο, αλλά σε παγκόσμιο.
«Βιώνουμε ιστορικά υψηλά στις τιμές των καυσίμων. Πανάκριβη η βενζίνη, πανάκριβα τα καύσιμα. Έχει φτάσει η βενζίνη πάνω από τα 2,2 ευρώ/λίτρο. Πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση, είτε είναι πανευρωπαϊκή, είτε είναι παγκόσμια. Πρέπει να βρεθεί μια λύση για την ενέργεια», είπε ο κ. Κιούσης αναφορικά με τις υψηλές τιμές στα καύσιμα.
Ο ίδιος, υποστήριξε ότι «έχουν πέσει οι μετακινήσεις και έχει μειωθεί η κατανάλωση. Μετά την εξόρμηση του Πάσχα σταμάτησαν τα ταξίδια, δεν μετακινούνται». Ωστόσο, οι καναταλωτές συνεχίζουν να βάζουν τα ίδια χρήματα αν και τα ρεζερβουάρ τους δεν φουλάρουν πια.
Ο κ. Κιούσης τόνισε πως «οι πωλήσεις έχουν πέσει στο 20%. Βιώνουμε μια κρίση πανδημίας και μια ενεργειακή κρίση. Δεν πάνε καθόλου καλά τα πράγματα».