Τι αναφέρει η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ανακοίνωση:

Δεν είναι πρώτη φορά και φοβόμαστε ούτε η τελευταία, που το Υπουργείο Παιδείας συλλογίζεται με τον εαυτό του, συσκέπτεται μοναχό του, αφουγκράζεται το τι θέλει να ακούσει η κοινή γνώμη, αντιγράφει αποτυχημένα σχέδια άλλων χωρών και τελικά ανακοινώνει με στόμφο «καινοτομίες» που είναι ανεδαφικές και στις περισσότερες περιπτώσεις ανεφάρμοστες.

Αν πραγματικά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιθυμούσε να εισάγει μια νέα και πρωτοποριακή ιδέα, που να συνάδει με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές τάσεις, το πρώτο που θα έπρεπε να κάνει, θα ήταν να καλέσει τους ανθρώπους που θα κληθούν να την εφαρμόσουν, να συζητήσουν διεξοδικά και με ειλικρίνεια ώστε να παραχθεί ένα υλοποιήσιμο και επωφελές σχέδιο.

Αποφεύγοντας όμως τη συνταγή της επιτυχίας, που δεν είναι άλλος παρά μόνο ο διάλογος, για ακόμη φορά το ΥΠΑΙΘ μας ανακοινώνει την απόφαση του ΦΕΚ (4509/Β/25-8-2022), που προβλέπει τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στις σχολικές μονάδες και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων. Επικαλείται η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αντίστοιχους θεσμούς που υπάρχουν σε άλλες χώρες, πανηγυρίζοντας για την «καινοτομία» της, αποφεύγει όμως αναφερθεί στο συνολικό πλαίσιο που υπάρχει στα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα. Αυτή η επιλεκτική εισαγωγή, ενός μέρους από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, προδίδει την πραγματική στόχευση του Υπουργείου, που δεν είναι άλλη, από την ελαστικοποίηση του ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών και την εισαγωγή της απλήρωτης εργασίας τους. Δεν μας λέει το ΥΠΑΙΘ, ότι στις χώρες που εφαρμόζονται αντίστοιχες καινοτομίες, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί δεν είναι επιφορτισμένοι με γραφειοκρατικής φύσης ασχολίες, αποκρύπτει το ότι τα σχολεία είναι στελεχωμένα με προσωπικό γραμματειακής υποστήριξης και επιστασίας, και το κυριότερο που συστηματικά της διαφεύγει, είναι ότι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τέτοιους ρόλους αμείβονται επιπλέον ή έχουν κάποιες άλλες παροχές όπως μείωση διδακτικού ωραρίου.

Η Ο.Κ.Π.Ε. ως το μόνο ακομμάτιστο και ανεξάρτητο συνδικαλιστικό όργανο, μπορεί πάντα να κρίνει και να επικρίνει το έργο της οποιασδήποτε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας χωρίς να είναι υποχρεωμένη να δώσει σε καμία παράταξη σε κανένα κόμμα τα διαπιστευτήριά της, αλλά είναι σταθερά και μόνιμα δεσμευμένη ώστε να προτάσσει αποκλειστικά και μόνο το συμφέρον της Δημόσιας Παιδείας και των λειτουργών της. Ταυτόχρονα είναι πάγια αρχή της, να μην καταγγέλλει και να μην απαξιώνει προκαταβολικά οτιδήποτε το ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει, χωρίς πρώτα να το μελετήσει προσεκτικά και χωρίς να προσπαθήσει να διαπιστώσει αν υπάρχει κάτι που επιμελώς αποκρύπτεται, ή ελλοχεύει μεταγενέστερους κινδύνους. Είναι όμως βασική και καταστατική της υποχρέωση, να μην επιτρέπει σε καμία περίπτωση να παγιωθεί ένα καθεστώς απλήρωτης εργασίας των λειτουργών της εκπαίδευσης, των ανθρώπων εκείνων που κρατούν ψηλά τη σημαία της παιδείας στη χώρα μας όλα αυτά τα χρόνια μόνοι τους, αβοήθητοι και κακοπληρωμένοι.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους:

• Να αφήσουν στο συρτάρι τα σχέδια που η κ. Κεραμέως εμπνεύστηκε μόνη της και εγκαλεί εμάς τους εκπαιδευτικούς να τα υλοποιήσουμε.
• Να μην συναινέσουν στην προσπάθεια εμπλοκής τους στις τυπικές και χωρίς ουσία γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες θα λειτουργούν εις βάρος του ουσιαστικού παιδαγωγικού έργου τους.
• Να μην αφήσουν να περάσει το «εμμέσως πλην σαφώς» καθεστώς απλήρωτης εργασίας.
• Να αντισταθούν στην προσπάθεια διάρρηξης του δημοκρατικού κλίματος του δημόσιου σχολείου και του πνεύματος συναδελφικής αλληλεγγύης.
• Απαντούμε, για άλλη μια φορά, στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και προσωπικά στην υπουργό, ότι δεν θα μας ξεγελάσει με χάντρες και καθρεφτάκια (μόρια επιλογής διευθυντικών θέσεων, προσόντα αξιολόγησης)

Λέμε ΌΧΙ
σε κάθε προσπάθεια κατηγοριοποίησης των Σχολικών Μονάδων.
σε κάθε προσπάθεια αύξησης του γραφειοκρατικού φορτίου μας.
σε κάθε προσπάθεια αποδόμησης του Συλλόγου Διδασκόντων.
Απαιτούμε:
Συνεχή και ουσιαστικό διάλογο με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ
Διαρκή και σωστά δομημένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Επαρκή χρηματοδότηση στις επιχειρούμενες «μεταρρυθμίσεις-καινοτομίες» και διασφάλιση ουσιαστικών κινήτρων στους εκπαιδευτικούς.
Ουσιαστική οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών στα επίπεδα του πληθωρισμού.
Επιστροφή της κλεμμένης μισθολογικής εξέλιξης της διετίας 2016-2017.
Αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των οδοιπορικών εξόδων στους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό τους.
Αύξηση της αμοιβής για την υπερωριακή αποζημίωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025