Οι ανησυχίες και προβληματισμοί που διατυπώσαμε την περσινή χρονιά εξελίχθηκαν σε φόβο και οργή για αυτά που το Υπουργείο δεν τόλμησε να κάνει, αναφέρει η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η ανακοίνωση
Με έντονη ανησυχία και εύλογο προβληματισμό οδηγηθήκαμε στην έναρξη μιας ιδιαίτερης σχολικής χρονιάς, όπου η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δείχνει να μην αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα και την επικινδυνότητα της κατάστασης όπως αυτή διαμορφώνεται από την υγειονομική και όχι μόνο κρίση που συνεχίζει να υφίσταται. Αντιθέτως συνεχίζει να ζει μέσα σε ένα ουτοπικό τοπίο και να φαντασιώνεται ξενόφερτα και νεοφιλελεύθερα εκπαιδευτικά συστήματα που έχουν αποδεδειγμένα αποτύχει και απέχουν παρασάγγας από την οικτρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς.
Η απουσία ενός οργανωμένου και καλά σχεδιασμένου πλάνου, που θα είχε ως άξονες την πραγματική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, έμεινε απλά και μόνο στη διατύπωση του νέου νόμου με το μεγαλόστομο τίτλο “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλεςδιατάξεις”- Νόμος 4823/2021 Αρ. Φ. 136) όπως άλλωστε έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια.
Οι ανησυχίες και προβληματισμοί που διατυπώσαμε την περσινή χρονιά εξελίχθηκαν σε φόβο και οργή για αυτά που το Υπουργείο δεν τόλμησε να κάνει, αλλά κυρίως και σε αυτό που επιμελώς προσπαθεί να μας οδηγήσει που δεν είναι άλλο από το διχασμό και τη διάσπαση της εκπαιδευτικής κοινότητας. σε εμβολιασμένους και μη.
Ζητήσαμε και ζητούμε επιτακτικά:
· Να διατίθενται δωρεάν τα rapidtest σε όλους τους εκπαιδευτικούς χωρίς διαχωρισμούς, διότι ο στόχος δε θα πρέπει να είναι η τιμωρία και η επιβολή, αλλά η μέγιστη πρόληψη και η απόλυτη ασφάλεια.
· Να θεσμοθετηθεί άμεσα η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και να συνδεθεί άμεσα ο αριθμός των μαθητών με τα τετραγωνικά μέτρα της αίθουσας, όπως άλλωστε προβλέπεται σε τόσες άλλες δραστηριότητες και υπηρεσίες.
· Να εξασφαλιστεί επαρκές προσωπικό καθαριότητας, ώστε να μπορεί να διασφαλιστεί η τήρηση όσων προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
· Να παρέχεται επαρκής ποσότητα υλικών καθαριότητας και απολύμανσης από το κράτος και όχι να στηριζόμαστε στις προσφορές από τους γονείς και κηδεμόνες όπως γίνεται όλο αυτό το διάστημα
Είμαστε κάθετα ενάντιοι, στη λογική των πειθαρχικών κυρώσεων, των τιμωρητικών στοχεύσεων και της επιβολής δια ροπάλου των μέτρων εκείνων, τα οποία όφειλε η Πολιτεία να έχει (με τη μέθοδο των επιχειρημάτων και της πειθούς) ήδη εμφυσήσει στους πολίτες της.
Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι, ότι οποιοδήποτε εγχείρημα από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει πρωταρχικά να στοχεύει στο να ενώνει και όχι να διαχωρίζει, να διασπά και τελικά να διχάζει, διότι κανένας εκπαιδευτικός είτε εμβολιασμένος είτε όχι δεν περισσεύει στη διαρκή μάχη για την παροχή σύγχρονης εκπαίδευσης στα παιδιά μας.