Μαγείρεμα στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής «μυρίζεται» από την αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ που έχει αναλάβει τις κρίσεις συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.
Μάλιστα, οι καταγγελίες ώθησαν το υπουργείο Παιδείας να στείλει έγγραφο προς την επιτροπή να κάνει επανεξέταση των συναφειών και αυτή αρνήθηκε! Στο έγγραφό της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής καταγράφονται αναλυτικά περιπτώσεις όπου στον ίδιο μεταπτυχιακό τίτλο, σε άλλους αναπληρωτές δόθηκε συνάφεια και σε άλλους όχι, με αποτέλεσμα άλλοι να κατατάσσονται στον κύριο πίνακα και άλλοι στον επικουρικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελ. Τύπου», η επιτροπή συνεδρίασε προχθές, (10 μέρες μετά την αποστολή του εγγράφου) και αποφάσισε να μην προχωρήσει στην επανεξέταση. Το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν έχει λάβει επίσημη απάντηση, αλλά προφορική ενημέρωση για την απόφαση της επιτροπής.
Το θέμα αφορά περίπου 1.600 αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού με μεταπτυχιακούς τίτλους με τις διαφοροποιήσεις στη συνάφεια να βγαίνουν στο φως από καταγγελίες περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης αλλά και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που είδαν συναδέλφους με τον ίδιο τίτλο να λαμβάνουν συνάφεια και αυτοί όχι.
Με απίστευτα καθυστερημένα αντανακλαστικά το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στην αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ έγγραφο όπου υπογραμμίζει ότι διακυβεύεται το κύρος των πινάκων κατάταξης και ζητάει να «επανεξεταστούν οι αποφάσεις συνάφειας του 2016 σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2017, ώστε η οριστική κατάταξη των υποψηφίων να πραγματοποιηθεί με όρους ισοτιμίας, αξιοκρατίας και δικαιοσύνης».
Η απάντηση της επιτροπής
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή υπερασπίστηκε τις κρίσεις της όσον αφορά τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων, σημειώνοντας ότι η διαδικασία που ακολουθεί δεν είναι «φασόν». Ελέγχονται τόσο το πρόγραμμα σπουδών του κάθε μεταπτυχιακού όσο και οι επιλογές μαθημάτων που έκανε ο κάθε σπουδαστής ξεχωριστά όπως και το θέμα της εργασίας του, γι’ αυτό το λόγο παρατηρείται η διαφοροποίηση και δεν θα προχωρήσει σε επανεξέταση.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν:
Η στάση του υπουργείου Παιδείας μετά την -προφορική- άρνηση της επιτροπής, προκαλεί ερωτήματα, μιας και στελέχη του αναγνωρίζουν το «ανεξάρτητο» των κρίσεων της επιτροπής. Ομως, το υπουργείο Παιδείας, βάσει και των καταγγελιών που έχουν γίνει σχετικά με το θέμα στον «Ε.Τ.», καλείται να απαντήσει:
1) Δεν γνώριζε η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας τον τρόπο με τον οποίο δίνεται η συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων από την επιτροπή του ΙΕΠ; Εστειλε έγγραφο κάνοντας λόγο για διακύβευση του κύρους των πινάκων κατάταξης των αναπληρωτών με αναλυτικά στοιχεία των διαφοροποιήσεων στις κρίσεις συνάφειας και όταν ενημερώθηκε από την επιτροπή κατέληξε ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα αξιοκρατίας;
2) Το έγγραφο εστάλη στις 7 Ιουλίου, ενώ ήδη έχουν συγκροτηθεί οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν δικαίωμα ένστασης στο ΑΣΕΠ, καθώς έχει παρέλθει η προθεσμία. Ειδικότερα, γι’ αυτό, το υπουργείο υπολόγιζε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην περίπτωση που το ΙΕΠ προχωρούσε σε επανεξέταση, το ΑΣΕΠ στη συνέχεια αυτεπάγγελτα να προχωρήσει στη διαδικασία κατάρτισης των οριστικών πινάκων με τις βελτιώσεις που θα προέκυπταν.
3) Υπάρχουν πρακτικά κατά τη διαδικασία κρίσης συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων από την επιτροπή και τι γίνεται με τα κριτήρια βάσει των οποίων γίνονται οι κρίσεις; Στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ βρίσκονται τα κριτήρια που αφορούν τα μεταπτυχιακά που γίνονται από την εφαρμογή της απόφασης και όχι όσα ολοκληρώθηκαν τα προηγούμενα έτη.
Οι ακραίες περιπτώσεις:
-Σε υποψηφίους του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων με ΜΤΣ «ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥ» του Πανεπιστήμιου LEIDEN Ολλανδίας αποδόθηκε συνάφεια με τη Σχολική Ψυχολογία, σε όσους αιτήθηκαν για πρώτη φορά το 2017, ενώ για άλλους υποψηφίους που αιτήθηκαν κρίση συνάφειας το 2016 η εν λόγω συνάφεια αποδίδεται στον κλάδο.
-Σε υποψηφίους του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων με ΜΤΣ «ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΕΣ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» του Πανεπιστήμιου της Ρώμης, TOR VERGATA, σε όσους κρίθηκαν κατά τη φετινή χρονιά έλαβαν συνάφεια με τη Σχολική Ψυχολογία, ενώ όσοι κρίθηκαν κατά την προηγουμένη χρονιά έλαβαν συνάφεια στον κλάδο.