Στην έναρξη εργασιών για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, , μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε κάτι που του είχε πει ένας ηλικιωμένος στην Κάτω Αχαΐα: Ότι πρέπει να τελειώσει αυτό το έργο, διότι κάθε χρόνο ξεκληρίζεται ένα χωριό. «Εν έτει 2022, σε μία χώρα σαν την Ελλάδα που θέλουμε να είμαστε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν μπορούμε να θρηνούμε άλλες ανθρώπινες ζωές», τόνισε, σημειώνοντας ότι το Πάτρα- Πύργος, που συζητείται πάνω από μία δεκαετία, ξεκινά.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα του έργου, σημείωσε ότι η παράδοση θα γίνει μέσα σε λιγότερο από 36 μήνες, για το πρώτο μεγάλο τμήμα του.

«Όλοι γνωρίζουμε την αλήθεια», προσέθεσε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το 2015 το έργο κατατμήθηκε για να το αναλάβει συγκεκριμένος εργολάβος, που θα έπαιρνε στη συνέχεια και τηλεοπτικό κανάλι.

Σημείωσε επίσης ότι χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών του Πάτρα-Πύργος, ανακοίνωσε και τη σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε εξάλλου στο συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα. Σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συμβασιοποιήσει τα τελευταία τρία χρόνια έργα ύψους 3,5 δισ. ευρώ και έχει δημοπρατήσει έργα ύψους 6 δισ. ευρώ. Τόνισε μάλιστα ότι τα έργα αυτά δεν είναι μεμονωμένα, αλλά εντάσσονται σε έναν ευρύτερο ολιστικό σχεδιασμό.

Επισήμανε δε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιμετώπισε τις μεγάλες παθογένειες των δημοσίων έργων στην Ελλάδα με τις αλλαγές στο νόμο 4412 για τις δημόσιες συμβάσεις. «Μελετοκατασκευή. Όχι μελέτη, δημοπράτηση και μετά το κατασκευαστικό έργο με καθυστέρηση, έρχεται ο εργολάβος, δεν μου αρέσει η μελέτη, είναι προβληματική. Αυτό είναι το έργο, πάρ’ τ ο, κάν’ το, τελείωνε», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Το δεύτερο που κάνουμε, που είναι πολύ βασικό, είναι ότι θα γίνεται σοβαρή επίβλεψη -όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη- από ιδιώτες μηχανικούς με την εποπτεία του Δημοσίου».

Εξήγησε δε ότι το δεύτερο είναι πολύ σημαντικό ιδίως σε δήμους μικρούς, που δεν έχουν τεχνικές υπηρεσίες. Και τόνισε: «Όλα αυτά εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο για να αλλάξει η Ελλάδα. Υπάρχει ένα πακέτο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στο Μετρό Θεσσαλονίκης. «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες. Θέλω να το ξεκαθαρίσουμε. Δεν κάναμε εγκαίνια, γιατί δεν είμαστε εμείς μία παράταξη που έχει το ψέμα στο πολιτικό της DNA», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και προσέθεσε:

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης τελειώνει το 2023, παρά τις απίστευτες προσφυγές, που έχουν γίνει για να σταματήσει το έργο και πίσω από τις οποίες σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό -λυπάμαι που το λέω- αλλά υπάρχουν και πολιτικά συμφέροντα».

Σημείωσε ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς βλέπουν τις πλατείες, που ήταν πάνω από 10 χρόνια με λαμαρίνες, να αποδίδονται πίσω στην πόλη, καθώς και ότι σε πολλά σημεία γίνονται ήδη δοκιμαστικές διαδρομές. «Εμείς όμως ποτέ δε θα κάνουμε φιέστες», ξεκαθάρισε ο κ. Καραμανλής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025