Πίνακας περιεχομένων
Αίσθηση προκαλεί η καταγγελία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), σύμφωνα με την οποία το «Καλάθι του Πάσχα» που υποτίθεται πως τίθεται σε εφαρμογή από σήμερα, Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, παραμένει κενό περιεχομένου. Παρά τις σχετικές ανακοινώσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης 24797/28-03-2025, κανένα από τα πασχαλινά προϊόντα που θα έπρεπε να ενταχθούν στο καλάθι δεν εντοπίστηκε στα ράφια των σούπερ μάρκετ σύμφωνα με την καταγγελία που απέστειλε στο ipaidia.gr η Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ).
Δείτε Καιρός: Η πρόγνωση για το Πάσχα – Βίντεο
Απών από τα ράφια και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες το «Καλάθι του Πάσχα»
Σύμφωνα με την ΕΕΚΕ, τα προϊόντα που προβλέπεται να ενταχθούν στο εποχικό καλάθι – αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και πασχαλινά σοκολατένια αυγά – δεν εμφανίζονται σε καμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ούτε και φέρουν κάποια ειδική σήμανση που να τα διαχωρίζει στο πλαίσιο του θεσμού. Η ίδια εικόνα παρατηρείται και στην επίσημη πλατφόρμα του Υπουργείου, e-katanalotis, όπου απουσιάζουν πλήρως τα σχετικά είδη.
Εθελοντικά κλιμάκια της Ένωσης πραγματοποίησαν επισκέψεις σε καταστήματα μεγάλων αλυσίδων ανά τη χώρα, διαπιστώνοντας ομόφωνα την πλήρη απουσία του πασχαλινού καλαθιού, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στις διαδικτυακές καταγραφές.
«Καλάθι του Πάσχα»: «Επικοινωνιακό παιχνίδι στις πλάτες των καταναλωτών»
Η ΕΕΚΕ κάνει λόγο για επικοινωνιακό παιχνίδι του Υπουργείου Ανάπτυξης, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση παρουσιάζει μια ψευδή εικόνα εφαρμογής του μέτρου με στόχο τον πρόσκαιρο εντυπωσιασμό. Όπως υπογραμμίζεται, παρά την επίσημη εξαγγελία του Υπουργού με δελτίο Τύπου από την 1η Απριλίου, η πραγματικότητα απέχει πολύ από τα λεγόμενα.
«Επιτέλους, ας σταματήσει η δημιουργία επίπλαστων εντυπώσεων. Οι καταναλωτές δεν είμαστε λωτοφάγοι – βλέπουμε, συγκρίνουμε, διαπιστώνουμε και διεκδικούμε», τονίζει χαρακτηριστικά η Ένωση, καλώντας την Πολιτεία να σκύψει ουσιαστικά πάνω από τις ανάγκες των πολιτών αντί να προτάσσει το επικοινωνιακό όφελος.
Διαβάστε επίσης Συντάξεις Μαΐου 2025: Πότε θα πληρωθούν τελικά
Η υπουργική απόφαση και η χρονική ασυνέπεια για το «Καλάθι του Πάσχα»:
Υπενθυμίζεται ότι η υπουργική απόφαση 24797/28-03-2025 ορίζει ρητά την έναρξη του «Καλαθιού του Πάσχα» για την 7η Απριλίου 2025. Ωστόσο, όπως καταγγέλλει η ΕΕΚΕ, κανένα από τα προβλεπόμενα μέτρα δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για τον τρόπο παρακολούθησης και εφαρμογής του μέτρου από τις αρμόδιες αρχές.
Η καταγγελία έρχεται λίγες ημέρες πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, σε μια περίοδο που οι καταναλωτές αναμένουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα βασικά αγαθά του πασχαλινού τραπεζιού, υπό την πίεση του πληθωρισμού και της ακρίβειας.
Δείτε αναλυτικά την καταγγελία που απέστειλε στο ipaidia.gr η Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ)
Από το πρωί το σύνολο, σχεδόν, των μέσων μαζικής επικοινωνίας, έχουν ως βασική είδηση ότι σήμερα, 7η Απριλίου 2025, ξεκινά η εφαρμογή του
«Καλαθιού του Πάσχα», με την προσθήκη των πασχαλιάτικων προϊόντων στο γνωστό «Καλάθι του Νοικοκυριού». Έτσι από σήμερα, θα έπρεπε να ενταχθούν και να διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό οι κατηγορίες Αρνί, Κατσίκι, Τσουρέκι και Σοκολάτα (πασχαλινά σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα). Το ότι, υποτίθεται, από σήμερα ξεκινούσε το «Καλάθι του Πάσχα», το αναφέρει η πρόσφατη Απόφαση Υπουργού Ανάπτυξης 24797/28-03-2025 αλλά και το ανακοίνωσε δημόσια ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης με Δελτίο Τύπου του Υπουργείου, ήδη από την 1η Απριλίου 2025.
Πλην όμως η αλήθεια είναι διαφορετική: κανένα «Καλάθι του Πάσχα» δεν ξεκίνησε σήμερα, σε καμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ δεν υπάρχουν τα σχετικά προϊόντα με την σχετική σήμανση ενώ ακόμα και στο διαδικτυακό τόπο «e-katanalotis» του Υπουργείου Ανάπτυξης απουσιάζουν παντελώς τα πασχαλιάτικα αυτά προϊόντα! Όσο και αν εθελοντικά κλιμάκια της ΕΕΚΕ επισκέφτηκαν πολλά καταστήματα όλων των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε όλη τη χώρα, πουθενά δεν είδαμε το Καλάθι και τα προϊόντα του.
To Υπουργείο Ανάπτυξης από την άλλη, αν και θα έπρεπε να γνωρίζει την πραγματική κατάσταση στα σούπερ μάρκετ, συντηρεί αυτή την εικόνα, προφανώς για λόγους πρόσκαιρου εντυπωσιασμού.
Επιτέλους, ας μπει ένα τέλος στο επικοινωνιακό παιχνίδι! Ας ασχοληθεί κάποιος σοβαρά με τους καταναλωτές και τις ανάγκες τους και όχι με τη δημιουργία επίπλαστων εικόνων που εξυπηρετούν άλλους, όχι όμως το καταναλωτικό κοινό! Οι καταναλωτές δεν είμαστε λωτοφάγοι, βλέπουμε, συγκρίνουμε, διαπιστώνουμε και διεκδικούμε.
Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες,
On line φόρμα υποβολής καταγγελίας.
Δείτε ακόμη Τελικά έρχεται έκτακτο επίδομα Πάσχα 2025;