Καλάθι του νοικοκυριού – Τι λένε φορείς των κλάδων και εκπρόσωποι των καταναλωτών. Ειδικότερα, σε εφαρμογή είναι για δεύτερη εβδομάδα το «Καλάθι του νοικοκυριού» ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι «ζυμώσεις» μεταξύ αρτοποιών και κρεοπώλων ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους «καλάθια», καθώς βλέπουν τους τζίρους τους συνεχώς να μειώνονται.
Ο Αναστάσιος Βαζάκας, ιδιοκτήτης αρτοποιείου στη Λυκόβρυση, μίλησε στο Newsbomb για τις περικοπές που κάνει το νοικοκυριό στην αγορά βασικών προϊόντων λόγω των υπέρογκων λογαριασμών που καλείται να πληρώσει.
«Είναι δύσκολα τα πράγματα, θα αναγκαστούμε να κάνουμε περικοπές. Ο κόσμος τα λεφτά τα διοχετεύει σε μια μαύρη τρύπα… στην ενέργεια, στους λογαριασμούς που πρέπει να πληρώσει».
Και συμπλήρωσε: «Έχω δει τον τζίρο να μειώνεται, είναι κάτω από 20% με 25% τα τελευταία δύο χρόνια. Έχω στο αρτοποιείο 26 με 27 υπαλλήλους. Δύσκολα τα βγάζουμε πέρα».
«Με εμάς το παράδοξο είναι ότι ακόμα και να ζητάμε υπαλλήλους δεν μπορούμε να βρούμε. Έρχονται, δουλεύουν δύο μέρες και μετά φεύγουν. Τα επιδόματα, μαζί με το χαρτζιλίκι της οικογένειας αποτρέπει τους νέους να πιάσουν δουλειά», ανέφερε ο κος Βαζάκας.
«Δεν είναι πιο φθηνά τα προϊόντα στο “καλάθι του νοικοκυριού”»
«Το «καλάθι του νοικοκυριού» στα σούπερ μάρκετ, δεν είναι τίποτα περισσότερο από το φυλλάδιο των προσφορών τους. Τα προϊόντα που δίνουν δεν είναι πιο φθηνά, καθώς με το «καλάθι» γίνεται συγκράτηση του ποσοστού κέρδους των συγκεκριμένων προϊόντων», είπε ο κος Βαζάκας.
Και συνέχισε λέγοντας πως «όταν ένας φούρνος δεν έχει ανεβάσει το ψωμί εδώ και τρεις μήνες, αυτό δείχνει ότι υπάρχει συγκράτηση τιμών. Το ψωμί το πήγαμε από 70 λεπτά στα 90, ο καταναλωτής θα βρει ψωμί φρέσκο, χειροποίητο, και όχι κατεψυγμένο, προψημένο και βιομηχανοποιημένο όπως υπάρχει στο super market. Ξέρετε γιατί συγκρατούμε τιμές; Γιατί έχουμε προσωπικές σχέσεις με τον πελάτη και βάζουμε αρκετή προσωπική εργασία. Στο αρτοποιείο δουλεύει όλη η οικογένεια».
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Τι πρέπει να προσέξετε
«Η κίνηση με το «καλάθι του νοικοκυριού» οδηγεί τον κόσμο στα ολιγοπώλια, στρέφει τον κόσμο στα σούπερ μάρκετ. Προσέξτε, ο κλάδος των αρτοποιών είναι αυτός έχει συγκρατήσει τιμές εδώ και ένα χρόνο», κατέληξε ο κος Βαζάκας.
Το «καλάθι του κρεοπώλη»
Ο Νίκος Κακαφίκας, γενικός γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, ανέφερε στο Newsbomb πως «το 70% της κατανάλωσης του κρέατος γίνεται στα κρεοπωλεία. Ο κόσμος προτιμά να αγοράσει το κρέας του από τον δικό του κρεοπώλη. Ο καταναλωτής γνωρίζει πως δεν θα βρει στα σούπερ μάρκετ την ποιότητα του κρεοπωλείου. Εκτός όμως από αυτό, εμείς με τους πελάτες μας έχουμε και φιλική σχέση, σχέση εμπιστοσύνης για αυτό που θα αγοράσουν».
Ο κος Κακαφίκας διευκρίνησε πως στα κρεοπωλεία δεν βρεις τυποποιημένα κρέατα άγνωστης προέλευσης.
«Στο σούπερ μάρκετ με το «καλάθι του νοικοκυριού» ο καταναλωτής αγοράζει συσκευασμένο χοιρινό κρέας χωρίς να αναγράφεται η χώρα προέλευσης, κάτι που δεν επιτρέπεται. Εμείς στα κρεοπωλεία είμαστε υποχρεωμένοι και αναγράφουμε τα πάντα για οποιοδήποτε κρέας πουλάμε, χοιρινό, μοσχάρι, κοτόπουλο».
Η πρόταση των κρεοπωλών στο Υπουργείο
«Κάτι αντίστοιχο με το «καλάθι του νοικοκυριού» ζητήσαμε και εμείς από το Υπουργείο. Συναντήσαμε τον Υπουργό και του κάναμε πρόταση να βάζουμε κάθε εβδομάδα ένα προϊόν σε έκπτωση. Παράδειγμα, αυτή την εβδομάδα το μοσχάρι σε όλα τα κρεοπωλεία της Ελλάδας, τα οποία είναι 20.000, να το έχουν με έκπτωση 10%. Αυτό θα ωθούσε τον κόσμο να επισκεφθεί τα κρεοπωλεία και να κάνει τις αγορές του εκεί. Ο Υπουργός είδε θετικά την πρότασή μας».
Τέλος επεσήμανε πως «τον τελευταίο μήνα έχει πέσει ο τζίρος περίπου 10%, το «καλάθι του νοικοκυριού» έβαλε το δικό του λιθαράκι στη μείωση αυτή».