Τελειώνει το οξυγόνο που απομένει για να βρεθούν ζωντανοί μέχρι αύριο, Πέμπτη, οι εγκλωβισμένοι επιβάτες του τουριστικού υποβρυχίου που κατέβηκε για να επισκεφθεί το ναυάγιο του σε βάθος 4.000 μέτρων στο βόρειο Ατλαντικό.

Αξίζει να σημειωθεί πως, καναδικά αεροπλάνα «έπιασαν» θορύβους κάτω από το νερό στη διάρκεια των επιχειρήσεων για την ανεύρεση του υποβρυχίου που έχει εξαφανισθεί από την Κυριακή με πέντε επιβαίνοντες κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, στον Ατλαντικό Ωκεανό, ανακοίνωσε σήμερα η αμερικανική Ακτοφυλακή.

«Καναδικά αεροπλάνα P-8 εντόπισαν θορύβους κάτω από το νερό στη ζώνη έρευνας. Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις με ROV (σ.σ.: τηλεκατευθυνόμενο όχημα) μεταφέρθηκαν για να επιχειρηθεί να διερευνηθεί η προέλευση των θορύβων», ανακοίνωσε μέσω του Twitter η αμερικανική Ακτοφυλακή.

Ωστόσο δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί σε τι οφείλονται οι συγκεκριμένοι ήχοι που καταγράφηκαν. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC, εμπειρογνώμονες βαθέων υδάτων λένε ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ποιοι μπορεί να είναι αυτοί οι θόρυβοι και την πηγή τους.

Τα σήματα ήχου που έπιασαν τα ραντάρ και τα σόναρ των καναδικών αεροπλάνων θα μπορούσαν να προέρχονται από κοφτά, δυνατά χτυπήματα ενός μεταλλικού αντικειμένου πάνω στα τοιχώματα του 12,7 εκατοστών του βυθισμένου υποβρυχίου.

Θεωρείται πιθανό τα χτυπήματα αυτά να μπορούν να παράγουν αυτούς τους υψηλής συχνότητας ήχους.



Οι έρευνες με ROV «είχαν αρνητικά αποτελέσματα, αλλά συνεχίζονται», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το περιοδικό Rolling Stone, ένα καναδικό αεροπλάνο P-8, που συμμετέχει στις έρευνες, «άκουγε θορύβους από χτύπους μέσα στον τομέα αυτό κάθε 30 λεπτά. Τέσσερις ώρες αργότερα αναπτύχθηκε ένα επιπλέον σύστημα ηχοεντοπισμού σόναρ και οι χτύποι ακούγονταν ακόμα».

Εκτός απ’ αυτούς τους θορύβους από χτύπους, «ελήφθησαν επιπλέον ακουστικά σήματα και θα βοηθήσουν να προσανατολιστούν τα μέσα επιφανείας, ενώ διατηρούνται ταυτόχρονα οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες», μετέδωσε από την πλευρά του το τηλεοπτικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο ένα εσωτερικό έγγραφο της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Μια μεγάλη επιχείρηση έρευνας βρίσκεται σε εξέλιξη με την ελπίδα να διασωθούν μέχρι αύριο, Πέμπτη, ένας Αμερικανός, ένας Γάλλος, ένας Βρετανός και δύο Πακιστανοί επιβάτες ενός τουριστικού υποβρυχίου που κατέβηκε για να επισκεφθεί το ναυάγιο του Τιτανικού σε βάθος 4.000 μέτρων στο βόρειο Ατλαντικό. Η επιχείρηση αυτή έχει κινητοποιήσει τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, οι οποίες ενισχύονται από τον Καναδά και τη Γαλλία.

Χθες, Τρίτη, το μεσημέρι, η αμερικανική Ακτοφυλακή προειδοποίησε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Βοστώνη (βορειοανατολικές ΗΠΑ) πως απομένουν «περίπου 40 ώρες αέρα» μέσα σ’ αυτό το μικρό υποβρύχιο σκάφος και ότι οι «ιδαίτερα περίπλοκες» έρευνες που άρχισαν την Κυριακή δεν έχουν μέχρι τώρα «φέρει κανένα αποτέλεσμα».

Το υποβρύχιο Titan κατασκευάσθηκε για να μεταφέρει πέντε ανθρώπους σε μεγάλα βάθη και έχει μήκος περίπου 6,5 μέτρα. Άρχισε την Κυριακή την κάθοδό του στα ανοιχτά της βορειοανατολικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών και η επαφή μαζί του χάθηκε λιγότερο από δύο ώρες μετά την αναχώρησή του.

Μεταξύ των επιβαινόντων βρίσκεται ένας πάμπλουτος βρετανός επιχειρηματίας, ο 58χρονος Χάμις Χάρντινγκ, ο οποίος είχε ανακοινώσει μέσω του Instagram τη συμμετοχή του σ’ αυτή την ακραία και ασυνήθιστη εξόρμηση.

Το ναυάγιο του Τιτανικού, το 1912, ήταν μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές καταστροφές του 20ου αιώνα.

Ο πρώην δύτης και απόστρατος αξιωματικός του γαλλλικού Πολεμικού Ναυτικού Πολ-Ανρί Ναρζολέ, 77 ετών, ειδικός στο ναυάγιο του Τιτανικού, συμμετέχει επίσης στο ταξίδι, σύμφωνα με την οικογένειά του.

Μέσα στο υποβρύχιο βρίσκονται ακόμη γι’ αυτή την αποστολή, κάθε θέση στην οποία κοστίζει 250.000 δολάρια, ο πακιστανός μεγιστάνας Σαχζάντα Νταγούντ, 48 ετών και αντιπρόεδρος του ομίλου Engro, και ο γιός του, ο Σουλεϊμάν, 19 ετών, ανακοινώθηκε απ’ αυτή την πολύ πλούσια οικογένεια.

Η επιχείρηση OceanGate Expeditions, που είναι οργανώτρια του ταξιδιού και ο αμερικανός επικεφαλής της Στόκτον Ρας βρίσκεται επίσης μέσα στο υποβρύχιο, διαβεβαίωσε πως «κινητοποιεί όλες τις επιλογές για να φέρει σε ασφάλεια το πλήρωμα».

Η αμερικανική Ακτοφυλακή, η οποία είναι ένα σώμα των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ, έστειλε αρχικά δύο αεροπλάνα C-130 στη ζώνη των ερευνών, «περίπου 1.450 χιλιόμετρα ανατολικά του Κέιπ Κοντ» (βορειοανατολική ακτή των ΗΠΑ). Ένα τρίτο C-130 και τρία άλλα μεταγωγικά αεροπλάνα C-17 επρόκειτο να αναπτυχθούν χθες, Τρίτη, το βράδυ, ανακοίνωσε το Πεντάγωνο.

Οι δυνάμεις αυτές ενισχύονται από την καναδική Ακτοφυλακή, η οποία έχει κινητοποιήσει ένα πολεμικό πλοίο. Η Γαλλία ανακοίνωσε εξάλλου πως το γαλλικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Εκμετάλλευση της Θάλασσας (IFREMER) στέλνει ένα πλοίο και το ρομπότ του.

Ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν επιθυμεί η Ακτοφυλακή να συνεχίσει τις έρευνές της και, αν καταστεί απαραίτητο, μπορεί να κινητοποιηθεί και το Πολεμικό Ναυτικό, διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Λευκού Οίκου Τζον Κίρμπι.

Τη ώρα που οι προσπάθειες αυτές αυξάνονται, προέκυψε μια αγωγή του 2018, την οποία είδε το Γαλλικό Πρακτορείο και η οποία δείχνει πως ένα πρώην στέλεχος της επιχείρησης OceanGate Expeditions, ο Ντέιβιντ Λόχριτζ, είχε απολυθεί αφού είχε εκφράσει σοβαρές αμφιβολίες για την ασφάλεια του υποβρυχίου.

Σύμφωνα με αυτόν τον πρώην διευθυντή θαλάσσιων επιχειρήσεων, το φινιστρίνι στο εμπρός μέρος του υποβρυχίου έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την πίεση σε 1.300 μέτρα βάθους και όχι στα 4.000 μέτρα.

Ο αμερικανός σεναριογράφος Μάικ Ράις, παραγωγός της διάσημης σειράς «Οι Σίμσον», έχει ήδη κάνει τρία ταξίδια με την OceanGate Expeditions, από τα οποία το ένα το 2022 με το ίδιο υποβρύχιο που εξαφανίσθηκε, αφηγήθηκε τη Δευτέρα στο BBC.

Όπως είπε για την εμπειρία του αυτή, «η επικοινωνία χάνεται σχεδόν πάντα και βρίσκεσαι στο έλεος των στοιχείων».

Σύμφωνα με τον ίδιο, κανείς έχει πλήρη συνείδηση των κινδύνων που διατρέχει: «Πρέπει να υπογράψεις μια απαλλαγή ευθύνης πριν ανέβεις και ο θάνατος αναφέρεται τρεις φορές στην πρώτη σελίδα. Δεν είναι διακοπές με πούλμαν, μπορεί να έχει άσχημη τροπή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025