Δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο περιθώριο της 3ης Συνόδου «Thessaloniki Summit 2018»  Για την κοινή εταιρεία Ελλάδας –Βουλγαρίας που αφορά τη Σιδηροδρομική Σύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας

-Στη συνάντηση του Πρωθυπουργού μας, του Αλέξη του Τσίπρα, χθες με τους άλλους ηγέτες των Βαλκανικών Χωρών, πάρθηκαν συγκεκριμένες αποφάσεις. Σήμερα στη συνάντηση με τον ομόλογό μου Υπουργό Μεταφορών και με τον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, μπήκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να προχωρήσει η κοινή εταιρία της Ελλάδας και της Βουλγαρίας και οι διαδικασίες και η υπογραφή της συμφωνίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας. Θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα μεγάλο έργο, ένα έργο που φέρνει τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρειο Ελλάδα πολύ ψηλά στο χάρτη των διεθνών μεταφορών και έχει συγκεκριμένα οφέλη όχι μόνο για τις μεταφορές αλλά για την παραγωγική ανασυγκρότηση και τις παραγωγικές δυνάμεις της Βορείου Ελλάδας και τις γεωπολιτικές επεκτάσεις που έχει.

 

* Για τη Σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη

-Το χρονοδιάγραμμα είναι ότι τέλος του χρόνου, όπως είχαμε πει, θα ολοκληρωθεί το έργο μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Θα γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να φέρει ένα γρήγορο, ασφαλές τρένο για να έχουμε δρομολόγια σε 3,5 ώρες από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

 

*Για το Μετρό Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ

-Τα έργα του μετρό έχουν πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που τηρείται. Αυτό σημαίνει, ότι το 2019 μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία η γραμμή, με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου που γνωρίζετε τη λύση, την τεχνική λύση που έχει δοθεί. Άρα από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το τέλος της κύριας γραμμής και λίγους μήνες αργότερα και μέχρι την Καλαμαριά, θα έχουμε δοκιμαστική λειτουργία ώστε το 2020 να παραδοθεί για χρήση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, επιτέλους. Για τις Αστικές Συγκοινωνίες έχουμε πολλαπλώς απαντήσει: Ο ΟΑΣΘ είναι σε εκκαθάριση και αποθεματικά δεν υπήρχαν για την ανανέωση του στόλου. Βρέθηκαν χρήματα για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πριν λίγες μέρες, πριν ένα μήνα περίπου, ψηφίστηκε το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Αστικές Συγκοινωνίες που επιτρέπει επιτέλους, να έχουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την Περιφερειακή Ενότητα Αττικής και Θεσσαλονίκης. Άρα, θα έχουμε έναν οριστικό σχεδιασμό που θα παρουσιαστεί πάρα πολύ σύντομα και θα εφαρμοστεί παράλληλα με τους διαγωνισμούς για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας. Επιπλέον, θα ενεργοποιηθεί ο νέος φορέας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ο ΑΣΥΘ που προβλέπεται στο Νόμο. Ο ΟΑΣΘ, όπως γνωρίζετε, θα εκκαθαριστεί και θα τελειώσει και οριστικά από τη μνήμη, από τις κακές μνήμες που έχουν από αυτόν οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες τον φορέα και τη διαδρομή του.

 

* Για τις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης

-Δε θα αναπαράγουμε τα φαινόμενα που έχουν φέρει τη χώρα μας στην κατάντια που την παραλάβαμε. Γνωρίζει όλη η ελληνική κοινωνία, όλος ο κόσμος, ότι η πρώτη επαφή που έχουν τα παιδιά μας, οι νέοι άνθρωποι με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι, να βγάλουν την άδεια οδήγησης μέσα από γκρίζες, μαύρες, -για να μην τις χαρακτηρίσω αλλιώς- και άθλιες διαδικασίες, με άμεσες επιπτώσεις στη δημόσια ασφάλεια. Αρκεί να δει κανείς τα ατυχήματα μέσα στον αστικό ιστό και το τι βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια. Το θεσμικό πλαίσιο για την απόκτηση των αδειών οδήγησης αλλάζει. Έχει τελειώσει η επεξεργασία από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή στη Βουλή, τις επόμενες ημέρες κατατίθεται το νομοσχέδιο και αλλάζει τελείως στο πλαίσιο των εξεταστών. Δεν θα είναι πάρεργο. Αλλάζει τελείως αυτό που γνωρίζαμε, δηλαδή οι σχολές οδηγών και οι δάσκαλοι να είναι μέσα στην εξέταση μαζί με τους εξεταστές. Δε θα έχουν καμία σχέση και επομένως, θα γυρίσουμε και σε αυτό τον τομέα, σελίδα. Οι εξεταστές κακώς απέχουν. Γνωρίζουν, ότι για τις εξετάσεις έχουν προβλεφθεί και στο σχέδιο Νόμου και από δεσμεύσεις που έχουμε και εμείς και οι περιφερειάρχες, ότι θα καλυφθούν στο σύνολό τους.

 

* Για τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

-Με το Νομοσχέδιο που ψηφίστηκε, δε μπορούν να μπουν οι ιδιώτες ούτε στην ΑΣΥΘ, ούτε στην ΟΣΥ. Οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, οι δύο φορείς, ΑΣΥΘ και η ΟΣΥ έχουν επιλεγεί από το Ελληνικό Δημόσιο να είναι δημόσιοι φορείς. Αυτό φαίνεται πάρα πολύ καθαρά στο νομοσχέδιο που πέρασε στη Βουλή. Όπως επίσης, δε θα έχουμε την αθλιότητα, που είχε στηθεί στη Θεσσαλονίκη, να γίνει ο ΟΑΣΘ ένας οργανισμός που έχει χώρο ευθύνης, δρομολόγια έξω από τη Θεσσαλονίκη και να μπαίνουν τα ΚΤΕΛ υπεργολαβικά ανταλλάσσοντας μετοχές. Δίνοντας δηλαδή 1 με 1,5 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο άμεσα, συν το όφελος που είχαν τα ΚΤΕΛ από τη συμμετοχή στον ΟΑΣΘ. Αυτό ήταν ιδιωτικοποίηση ενός κρατικοδίαιτου ιδιωτικού τομέα.

 

* Για το σταθμό διοδίων στο Ωραιόκαστρο

-Αν… θυμάμαι καλά έχουμε δεσμευτεί για την έναρξη και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια. Σας το έχουμε πει πάρα πολλές φορές. Είστε καλοί δημοσιογράφοι, παρακολουθείτε την πορεία του διαγωνισμού για τον οποίο ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση και έχουμε κολοσσούς που συμμετέχουν σε αυτό το διαγωνισμό. Επομένως δε βλέπω το λόγο να μη δοθεί μία λύση μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων όταν εφαρμοστεί. Δεν είναι χρονικά τα διόδια ξέρετε (σ.σ για το αν θα τεθούν σε εφαρμογή το 2019). Τα διόδια, έχουν να κάνουν με τη χρήση ενός οδικού δικτύου. Αυτό που είχε προβλεφθεί από τότε που φτιάχτηκε η Εγνατία, ήταν να υπάρχουν διόδια. Δεν είναι θέμα αν είναι το 2019 ή το 2020. Μάλλον θέμα είναι, για αυτούς που είχαν δεσμευτεί να βάλουν διόδια και για δεκαετίες δεν έβαζαν, αφήνοντας βαριά οχήματα και μάλιστα τρίτων χωρών, να διέρχονται δωρεάν, πληρώνοντας η χώρα μας και τα χρήματα της συντήρησης της Εγνατίας Οδού και πολύ αίμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025