Όλα τα ρεκόρ ανέχειας έσπασε φέτος το Υπουργείο με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, κυρίως της Β’ Φάσης. Γονείς προσέρχονταν κάθε μέρα από νωρίς το πρωί στα σχολεία, χάνοντας μεροκάματα, με ζωγραφισμένη την απελπισία στα πρόσωπά τους να κάνουν ουρές έξω από τα γραφεία των ΕΠΑ.Λ. με τα δικαιολογητικά των εγγραφών στα χέρια, χωρίς να μπορούν να τα καταθέσουν, να υπομένουν μια απίστευτη ταλαιπωρία για την υποβολή της ηλεκτρονικής δήλωσης προτίμησης με ένα ηλεκτρονικό σύστημα να έχει καταρρεύσει και μετά από ώρες αναμονής να φεύγουν άπραγοι.
ΟΛΤΕΕ
Μέρες capital control ήρθαν στις μνήμες μας, με τους γονείς να κρέμονται πάνω από ένα υπολογιστή και το μαρτύριο να συνεχίζεται, καθώς προσπαθούσαν να κάνουν είσοδο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα χάνοντας ακόμα και τον ύπνο τους, ώστε να μπορέσουν να συμπληρώσουν επιτυχώς την ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης, για να καταφέρουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο της επιλογής τους και να τα καταφέρνουν κάποιοι ελάχιστοι στις 4 τα ξημερώματα!!!
Τα προβλήματα για άλλη μια χρονιά πάμπολλα. Η κατάσταση στα σχολεία ήταν εκτός ελέγχου καθώς σύμφωνα με την εγκύκλιο των εγγραφών δεν έπρεπε να γίνει αποδοχή δικαιολογητικών αν δεν υπήρχε οριστικοποίηση της τοποθέτησης των μαθητών ανά σχολείο, μέσω της ηλεκτρονικής δήλωσης. Αποτέλεσμα αυτού οι εκπαιδευτικοί να γίνονται αποδέκτες του εκνευρισμού των γονέων καθώς το σύστημα ήταν εκτός λειτουργίας για πολλές ώρες. Γονείς οι οποίοι στην Α΄ Φάση δήλωσαν και τοποθετήθηκαν τα παιδιά τους σε ΓΕ.Λ., άλλαξαν γνώμη και επιθυμούσαν να μετεγγραφούν σε ΕΠΑ.Λ.. Δυστυχώς όμως αφενός το σύστημα e- eggrafes δεν επέτρεπε στους Διευθυντές των ΓΕ.Λ. να διαγράψουν την εν λόγω αίτηση, αφετέρου η διαδικασία ήταν αποτρεπτική, καθώς οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να στείλουν Υπεύθυνη Δήλωση διαγραφής της αίτησής τους στο Υπουργείο Παιδείας και μετά από την παρέλευση άγνωστου χρονικού διαστήματος επιτρεπόταν η επανείσοδος στο σύστημα (το οποίο ήταν εκτός λειτουργίας) για νέα δήλωση, με την ελπίδα να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική δήλωση επιτυχώς.
Οι δύο παρατάσεις που δόθηκαν την τελευταία στιγμή δεν επίλυσαν τα προβλήματα καθώς πολλοί γονείς δεν μπορούσαν να ταυτοποιήσουν το παιδί τους στην πλατφόρμα, με αποτέλεσμα να απαιτείται παρέμβαση από τα σχολεία τα οποία ήταν κλειστά λόγω θερινών διακοπών!!!!!. Οι Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ. επίσης δεν μπορούσαν να απαντήσουν αν μπορούν να δεχθούν νέες εγγραφές καθώς δεν είχαν εικόνα με τις ηλεκτρονικές δηλώσεις της Β’ Φάσης. Και ενώ συνέβαιναν όλα αυτά με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, στις 21/6/19 οδηγία από τις Δ.Δ.Ε. καλεί τα σχολεία να προβούν σε δημόσιες κληρώσεις παιδιών ώστε να διαγραφούν όσοι πλεονάζουν και να ξαναπροσπαθήσουν να κάνουν ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης σε άλλα σχολεία εκτός Δήμου μήπως και σταθούν τυχεροί και εγγραφούν σε εκείνα. Έχουν διαγραφεί (μέσω της κλήρωσης) μαθητές που φοιτούσαν σε σχολείο του Δήμου τους έως και την Β΄ Λυκείου και καλούνται τώρα να βρουν σχολείο να τους δεχτεί στην ειδικότητα που επέλεξαν για την Γ΄ Λυκείου σε άλλες περιοχές, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ειδικά τώρα σε μια φάση της ζωής τους πολύ σημαντική, ενόψει Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Σε μια εποχή που υπάρχει μεγάλο πρόβλημα υπογεννητικότητας και οικονομικής κρίσης οι γονείς προσπαθούν να δώσουν διεξόδους στα παιδιά τους με πτυχίο από ΕΠΑ.Λ. και σύνδεση με την αγορά εργασίας και δυστυχώς λόγου του μικρού αριθμού ΕΠΑ.Λ (1(ένα) ΕΠΑ.Λ. ανά δήμο όταν τα ΓΕ.Λ. είναι 3-4) δεν χωράνε και πρέπει να επιστρέψουν υποχρεωτικά στα ΓΕ.Λ. ή να «μεταναστεύσουν» σε άλλους δήμους για να εγγραφούν σε ΕΠΑ.Λ.
Αναρωτιόμαστε. Μήπως πρέπει τελικά η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει την αναλογία ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ ανά δήμο και άμεσα να τροποποιηθούν κάποια ΓΕ.Λ που έχουν τέτοια χωροταξική κατανομή ώστε να διασφαλιστεί η ύπαρξή τους; Είναι ανεπίτρεπτο οι Δημότες να μην μπορούν να φοιτήσουν στα σχολεία της κοινότητάς τους ελεύθερα.
Μήπως επιτέλους πρέπει να μπουν χωροταξικά κριτήρια στην κατανομή των εγγραφών των μαθητών που επιλέγουν ΕΠΑ.Λ. στα όρια της κοινότητάς τους διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη φοίτηση ανάλογα με τις ανάγκες των ειδικοτήτων που χρειάζεται η αγορά εργασίας της κοινότητας που θα υπάγεται το ΕΠΑ.Λ.;
Ζούμε άλλη μια χρονιά ταλαιπωρίας με τις ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης και έχουμε μπροστά μας τόσο την βάσανο των όσο και την Γ’ Φάση εγγραφών από Σεπτέμβριο.
Το Υπουργείο θα όφειλε να υποστηρίζει την ομαλή λειτουργία του e-eggrafes, ώστε να ολοκληρώνονται οι διαδικασίες εντός χρονοδιαγραμμάτων και όχι να κρατάει εκτός λειτουργίας την ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά την ανακοίνωση της ψηφιοποίησης της σχέσης πολιτών – κράτους (βλέπε δηλώσεις Υπουργού Ψηφιακής πολιτικής Κυριάκου Πιερρακάκη στην ΕΡΤ 1- 9/7/2019 ) καλείται να επαναπροσδιορίσει την έννοια των ηλεκτρονικών προεγγραφών, να σχεδιάσει την ελαχιστοποίηση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των εγγραφών και να απλοποιήσει την λειτουργία του e-eggrafes προς όφελος των πολιτών – μαθητών. Επιπρόσθετα λόγω και της παραπάνω στρεβλής κατάστασης:
Ζητούμε
τα τμήματα που θα λειτουργήσουν ανά ΕΠΑ.Λ., να οριστικοποιηθούν με την ολοκλήρωση των εγγραφών στις 11-9-2019, ώστε να υπάρχει σαφή εικόνα του μαθητικού δυναμικού κάθε τάξης, τομέα και ειδικότητας. Θα ήταν άδικο και για τους μαθητές και τις οικογένειες τους αλλά και για τα σχολεία, να «κοπούν» τμήματα που θα μπορούσαν να συμπληρωθούν και να έχουμε μια ομαλή και αρεστή ολοκλήρωση των σπουδών των μαθητών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ακόμα για την τρέχουσα χρονιά, να εγκριθούν και να λειτουργήσουν όλα τα βιώσιμα τμήματα των ΕΠΑ.Λ..
Επιπλέον
Ζητούμε
τον εξορθολογισμό της Υ.Α. του ΥΠΠΕΘ με αριθμ. Φ.12/134644/Δ4/08-08-2017, (ΦΕΚ 2891/τ.Β’/21-08-2017), με θέμα: «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β΄ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ) )» και της της Υ.Α. με Αριθμ. 42712/Γ2/20-3-2014 (Φ.Ε.Κ. 833/τ΄.Β΄/03-4-2014), με Θέμα: «Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Επαγγελματικά Λύκεια.», μειώνοντας τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε ειδικές περιπτώσεις (πχ. μοναδικό τμήμα σε Καλλικρατικό Δήμο, μεγάλη απόσταση μεταξύ σχολείων, ειδικές εισηγήσεις για τοπικούς λόγους, κ.α.) και οι μαθητές σε κάθε τμήμα τάξης ή τομέα ή ειδικότητας των Επαγγελματικών Λυκείων να μην μπορεί να υπερβαίνουν τους είκοσι (20).