Στις 14 Σεπτεμβρίου πρόκειται να υπογραφεί στην Κέρκυρα η τελική συμφωνία βάσει της οποίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέρχεται στην πλήρη ιδιοκτησία της ιταλικής «Ferrovie delo stato Italiane», όπως γνωστοποίησε χθες το βράδυ, από τη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης, Φίλιππος Τσαλίδης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με αντικείμενο τη συμμετοχή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην 82η ΔΕΘ.

Οι τελικές υπογραφές θα μπουν με την ευκαιρία του πρώτου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο νησί του Ιονίου, ανοίγοντας τον δρόμο για το «πέρασμα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους, που σχεδιάζουν επενδύσεις ύψους μισού δισ. ευρώ στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.

Κατά τον κ. Τσαλίδη, οι υποδομές των ελληνικών σιδηροδρόμων βελτιώνονται με ταχείς ρυθμούς, ενώ στο πλαίσιο αυτό, και με την παράδοση του νέου τμήματος της γραμμής, ανάμεσα σε Τιθορέα και Λιανοκλάδι, που αναμένεται να γίνει έως τα μέσα Νοεμβρίου, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκης θα μειωθεί κατά μία ώρα και θα γίνεται σε 4,5 ώρες.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Παναγιώτη Θεοχάρη, όταν την άνοιξη του 2018 ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, αλλά και με την αντιμετώπιση της καθίζησης της σιδηροδρομικής γέφυρας στο Γαλλικό Ποταμό, η εμπορευματική κίνηση από τη Θεσσαλονίκη προς την πΓΔΜ αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

Εν αναμονή των εξελίξεων σε όλα τα μέτωπα, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένει σημαντική αύξηση εσόδων στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς μόνο για την εξυπηρέτηση φορτίων της Cosco κινούνται 36 τρένα το μήνα, ενώ πρόσθετη κίνηση έδωσαν και φορτία για τον Διαδριατικό Αγωγό (ΤΑΡ). Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά δρομολόγια της COSCO, κατά το έτος 2016 διακινήθηκαν, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη, 211 τραίνα με 7.579 containers (6.916 – 40 ποδών και 663 – 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 14.495 containers 20 ποδών).

Επίσης, από τον Μάρτιο 2016, ξεκίνησαν μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση – από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου. Κατά το έτος 2016 διακινήθηκαν, προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου 49 τρένα. Για το έτος 2017 και μέχρι 06.09.2017, διακινήθηκαν, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη, 214 τρένα με 7.298 containers (6.426 – 40 ποδών και 872 – 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 13.724 containers 20 ποδών).

Οι μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση – από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου κατά το έτος 2017, έφθασαν τα 150 τρένα. Από Θεσσαλονίκη η εμπορευματική κίνηση είναι περιορισμένη, λόγω των προβλημάτων της γραμμής προς Ειδομένη, ενώ αφορά κυρίως γενικό φορτίο και καύσιμα.

Νέες υπηρεσίες

Στη διάρκεια της χτεσινοβραδινής συνέντευξης Τύπου, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων παρουσιάστηκαν επίσης και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες, που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέτει στη διάθεση του επιβατικού κοινού, βάσει της οποίας οι επιβάτες θα μπορούν από κινητό τηλέφωνο να εκδίδουν εισιτήριο από οποιοδήποτε σημείο, ακόμη και δέκα λεπτά πριν από το ταξίδι τους, ουσιαστικά πριν από την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας.

Μέσω της νέας εφαρμογής, προς το παρόν διαθέσιμης μόνο σε λειτουργικό Android, οι επιβάτες θα μπορούν να αποθηκεύουν τα εισιτήριά τους σε εφαρμογές πορτοφολιού, σε μορφή passbook, έχοντάς τα διαθέσιμα ακόμη και όταν βρίσκονται εκτός σύνδεσης (offline). Από το τέλος Σεπτεμβρίου θα είναι διαθέσιμη η εφαρμογή έκδοσης εισιτηρίων για τους επιβάτες που χρησιμοποιούν συσκευές οι οποίες λειτουργούν με λειτουργικό IOS (συσκευές apple).

Ο έλεγχος των εισιτηρίων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα γίνεται με νέες συσκευές που θα έχει στη διάθεσή του το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ηλεκτρονικά πάνω στην αμαξοστοιχία και θα παρέχεται η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου από κλειστούς σταθμούς και πάνω στο τρένο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Τη νέα εφαρμογή, οι κάτοχοι κινητών Android Μπορούν να την κατεβάζουν από το google play

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025