ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.) – Θέμα: «Στελέχωση σχολείων-διπλή μοριοδότηση»
Η Π.Ε.Α.Δ. με αφορμή τη συζήτηση των τελευταίων ημερών που προκλήθηκε από δηλώσεις της Υφυπουργού κας Ζαχαράκη αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών (που τη φετινή σχολική χρονιά ήδη έχουν φτάσει τις 30.000), η οποία δήλωσε ανάμεσα σε άλλα: «Σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο της διπλής μοριοδότησης», και συμπλήρωσε εξηγώντας πως «το υπουργείο επεξεργάζεται ένα συνολικό πλαίσιο για την μοριοδότηση», έχει να δηλώσει τα εξής:
Το πρόβλημα στη στελέχωση των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπ/σης -στο βαθμό που παρατηρείται- έχει να κάνει πρώτα και πάνω απ’όλα με την απαράδεκτη για πάνω από δέκα χρόνια ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ! Οι ετήσιες μετακινήσεις-ροές χιλιάδων αναπληρωτών που πρέπει να ανατρέψουν/αναστατώσουν την προσωπική και οικογενειακή ζωή τους για μια χρονιά κάθε φορά για να βρεθούν σε κάθε εσχατιά της χώρας, τους έχει ήδη εξαντλήσει σωματικά, οικονομικά, ψυχολογικά.
Το καθεστώς της διπλής μοριοδότησης για μια σειρά σχολικών μονάδων που είχαν/έχουν χαρακτηριστεί ως «δυσπρόσιτα», όπως απέδειξε η εμπειρία πολλών χρόνων, δεν έλυσε το πρόβλημα, ενώ αντίθετα αποτέλεσε τη γενεσιουργό αιτία στρέβλωσης και οιονεί αλλοίωσης των πινάκων αναπληρωτών, αφού συγκεκριμένες και ολιγάριθμες κατηγορίες δικαιούχων αξιοποίησαν σχεδόν αποκλειστικά το «προνόμιο» αυτό σε συνδυασμό με τις ποσοστώσεις επί των προσλήψεων και την πρόταξη στις τοποθετήσεις. Τα αυξημένα μόρια («συνθηκών διαβίωσης») σωστά αφορούν τα μόρια μετάθεσης και ουδέποτε προσμετρούνταν ως «διπλά» στον μόνιμο διορισμό. Είναι λύση του προβλήματος να υπερστελεχώνεται π.χ. η Δονούσα με τους λίγους (5-6) μαθητές και να παραμένουν κενές θέσεις για πολλές εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολ. έτους στο ΓΕ.Λ. Θήρας με μερικές εκατοντάδες φοιτούντων μαθητών/-τριών; Πλείστα όσα παρόμοια παραδείγματα υπάρχουν ανά την επικράτεια!
Το πρόβλημα στη στελέχωση των σχολικών μονάδων σχετίζεται άμεσα με τις οικονομικές συνθήκες, είτε αυτές αφορούν τους «ακριβούς» λόγω τουρισμού και Airnbnb προορισμούς, είτε όσες περιοχές – νησιωτικές και ηπειρωτικές- καθίστανται «απαγορευτικές» και «άγονες» λόγω πολύ μεγάλης απόστασης από τους τόπους μόνιμης διαμονής, δυσχερούς και πολυέξοδης μετακίνησης από και προς κ.ο.κ.
Το πρόβλημα στη στελέχωση των Γυμνασίων και των Λυκείων σχετίζεται επίσης με το γεγονός ότι είτε έχει «παγώσει» η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας εξαιτίας της μη κατάρτισης των νέων πινάκων όπως ο ν.4589/2019 επιτάσσει, είτε γιατί την υποχρέωση για απόκτηση πραγματικής προϋπηρεσίας έχει υποκαταστήσει για πάρα πολλούς η απόκτηση ακαδημαϊκών προσόντων (βλ. μεταπτυχιακά κ.τ.λ.) τα οποία μοριοδοτούνται γενναιόδωρα.
Επομένως ως Π.Ε.Α.Δ. ζητούμε:
Τη θέσπιση ΑΜΕΣΑ συγκεκριμένων οικονομικών κινήτρων (π.χ. στεγαστικό επίδομα) για τους αναπληρωτές που θα κληθούν να υπηρετήσουν σε όλες αυτές τις δύσκολες περιοχές. Τόσο η Πολιτεία ως Κεντρική Κυβέρνηση, όσο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους!
Την ΑΜΕΣΗ εκκίνηση για την κατάρτιση νέων πινάκων βάσει του ν.4589/2019
ΑΜΕΣΟ τερματισμό της ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ που προσβάλλει τόσο τους τελικούς δικαιούχους, τους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους, όσο όμως και τους συνήθεις «είλωτες», τους συναδέλφους αναπληρωτές και αναπληρώτριες οι οποίοι/-ες αν και αποτελούν πολύτιμο, πολύπειρο και απαραίτητο προσωπικό για την ομαλή λειτουργία ενός Κοινωνικού Αγαθού, αντιμετωπίζονται σαν αναλώσιμα «εργαλεία» διεκπεραίωσης!
Οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες δεν θα πέσουμε θύματα για άλλη μια φορά σε ψευτοδιλήμματα, ή στην απαξιωτική «ανθρωποφαγία» για το ποιος δικαιούται «διπλά» ή «μονά» μόρια!
Κάθε συζήτηση που δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις παραμέτρους που αναφέρθηκαν, καταλήγει παρελκυστική, αναποτελεσματική και άδικη!
Ζαχαράκη για αξιολόγηση: Δε θα οδηγεί στην απόλυση αλλά θα οδηγεί στην επιμόρφωση