Για να υπάρξει μία ουσιαστική βελτίωση στην οδική ασφάλεια, που δεν θα είναι προσωρινή, αλλά διαρκής, χρειάζεται εκπαίδευση, ενημέρωση, αλλαγή νοοτροπίας τόσο στους εκπαιδευτές όσο και κυρίως στους οδηγούς…
Σ΄ αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν σήμερα οι σύνεδροι από 47 ευρωπαϊκές χώρες Εθνικών Ομοσπονδιών Μοτοσυκλέτας που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας (FIM-Europe), που πραγματοποιείται στην Καβάλα.
Η Ελλάδα όπως είναι γνωστό κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις σε ποσοστά θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, παρουσιάζοντας μία ελαφρά μείωση τη διετία 2014-2015. Η υπερβολική ταχύτητα, τα χαμηλά ποσοστά χρήσης του κράνους και της ζώνης, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, η κακή κατάσταση των περισσότερων δρόμων, η ελλιπής αστυνόμευση και η επιθετική οδήγηση που περιλαμβάνει την παραβίαση του ΚΟΚ αποτελούν τις αιτίες των τροχαίων δυστυχημάτων.
Η ασφάλεια στην οδική κυκλοφορία είναι πρωτίστως θέμα Παιδείας και για αυτό το λόγο το υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) σχεδιάζει μία σειρά δράσεων, που αφορούν στη συμμετοχή και διοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων, σεμιναρίων, την ανάπτυξη εκπαιδευτικών εγχειριδίων, την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την ανάπτυξη νέων εγχειριδίων υποψηφίων οδηγών, την υλοποίηση ευρωπαϊκών έργων ( HeERO και e-Call) και την ανάπτυξη λογισμικών εφαρμογών εκπαίδευσης οδηγών και διαχείρισης οδικής ασφάλειας («Ανάπτυξη και Λειτουργία Ηλεκτρονικής Ακαδημίας Οδήγησης – “e-Drive Academy”»).
Στόχος μας, όπως υπογράμμισε στην ομιλία του ο Κωνσταντίνος Μπουλμέτης, διευθυντής της υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, Μαρίνας Χρυσοβελώνη, «είναι να προετοιμάσουμε οδηγούς, οδηγούς γονείς που μεταφέρουν τα παιδιά τους, επιβάτες και πεζούς με επαρκείς γνώσεις και επίγνωση της ευθύνης που φέρουν όταν κυκλοφορούν στον δρόμο.
Κυρίαρχο ρόλο επίσης -ανέφερε- κατέχει η αναδιαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση και εξέταση των υποψηφίων οδηγών, με στόχο την διαμόρφωση στέρεων βάσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με διαφανείς και αδιάβλητους τρόπους».
Ήδη, με τροπολογία που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Βουλή των Ελλήνων, αποκαταστάθηκαν κάποια πρακτικά προβλήματα σε σχέση με τους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, ανοίγοντας το δρόμο για την επεξεργασία ενός νέου πλαισίου, που προβλέπει αλλαγές στον τρόπο διενέργειας των εξετάσεων, με διαδικασίες αδιάβλητες και διαφανείς με τελική ημερομηνία εφαρμογής τον Ιούνιο 2017.
Επίσης το ΥΠΕΔΙ αναμένεται να συνεργαστεί με το υπουργείο Παιδείας ώστε να πετύχει την πλήρη εισαγωγή του μαθήματος οδικής ασφάλειας στην εκπαιδευτική διαδικασία και να διευρύνει τη συνεργασία του με την ΑΜΟΤΟΕ (Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδας) και τη FIM. Στόχος είναι η μείωση των νεκρών από τα οδικά τροχαία ατυχήματα το 2020 κατά 50% σε σχέση με το 2010.