Γονείς μαθητών και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και παρακολουθούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας τμήματα τηλεκπαίδευσης στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Ιωαννίνων, ζητούν να μη γίνουν οι

H ανακοίνωση

Γονείς Ειδικών Σχολείων και μαθητών ευπαθών ομάδων, τμημάτων τηλεκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Προς Ένωση Γονέων μαθητών Δήμου Ιωαννιτών

Ως γονείς μαθητών ΑΜΕΑ και μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (κυρίως ανοσοκατασταλμένοι) και παρακολουθούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας τμήματα τηλεκπαίδευσης στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Ιωαννίνων, θέλουμε να σας κάνουμε γνωστά τα εξής ζητήματα:

Παρότι, τόσο την περασμένη χρονιά όσο και συνολικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπήρξαν εκ μέρους μας τηλεφωνικές και γραπτές (email) επικοινωνίες με το υπουργείο Παιδείας , για τα πολύ σοβαρά αντικειμενικά και κοινά ζητήματα που ενώνουν εμάς και τα παιδιά μας , δεχτήκαμε με μεγάλη μας λύπη , την αδιαφορία και την απόλυτη απαξίωση.

Παρότι θέταμε επανειλημμένα αίτημα για την πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών μας καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, η Υπουργός Παιδείας αντιμετώπιζε εμάς και τα παιδιά μας ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ήταν μεγάλες και τα τμήματα είτε δεν λειτουργούσαν καθόλου για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είτε ήταν υποστελεχωμένα. Χαρακτηριστικό είναι το φετινό παράδειγμα όπου τα διαδικτυακά τμήματα για τις ευπαθείς ομάδες άρχισαν αν λειτουργούν στα τέλη του Δεκέμβρη.

Δεν λήφθηκε έγκαιρα υπόψη η κρισιμότητα της ιδιαίτερης κατάστασης της υγείας, τόσο των μαθητών ΑΜΕΑ όσο και των ευπαθών μαθητών , οι οποίοι πολύ καθυστερημένα εντάχθηκαν ύστερα από σχετική γνωμοδότηση των λοιμοξιολόγων στα διαδικτυακά τμήματα , προκειμένου να προστατευτεί η ζωή τους από τον .

Όταν διαμαρτυρηθήκαμε στον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ.Κόπτση για την μεγάλη καθυστέρηση λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων, μας απάντησε ότι το πρόβλημα οφείλεται στην απροθυμία των εκπαιδευτικών να εργαστούν ως αναπληρωτές. Την απάντηση αυτή την θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτη, όταν γνωρίζουμε ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι αδιόριστοι.

Όσον αφορά τα Ειδικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα τελευταία 2 χρόνια λειτούργησαν με τεράστιες ελλείψεις καθηγητών τόσο στα δια ζώσης όσο και στα διαδικτυακά τμήματα. Χαρακτηριστικα για την σχολικό έτος 2021-22 ( περίπου το ίδιο και για το προηγούμενο σχολικό έτος ) το πλήρες πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχές Μαρτίου . Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν να χαθούν αμέτρητες ώρες μαθημάτων και κάποια παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας να έχουν δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά.

Θεωρούμε αδιανόητο να δίνεται (ορθώς) η δυνατότητα σε παιδιά με δυσλεξία να συμμετέχουν σε εξετάσεις με προφορική εξέταση , ενώ παράλληλα παιδιά ΑΜΕΑ με δυσκολία ( και συχνά αδυναμία ) στο γραπτό λόγο να υποχρεώνονται να εξεταστούν γραπτά .

Με βάση τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι οι μαθητές ΑΜΕΑ και αυτοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες είναι αδύνατο να συμμετέχουν στις Ενδοσχολικές Εξετάσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με ίσους όρους με τους υπόλοιπους μαθητές. Επιπλέον η εμμονή του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων ακόμη και στα Ειδικά Σχολεία καθιστά απαγορευτική την πρόσβαση όλων των παραπάνω μαθητών της Γ’ Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για τους λόγους αυτούς αιτούμαστε από την Ένωση Γονέων να στηρίξει στον αγώνα μας και να απαιτήσει από το Υπουργείο Παιδείας την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, παίρνοντας πρωτοβουλίες ανάδειξής τους .

Απαιτούμε:

Κανένας μαθητής Ειδικού Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή/και ανήκων στις ευπαθείς ομάδες (δηλ. οι συμμετέχοντες στα διαδικτυακά τμήματα) να μην χάσει την προαγωγή στην επόμενη τάξη. Η προαγωγή τους να γίνει με τον βαθμό των τετραμήνων και όχι με συμμετοχή στις ενδοσχολικές εξετάσεις.

Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Να δοθεί η δυνατότητα και στους μαθητές των ευπαθών ομάδων να εισαχθούν με το 5% στα ΑΕΙ.

Επαρκής στελέχωση ειδικών σχολείων από την αρχή της σχολικής χρονιάς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025