Με αναφορά στην ακαταλληλότητα της διαδικασίας την οποία επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας για ένα τόσο κρίσιμο νομοσχέδιο όπως αυτό για τις δομές εκπαίδευσης, ξεκίνησε την ομιλία του στη συζήτηση επί των άρθρων στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο βουλευτής Αττικής και Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου με το Ποτάμι . Τόνισε το γεγονός ότι προωθούνται αλλαγές στις δομές εκπαίδευσης σε ένα σύστημα που δεν είχε αξιολογηθεί ποτέ, χωρίς κάποια μελέτη, αλλά σαν άσκηση επί χάρτου με ολίγη από ρεβανσισμό και προώθηση ημετέρων.

Σχολιάζοντας το σύστημα επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης επέκρινε το γεγονός ότι είναι ίδια τα κριτήρια και η μοριοδότηση για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης (περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου), ενώ και η μοριοδότηση είναι τόσο ασφυκτικά περιορισμένη, ώστε ευνοούνται συγκεκριμένες ομάδες.

Ο κ. Μαυρωτάς κατέθεσε μάλιστα συγκεκριμένη πρόταση μοριοδότησης για τα στελέχη , πιο δίκαιη και πιο αποτελεσματική. Άξονας της πρότασης είναι να προσμετρώνται όλα τα προσόντα χωρίς «κόφτες», να μην αδικείται η προϋπηρεσία (διοικητική και διδακτική), ούτε τα προσόντα, αλλά να επιδιώκεται και ισορροπία μεταξύ των δύο.

Στο φλέγον ζήτημα για τον περιορισμό των θητειών των στελεχών, τόνισε πως αποτελεί ένα οριζόντιο μέτρο, που αποδεικνύει την αποτυχία του συστήματος, καθώς η Κυβέρνηση ορίζει θητείες επειδή δεν θέλει να προχωρήσει σε αξιολόγηση.

Συνεχίζοντας την ομιλία του, και αναφερόμενος στο σύστημα αξιολόγησης που προβλέπεται στο νομοσχέδιο, αναρωτήθηκε εάν τα στελέχη εκπαίδευσης αποτελούν τη μόνη εκπαιδευτική ομάδα που χρήζει αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν αλλά δεν θα αξιολογούνται, δηλαδή θα είναι μόνο κρίνοντες και όχι κρινόμενοι, σχολίασε ο κ. Μαυρωτάς.

Συνέχισε λέγοντας πως το Υπουργείο πρέπει να παραδεχθεί κάποια στιγμή ότι δεν κάνει αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς, παρόλο που η κοινωνία το ζητάει, επειδή δεν το θέλουν οι συντεχνιακές νοοτροπίες. Το χειρότερο το οποίο έχει «καταφέρει» ο ΣΥΡΙΖΑ όπως σημείωσε, είναι ότι έχει μετατρέψει την αξιολόγηση σε μπαμπούλα καθώς προβάλλεται ως τιμωρητικό εργαλείο και όχι ως εργαλείο κινητροδότησης.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Μαυρωτάς, επεσήμανε πως η εκπαίδευση χωρίς αξιολόγηση όλων των βαθμίδων της, δεν μπορεί να προχωρήσει, καθώς δεν μπορείς να βελτιώσεις κάτι αν δεν το μετρήσεις πρώτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025