Βιώσιμες λύσεις για τους δανειολήπτες» συζήτησαν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις με τον .

Όπως ανέφεραν πηγές της Ένωσης, «σκοπός μας δεν είναι να βγάλουμε τον κόσμο από τα σπίτια του ή να κλείσουμε επιχειρήσεις. Αντίθετα στόχος μας είναι να κάνουμε τα δάνεια που είναι κόκκινα να τα κάνουμε ενήμερα. Οι πλειστηριασμοί είναι η έσχατη λύση».

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν οι δανειολήπτες μπορούν να προσδοκούν μεγάλα «κουρέματα» όπως αυτό το οποίο είχε αναφερθεί νωρίτερα από πηγές του υπουργείου Οικονομικών για «κούρεμα» χρέους 300.000 ευρώ στα 120.000 ευρώ, οι ίδιες πηγές σημείωναν πως η αγορά δανείων στο 30% είναι μεσοσταθμικό και όχι προσωποποιημένο επομένως «δεν μπορεί αυτό που λέτε για εκπτώσεις και καλύτερες προσφορές στον κάθε δανειολήπτη να έχει καθολική ισχύ» με την υπενθύμιση ότι «εμείς είμαστε διαχειριστές και όχι ιδιοκτήτες των δανείων. Τα fund είναι ιδιοκτήτες μην το ξεχνάτε».

Σε ερώτηση για το αν θα υπάρξει δικαστική προστασία στο νέο πτωχευτικό παρέπεμψαν στην πάγια άποψή τους ότι δεν πρέπει να υπάρχει κάτι τέτοιο. «Εμείς ακολουθούμε το ό,τι αποφασιστεί», είπαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επέμεινε στην ανάγκη να αισθανθεί ο πολίτης ότι οι διαχειριστές δανείων είναι κοντά στον πολίτη.

«Να καταλάβουν ότι οι servicers δεν είναι τα σκιάχτρα αλλά και ο πολίτης να ξέρει ποιος είναι αυτός με τον οποίο συνομιλεί, όχι μόνο μια επιστολή που έχει πάρει στα χέρια του» ανέφεραν χαρακτηριστικά πηγές του υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές «εμείς ξέρουμε πόσο αγοράσανε και μάλιστα ότι αγόρασαν πακέτα δανείων σε εξαιρετικά χαμηλά τιμές, και θέλουμε να ξέρουμε πώς θα ρυθμίσουν. Θέλουμε να έχουμε πλήθος στοιχείων. Θέλουμε να ξέρουμε συγκεκριμένες περιπτώσεις για να υπάρχει πλήρης καταγραφή και να αποτελέσουν παραδείγματα (case study) που θα τα αξιοποιήσουμε για να μπορέσει ο κόσμος να εξυπηρετηθεί περισσότερο».

Σημειώνεται ότι όπως έγινε γνωστό, το ΥΠΟΙΚ έστειλε email στους 42.000 δανειολήπτες α’ κατοικίας που δεν ολοκλήρωσαν την αίτηση ρύθμισης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ζητώντας πληροφορίες για τους λόγους. Παράλληλα, ζήτησε από τράπεζες και servicers εβδομαδιαία ενημέρωση για την πορεία των ρυθμίσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025