Αποδοχή νόθων δογμάτων με πρόσχημα την αγάπη
‘’νάγκη πυκτεύειν καί μάχεσθαι’’ (Αγ. Ι. Χρυσόστομος)
Γράφει οΦώτης Μιχαήλ, ιατρός
Με πρόσχηματην ‘’αγάπη’’και με ευθύνη αποκλειστική συγκεκριμένων μελών της Εκκλησιαστικής μας ηγεσίας, τα τελευταία χρόνια ανοίχτηκαν πάμπολλες κερκόπορτες στην καλοφυλαγμένη από τους Αγίους μας Ορθοδοξία.(1)


Ιδιαίτερααπό το ’63 και μετά, οι εκπρόσωποί μας στους περιβόητους διαχριστιανικούς διαλόγους, δεν έκαναν τίποτε άλλο, από το να υπογράφουν κάθε τόσο,κοινές με τους αιρετικούς αποφάσεις, γεμάτες από πρωτοφανή δογματικά ολισθήματα και από εντελώς αυθαίρετες απόπειρες παραμόρφωσης της Εκκλησιολογικής μας συνείδησης. Με άλλα λόγια, αποφάσεις, που περιφρονούν υβριστικά τηνΑγιοπνευματική Πατερική μας Παράδοση. (Σαμπεζύ, Μπαλαμάντκ.α.)(2)
Έτσι,μέσα σε πέντε δεκαετίες περίπου, και με ένα ποίμνιο ακατήχητο και αδιάφορο δογματικώς, φτάσαμε και στην ‘’μεγάλη σύνοδο’’ της Κρήτης. Δηλαδή, στην τελική προσπάθεια ‘’συνοδικής’’ πλέον κατοχύρωσης και ως εκ τούτου αναγκαστικής εφαρμογής, όλων εκείνων των βλάσφημων κειμένων, που οι διορισμένοι θεολόγοι μας, σε συνεργασία με τα 350 υπόλοιπα μέλη του λεγόμενου ΠΣΕ, είχανε μέχρι τότε συνυπογράψει.
Στην ‘’σύνοδο’’αυτή, ως γνωστό, όχι μονάχα δεν καταδικάσαμε παλιές και νεοφανείς αιρέσεις, αλλά, τουναντίον, αναγνωρίσαμε στους αιρετικούς εκκλησιαστικότητα και ιεροσύνη! Λες και ήταν κανονικοί συνοδικοί, τους βάλαμενα καθίσουν δίπλα στους Επισκόπους μας και μάλιστα ανήμερα της Πεντηκοστής, τους εγκαταστήσαμε προκλητικά στο κέντρο του Ιερού μας Ναού, ως ‘’αδελφούς’’ συμπροσευχομένους!
Ο Μεγάλος μας Ιεράρχης, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος,απευθυνόμενος κυρίωςπρος εκείνους, που θεωρούν εαυτούς ‘’θεολογικές μεταπατερικέςαυθεντίες’’ και πουη δογματική τους συνείδηση έπαψε πια να ελέγχεται μπροστά στην περιφρόνηση της μοναδικότητας της Ορθοδοξίας μας, επισημαίνει τα εξής πανεπίκαιρα,για όλες αυτές τις ‘’αγαπολογικέςτους τακτικές’’:
1ον.‘’Εσί τινες λόγως φιλοντες, πλς καί ς τυχεν…. Δέος γάρ μή τις παραφθαρπό τς τν αρετικν γάπης’’.
Υπάρχουν μερικοί, που αγαπούν χωρίς περίσκεψη, με επιπολαιότητα… Υπάρχει φόβος, να διαφθαρεί κανείς από την αγάπη των αιρετικών.(3)
2ον.‘’Τατα λέγω, να μηδέν νόθον δόγμα τ τς γάπης προσχήματι παραδέχησθε’’.
Τα λέω αυτά, για να μη δεχθείτε κανένα νόθο δόγμα, με το πρόσχημα της αγάπης.

3ον.‘’μεςδέ διά τοτο τήν πίστιν παρελάβομεν πλς, να μή ναγκαζώμεθα μυρίαις πιέναι αρέσεσι καί πράγματα χειν, λλ’ περν προσθεναι φελεν τις πιχειρήσει εν κείνης, τοτο νόθον εναι νομίσωμεν’’.
Εμείς παραλάβαμε την πίστη κατά έναν μόνον τρόπο, ώστε να μη χρειάζεται να προσεγγίσουμε σε μια από τις μυριάδες αιρέσεις. Και όποιος επιχειρήσει να προσθέσει ή να αφαιρέσει κάτι από την πίστη, αυτό θα το θεωρήσουμε νόθο.
Και συμπληρώνει με έμφαση:‘’πειδή σήμερον ολύκοι πάντων χαλεπώτεροι περιίστασθαι μν τά πρόβατα μέλλουσιν, νάγκη πυκτεύειν καί μάχεσθαι, πως μηδέν θηριάλωτον γένηται’’.
Σήμερα οι αιρετικοί παρουσιάζονται χειρότεροι από τους λύκους και έχουν πρόθεση, να καταβροχθίσουν τα πρόβατα.
Γι’ αυτό είναι απόλυτη ανάγκη, να πυγμαχούμε και να μαχόμαστε, ώστε ‘’μηδέν θηριάλωτονγένηται’’,ούτε ένα πρόβατο να μη το φάνε τα θηρία.
Ο μέγας Πατήρ της Εκκλησίας μας είναι σαφής: ‘νάγκη πυκτεύειν καί μάχεσθαι’’.Ώρα για πυγμαχία και μάχες πνευματικές.
Μπροστά στους κινδύνους, που διατρέχουμε από τους αιρετικούς, δεν απαντάμε με εφησυχασμό και αδράνεια. Ούτε με διώξεις των αγνών αγωνιστών της Πίστεως. Απαντάμε με αγώνα καθολικής συμμετοχής: Ποιμένες και ποίμνιο, μαζί στο ίδιο μετερίζι.
6/12/2016
(Μνήμη του Αγίου Νικολάου, ‘’Κανόνα Πίστεως…’’).

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
(1)
(2)
(3)Από το ‘’Χρυσοστομικό Λεξικό’’ του αρχιμ. π. Δανιήλ Αεράκη.