Για «πρωτοφανή διαχειριστική ανεπάρκεια, ασύγγνωστη επιπολαιότητα και έλλειμμα κοινωνικής ευθύνης» που «χαρακτηρίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου Παιδείας να διαχειριστεί τα προβλήματα της έναρξης του νέου σχολικού έτους σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας που δημιουργεί η ραγδαία αναζωπύρωση της πανδημίας», κάνει λόγο ο τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

«Η κοινή γνώμη και η εκπαιδευτική κοινότητα, μετά την έξαρση της πανδημίας, που στο μέγιστο βαθμό προκάλεσαν οι τραγικοί κυβερνητικοί χειρισμοί, παρατηρεί την κυβέρνηση να παίρνει τελικά, την κρίσιμη απόφαση της έναρξης του σχολικού έτους, από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό και χωρίς τις αναγκαίες πρόνοιες», επισημαίνει ο ίδιος σε δήλωσή του.

«Χρειάστηκε να βγει ο ίδιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να ανακοινώσει την έναρξη των σχολείων, σε μια προσπάθεια να βάλει μια τάξη στην πρωτοφανή αποδιοργάνωση που εν μέσω δεύτερου κύματος πανδημίας επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας. Και να δώσει τέλος σε φήμες και διαρροές περί 15νθήμερης παράτασης στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, που προέρχονταν από το ίδιο το υπουργείο», προσθέτει.
Περαιτέρω, ο κ. Φίλης τονίζει ότι ενώ η κυβέρνηση προχωρά σε μια τόσο κρίσιμη απόφαση:

«Δεν έχει εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, αν και διεθνώς τα ολιγομελή τμήματα εμφανίζονται ως η πλέον ασφαλής και ενδεδειγμένη διδακτική πρακτική στις συνθήκες της πανδημίας.
Δεν έχει προνοήσει για επιπλέον υγειονομικά μέτρα (τεστ, καθαρισμός σχολείων, δωρεάν μάσκες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς).
Δεν έχει φροντίσει για την επάρκεια της υποδομής και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού κάθε μαθητή και μαθήτριας, ιδίως των αδυνατούντων οικονομικά.
Δεν έχει οργανώσει τα δημόσια δίκτυα ώστε να αναλάβουν αποκλειστικά και με ασφάλεια για τα προσωπικά δεδομένα το σύνολο της τηλεκπαίδευσης (ασύγχρονης και σύγχρονης).
Θέτει με επικοινωνιακό τρόπο και με ασάφεια το ζήτημα της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων και ρυθμίζει με ΠΝΠ διαφορετικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση απ’ ό, τι την προηγούμενη περίοδο.
Δεν έχει ακυρώσει την εκτός πάσης λογικής αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, απόφαση που προκαλεί όλη την ελληνική κοινωνία.
Δεν έχει πάρει πίσω τη διάταξη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες, μια πρακτική που ακύρωσαν στην πράξη οι εκπαιδευτικοί.
Αδιαφορεί για πολύ σοβαρές καταγγελίες παράνομων πράξεων στα ιδιωτικά σχολεία, όπως το κάψιμο απουσιολογίων, η διόγκωση της «μαύρης εργασίας» κ.λπ».

«Αντίθετα», συνεχίζει, «η υπουργός εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει «εργολαβικά» αναλάβει (όπως έκανε με τους νόμους για τα Κολέγια και την ασυδοσία στα ιδιωτικά σχολεία) και στη «δημιουργική» καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση», με «τελικό στόχο το υποταγμένο στην «αγορά» σχολείο, το σχολείο της νεοφιλελεύθερης απορρύθμισης, όπως το περιγράφει το σχέδιο – μνημόνιο Πισσαρίδη», στο οποίο δεν προβλέπεται «καμιά χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, μόνο μέτρα διάλυσης της δημόσιας Παιδείας».
Επιπλέον, ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρει πως «για την επιβολή αυτών των σχεδιασμών, που συνιστούν ολομέτωπη επίθεση στην συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσια εκπαίδευση, η κυρία υπουργός επιβάλλει ασφυκτικό κομματικό έλεγχο στα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως έκανε πρόσφατα με τους κομματικά διορισμένους στη συντριπτική τους πλειοψηφία Διευθυντές Εκπαίδευσης», κάτι που συνιστά «μια βαθιά αντιδημοκρατική πράξη, που μας πάει πολύ πίσω στα χρόνια του πελατειακού κομματικού κράτους της Δεξιάς».

Ο κ. Φίλης προανήγγειλε μάλιστα πως θα φέρει το ζήτημα αυτό στη Βουλή, λέγοντας πως «για αυτή τους την προκλητικά παλαιοκομματική επιλογή θα κληθούν να δώσουν λόγο στη Βουλή αλλά και στο Ευρωκοινοβούλιο η κυρία Κεραμέως και ο κ. Μητσοτάκης».

Εξάλλου, «ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοινώσεις του επισήμανε τα προβλήματα αυτά και αξίωσε απαντήσεις. Επανειλημμένα εγκάλεσε την υπουργό Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για την αδιαφορία της σε σχέση με τα πραγματικά, μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης. Στον κατάλληλο χρόνο κατέθεσε στη Βουλή τις 10 προτάσεις για το υγειονομικά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με παιδαγωγική λογική και ζήτησε ευρύτερη συναίνεση. Πρόσφατα ζήτησε εξηγήσεις για το blackout στα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου και την καταστροφή κρίσιμων στοιχείων, άλλο ένα «κατόρθωμα» των «αρίστων» που το διοικούν», σύμφωνα με τον ίδιο.

Ωστόσο, «ο υπουργείο Παιδείας κατά την προσφιλή του τακτική κρύφτηκε». Από την άλλη, «τα προβλήματα είναι εδώ και ζητούν απαντήσεις. Δεν μπορούν να περιμένουν πότε θα «ξυπνήσουν» η πανικοβλημένη κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας, πότε θα λειτουργήσουν ξανά τα καταστραμμένα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου, πότε θα υπάρξουν σχέδια και πόροι για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων».

«Ζητάμε λοιπόν την ταχύτερη δυνατή σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προβλημάτων, τη θωράκιση εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στο απειλητικό δεύτερο κύμα πανδημίας και τον προσδιορισμό της απαιτούμενης επιπλέον χρηματοδότησης για παραπάνω εκπαιδευτικούς και τις απαραίτητες υποδομές, ώστε, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να έχουμε όπου απαιτείται τάξεις των 10-12 μαθητών, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς», καταλήγει ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ στη δήλωσή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025