Κριτική στο «άνοιξε-κλείσε των σχολείων δίχως τα απαραίτητα μέτρα», ασκεί με δήλωσή του ο αρμόδιος τομέαρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι «αύριο ανοίγουν ακόμα μια φορά τα Λύκεια έτσι ακριβώς όπως έκλεισαν».
Στην ανακοίνωσή του ο Νίκος Φίλης σημειώνει: «Τα δημοτικά και γυμνάσια συμπληρώνουν σχεδόν χρόνο κλειστά! Η Ελλάδα αναδεικνύεται πρωταθλητής των κλειστών σχολείων στον κόσμο, και αυτό το στατιστικό στοιχείο έχει όνομα και υπεύθυνο. Λέγεται υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης ΝΔ. Τα φιλικά στην κυβέρνηση ΜΜΕ δεν δίνουν καν (δεν λέω να το σχολιάσουν κιόλας) αυτό το κρίσιμο στοιχείο: τα ελληνικά σχολεία έχουν μείνει κλειστά 21 από τις 38 εβδομάδες του ενεργού, πλην διακοπών, σχολικού έτους. Ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14 στις 38 εβδομάδες. Εφτά εβδομάδες λιγότερες για τους μαθητές μας στις τάξεις, αλλά και 21 βδομάδες τηλεκπαίδευσης με τεχνικά προβλήματα, όλο αυτό το σκάνδαλο με τη σύμβαση Cisco, και καμιά υποβοήθηση των εκπαιδευτικών να προσαρμόσουν το μάθημά τους στην κάμερα. Πασχίζουν, αλλά μόνοι τους και αυτοσχεδιάζοντας».
Αποδίδει την κατάσταση αυτό στο ότι «η κυβέρνηση αρνήθηκε να πάρει μέτρα όταν έπρεπε» και εξηγεί: «Από πριν το καλοκαίρι του ‘20 ζητούσαμε μικρότερες και περισσότερες τάξεις, εναλλασσόμενα ωράρια, προσλήψεις περισσότερων αναπληρωτών και βέβαια μονίμων εκπαιδευτικών, μετεκπαίδευση για τις ιδιαιτερότητες και διαφορές του τηλε-μαθήματος, ευελιξία ανά γεωγραφική ενότητα με βάση τα τοπικά δεδομένα, μαζικά τεστ και κατά προτεραιότητα εμβολιασμούς. Τίποτα από αυτά δεν συνέβη. Ακόμα και τώρα, 15 μήνες μετά το πρώτο κλείσιμο των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει απολύτως τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση, απολύτως τίποτα το ουσιαστικό. Γιατί; Γιατί θα ήταν σαν να παραδέχεται την βαρύτατη αμέλειά του».
Συνεχίζοντας, αναφέρει ότι το μόνο που αλλάζει από αύριο, είναι η διενέργεια των self test, τα οποία, υποστηρίζει, «δεν προκύπτει ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την επιδημιολογική επιτήρηση, ούτε ότι θα εφαρμοστούν με επιτυχία…Το μόνο που κάνει η κυβέρνηση έτσι, είναι να «απλώνει» το δόγμα της ατομικής ευθύνης και σε αυτό τον τομέα, και στα τεστ».
Τέλος, ζητά από αύριο στα Λύκεια να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας και προσθέτει: «Να αναπροσαρμοστεί με μείωση η ύλη. Να δοθεί έμφαση στο μάθημα και στην αναπλήρωση της ύλης, που στην πράξη δεν έχει διδαχθεί. Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, να ακυρωθεί η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ. Εκτός από λανθασμένο, είναι και απάνθρωπο μέτρο για τους μαθητές της Γ’ τάξης, εν μέσω πανδημίας και ειδικών συνθηκών».
Κλείνοντας, εύχεται «σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, καλή επιστροφή στις τάξεις και εκφράζει την συμπαράστασή του στις κινητοποιήσεις τους τη βδομάδα που ξεκινά, για ασφαλή σχολεία».
Πώς γίνεται το self test και πώς το δηλώνουμε στο self-testing.gov.gr
Εξαδάκτυλος: Οι 3 αδυναμίες των self test
Self-tests: Οι ρυθμίσεις για την επιστροφή στο σχολείο με ασφάλεια