«Πώς νομοθετεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας;» αναρωτήθηκε ο Νίκος Φίλης στη διάρκεια της ομιλίας του σήμερα στη Βουλή.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, «από μόνη της». Χωρίς να συμβουλεύεται τους ειδικούς, χωρίς να συζητάει με κόμματα, φορείς και εκπαιδευτικούς. Ποιος παιδαγωγός εξάλλου μπορεί να πρότεινε την ένταξη της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο; Γιατί δεν έχουμε ακούσει ακόμα το όνομά του; Είδαμε αντίθετα τους 28 προέδρους όλων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας, να αντιτίθενται και να επισημαίνουν τους κινδύνους στην ανάπτυξη των παιδιών. Εσείς -είπε απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας- γιατί δεν τους ακούτε;

Για την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, συνέχισε ο Ν. Φίλης: Εδώ δεν είχατε καν την υποστήριξη των βουλευτών του κόμματός σας. Δύο βουλευτές εξέφρασαν μιλώντας στο βήμα την αντίθεσή τους και περισσότεροι την κάνουν γνωστή συζητώντας διακριτικά στους διαδρόμους. Δεν επαναλαμβάνω τα επιχειρήματα και το λόγο που το απολυτήριο -τίτλος σπουδών για εύρεση δουλειάς για πολλούς- δεν πρέπει να περιέχει ένα τέτοιο χαρακτηρισμό. Αντίθετα, θέτω το ίδιο ερώτημα: Ποιος παιδαγωγός σας το πρότεινε ώστε να το υιοθετήσετε; Ποιον ειδικό ακούσατε;

Το κυριότερο όμως, είναι ότι το νομοσχέδιο που συζητάμε δεν αφορά όλους τους μαθητές. Ανάμεσα στις χιλιάδες εκπαιδευτικές μονάδες, αφορά καμιά δεκαριά σχολεία. Γιατί σας απασχολεί μόνο αυτό το «ιερό δισκοπότηρο» των πρότυπων σχολείων; Φέρνετε ορισμένες καινοτομίες για αυτά, που με βρίσκουν σύμφωνο. Για παράδειγμα, οι σχέσεις τους με τα πανεπιστήμια. Ωραία. Αλλά η απορία μας είναι η εξής: γιατί δεν τις υιοθετείτε για το σύνολο των σχολείων; γιατί δεν τις νομοθετείτε για 1.300.000 μαθητές; Γιατί τις περιορίζετε σε λίγες χιλιάδες;

Απάντηση: Γιατί δεν σας ενδιαφέρει στο σύνολό της η δημόσια παιδεία. Γιατί προτεραιότητά σας, δεν είναι το δάσος του 1.300.000 μαθητών, είναι το δέντρο των λίγων εκείνων που παρακολουθούν τα πρότυπα. Για το δάσος επιφυλάσσετε υποβάθμιση, περιορισμούς και «κόφτες» διαρκών εξετάσεων, για να πετάξετε περισσότερα παιδιά εκτός δημόσιας εκπαίδευσης, κατέληξε ο Ν. Φίλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025