– Tο σουβλάκι έχει μετατραπεί σε είδος πολυτελείας, καθώς η τιμή του έχει πάρει την ανιούσα, συμπαρασυρόμενο από το ράλι ακρίβειας στο κρέας (όπως και σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης) και το αυξημένο λειτουργικό κόστος για επιχειρήσεις ( – ενοίκιο), με τους καταναλωτές να μειώνουν τις επισκέψεις στα καταστήματα αλλά και τις παραγγελίες στο σπίτι.

Σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, από 3,2 ευρώ που πωλούνταν ένα τυλιχτό με γύρο χοιρινό πριν από 1,5 χρόνο (Ιανουάριος 2023) πλέον αγγίζει τα 4 ευρώ, που ισοδυναμεί με άλμα 25%. Μάλιστα, τους τελευταίους 18 μήνες ένα καλαμάκι χοιρινό (τεμάχιο) από 1,2 ευρώ, πια φτάνει τα 2,2 ευρώ, που συνεπάγεται με εκτίναξη 29%.



Μία μερίδα γύρος που σήμερα κοστίζει 10 ευρώ, όπως επισημαίνουν επαγγελματίες του κλάδου, θα πάει στα 11 ευρώ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ μία μερίδα καλαμάκια κοτόπουλο, από 9,3 ευρώ θα πλησιάσει τα 10,3 ευρώ. Εκτός από τις αυξήσεις, οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι και το φαινόμενο του shrinkflation.