Τα κράτη μέλη θα πρέπει να συνεχίσουν να αποθαρρύνουν έντονα όλα τα μη απαραίτητα ταξίδια προς και από «σκούρες περιοχές»

Το ενέκρινε σύσταση για την τροποποίηση προηγούμενης (σύστασης) σχετικά με μια συντονισμένη προσέγγιση στον περιορισμό της ε ως απάντηση στην πανδημία COVID-19. Η προσαρμογή ανταποκρίνεται στην εξελισσόμενη επιδημιολογική κατάσταση, τις συνεχιζόμενες εκστρατείες εμβολιασμού και την έγκριση του ψηφιακού πιστοποιητικού COVID της ΕΕ.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να συνεχίσουν να αποθαρρύνουν έντονα όλα τα μη απαραίτητα ταξίδια προς και από «σκούρες περιοχές». Αυτό θα πρέπει επίσης να ισχύει για περιοχές με υψηλή επικράτηση των παραλλαγών ανησυχίας ή ενδιαφέροντος COVID-19 και για περιοχές με άγνωστη επικράτηση λόγω ανεπαρκούς αλληλουχίας. Τα άτομα που ταξιδεύουν από αυτές τις περιοχές θα πρέπει να εξακολουθούν να υποχρεούνται να έχουν αρνητικό τεστ και να μπαίνουν σε καραντίνα.

Τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να συνεχίσουν να ζητούν από τα άτομα που ταξιδεύουν από μια πορτοκαλί ή κόκκινη περιοχή να έχουν αρνητικό τεστ. Εάν δεν διαθέτουν τέτοιο πιστοποιητικό, τα άτομα που ταξιδεύουν από μια κόκκινη περιοχή θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα έως ότου λάβουν αρνητικό τεστ και τα άτομα που ταξιδεύουν από μια πορτοκαλί περιοχή ενδέχεται να υποχρεωθούν να υποβληθούν σε τεστ μετά την άφιξη.

Τα παιδιά κάτω των 12 ετών πρέπει να εξαιρούνται από την απαίτηση να υποβληθούν σε τεστ.

Οι κάτοχοι πιστοποιητικών εμβολιασμού που εκδίδονται σύμφωνα με τον κανονισμό για το ψηφιακό πιστοποιητικό COVID της ΕΕ δεν πρέπει να υπόκεινται σε τεστ ή καραντίνα εάν έχουν εμβολιαστεί πλήρως με εγκεκριμένο από τον EMA εμβόλιο και έχουν περάσει τουλάχιστον 14 ημέρες από τον πλήρη εμβολιασμό. Τα κράτη μέλη θα μπορούσαν επίσης να αίρουν αυτούς τους περιορισμούς μετά την πρώτη δόση μιας σειράς δύο δόσεων.

Όσοι έχουν αναρρώσει από κορονοϊό και έχουν πιστοποιητικό που αναφέρει ότι έχουν περάσει λιγότερες από 180 ημέρες από την ημερομηνία του θετικού αποτελέσματος του τεστ, δεν θα πρέπει να υπόκεινται σε τεστ ή καραντίνα.

Οι ανήλικοι δεν πρέπει να υποχρεώνονται να καραντίνα εάν το άτομο που τα συνοδεύει δεν απαιτείται να τεθεί σε καραντίνα, για παράδειγμα επειδή έχει εμβολιαστεί ή έχει αναρρώσει από covid.

Η επικαιροποιημένη σύσταση περιλαμβάνει δύο επιπλέον κριτήρια που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την εξέταση του εάν θα περιοριστεί η ελεύθερη κυκλοφορία: η ενημέρωση του εμβολιασμού και η επικράτηση των παραλλαγών COVID-19 που προκαλούν ανησυχία ή ενδιαφέρον.

Αυξάνει επίσης τα όρια για τη συμπερίληψη μιας περιοχής σε ένα από τα τέσσερα καθορισμένα χρώματα:

Πράσινο: εάν το ποσοστό ειδοποίησης 14 ημερών είναι μικρότερο από 50 και το ποσοστό θετικότητας δοκιμής κάτω από 4%, ή εάν το ποσοστό ειδοποίησης 14 ημερών είναι μικρότερο από 75 και το ποσοστό θετικότητας είναι μικρότερο από 1%

Πορτοκαλί: εάν το ποσοστό των τελευταίων 14 ημερών είναι μικρότερο από 50 και το ποσοστό θετικότητας της δοκιμής είναι 4% ή μεγαλύτερο · εάν το ποσοστό ειδοποίησης 14 ημερών κυμαίνεται μεταξύ 50 και 75 και το ποσοστό θετικής δοκιμής είναι 1% ή μεγαλύτερο · ή εάν το ποσοστό ειδοποίησης 14 ημερών είναι μεταξύ 75 και 200 και το ποσοστό θετικής δοκιμής είναι μικρότερο από 4%

Κόκκινο: εάν το ποσοστό των τελευταίων 14 ημερών κυμαίνεται μεταξύ 75 και 200 και το ποσοστό θετικής δοκιμής είναι 4% ή μεγαλύτερο · ή εάν το ποσοστό των τελευταίων 14 ημερών κυμαίνεται μεταξύ 200 και 500

Σκούρο κόκκινο: το όριο για αυτό το χρώμα διατηρείται σε επίπεδα άνω των 500.

Όταν η επιδημιολογική κατάσταση σε μια περιοχή επιδεινώνεται γρήγορα, ιδίως λόγω της μεγάλης επικράτησης παραλλαγών ανησυχίας ή ενδιαφέροντος, τα κράτη μέλη θα μπορούν να επικαλεστούν το φρένο έκτακτης ανάγκης. Σε αυτή τη βάση, τα κράτη μέλη θα πρέπει επίσης να απαιτούν από άτομα που έχουν εμβολιαστεί και αναρρώσει να υποβληθούν σε τεστ ή / και σε καραντίνα.

Το Συμβούλιο, σε στενή συνεργασία με την Επιτροπή και υποστηριζόμενο από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων, θα πρέπει να επανεξετάσει την κατάσταση με συντονισμένο τρόπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025