Σε δύο περιπτώσεις η ΕΥΔΑΠ θα διακόπτει τη σύνδεση υδροδότησης λόγω ληξιπρόθεσμων οφελών. Όπως διευκρινίζει η Εταιρεία θα αφορούν:
Ακίνητα που κατοικούνται από τους ιδιοκτήτες τους και παρουσιάζουν υψηλή οφειλή, μεγαλύτερη των 500,00 ευρώ, που κατά κανόνα έχει διαμορφωθεί σε βάθος χρόνου και
Μισθωμένα ακίνητα τα οποία παρουσιάζουν οφειλή μεγαλύτερη από 100,00 ευρώ.
Σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ ειδικα αυτή η τελευταία κατηγορία αντιπροσωπεύει μόνο το 0,5% των καταναλωτών της και αφορά κυρίως σε ασυνεπείς πελάτες, οι οποίοι δεν έχουν γνωστοποιήσει στην Εταιρεία τεκμηριωμένη αδυναμία πληρωμής του λογαριασμού και δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση οφειλών.
Η ΕΥΔΑΠ, όπως αναφέρει, με βάση το καταστατικό της, συμβάλλεται με τον εκάστοτε ιδιοκτήτη του ακινήτου, ο οποίος είναι και υπόλογος για οποιαδήποτε οφειλή στην Εταιρεία. Συνεπώς, υπάρχει η υποχρέωση από την πλευρά της ΕΥΔΑΠ να προστατέψει τους ιδιοκτήτες από τους ασυνεπείς ενοικιαστές.
Η διακοπή της υδροδότησης δεν γίνεται ποτέ απροειδοποίητα, καθώς έχει προηγηθεί τουλάχιστον μία ειδική επιστολή που αποστέλλεται στην ταχυδρομική διεύθυνση του υδροδοτούμενου ακινήτου, ενώ για τους καταναλωτές που έχουν δηλώσει e-mail ή κινητό τηλέφωνο, γίνεται ταυτόχρονη αποστολή μηνύματος e-mail ή sms.
Η ΕΥΔΑΠ τονίζει, επίσης, ότι «συνεπής, όπως πάντα, στο κοινωνικό της ρόλο, έχει θεσπίσει το Έκτακτο Ειδικό Τιμολόγιο, το οποίο από 1/7/2017 διπλασιάζει τη δωρεάν ποσότητα νερού για όλους τους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, ενώ παρέχει επιπλέον δωρεάν ποσότητα σε κάθε μέλος ΑμΕΑ ενός τέτοιου νοικοκυριού.
Επίσης, η Εταιρεία εφήρμοσε ένα εξαιρετικά ευνοϊκό πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών το οποίο έτυχε μεγάλης ανταπόκρισης από τους καταναλωτές, ενώ το τιμολόγιο ύδρευσης και αποχέτευσης έχει διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα από το 2008.
Η ΕΥΔΑΠ έχει ήδη δρομολογήσει τη συνεργασία της με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων για την τεκμηρίωση της πραγματικής οικονομικής αδυναμίας των νοικοκυριών που χρήζουν φροντίδας για την επιβίωσή τους, φροντίδα που η ΕΥΔΑΠ δεν θα τους την στερήσει».