Λίγες ημέρες απομένουν για την υποβολή των από τους υπόχρεους καθώς η καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Οκτωβρίου. Σύμφωνα με διατάξεις του αναπτυξιακού νομοσχεδίου τροποποιούνται επιμέρους ρυθμίσεις του ν. 3213/2003 σχετικά με την υποβολή.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων μειώνεται το ποσό των προβλεπόμενων ηλεκτρονικών παραβόλων από τους υπόχρεους για την υποβολή των εν λόγω δηλώσεων, σε περίπτωση μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς δήλωσης.

Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρονται σύμφωνα με το taxheaven.gr τα εξής:

Όσον αφορά στα περιουσιακά στοιχεία που δηλώνονται στην αρχική δήλωση των υπόχρεων, πολλά από αυτά δεν είναι εφικτό να συνοδεύονται από παραστατικά που πιστοποιούν την αξία τους, δεδομένου ότι αυτά μπορεί να αναφέρονται σε παρελθόντα έτη, χωρίς δυνατότητα ανεύρεσης τέτοιων αποδεικτικών στοιχείων. Γι’ αυτόν το λόγο, προτείνεται η υποβολή των παραστατικών προσδιορισμού της αξίας, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα.

Με την προτεινόμενη τροποποίηση επιχειρείται η ενίσχυση της αξιοπιστίας του ελέγχου, λαμβανομένου ωστόσο υπόψη του γεγονότος ότι επίκειται η σύνταξη Ενιαίου Κανονισμού Ελέγχου για την προτυποποίηση της διαδικασίας και την νομοθέτηση κοινής μεθοδολογίας ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διευκολυνθεί η περάτωση του ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης τριών (3) ετών, οι οποίες συνυποβλήθηκαν, μετά την υπ’ αριθμ. Α 2649/2017 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ύστερα από προσφυγή των Ενώσεων Δικαστικών Λειτουργών, προτείνεται η τροποποίηση της εν λόγω διάταξης.

Δεδομένου ότι από την εισαγωγή της παρούσας παραγράφου μεσολάβησε το διάστημα της προεκλογικής περιόδου και των έκτακτων εθνικών εκλογών, που δεν επέτρεψαν την συγκρότηση της Επιτροπής Ελέγχου παρά στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 , πλέον μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία και με τους λοιπούς φορείς, προκειμένου να προβούμε στη σύνταξη Ενιαίου Κανονισμού Ελέγχου. Κρίνεται επομένως αναγκαίο να δοθεί νέα παράταση, προκειμένου να καταστεί εφικτή η σύνταξη του Ενιαίου Κανονισμού.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση εξορθολογίζονται τα προβλεπόμενα παράβολα, με την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας. Έτσι, για την περίπτωση των υπόχρεων που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ελέγχου του άρθρου 3Α, το ύφος του αρχικού παραβόλου υπολογίζεται περίπου στο 10% του κατώτατου μισθού, διπλασιαζόμενο σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής. Στη συνέχεια τηρείται η αναλογία 4 προς 1 για τον προσδιορισμό του ύψους των αντίστοιχων παραβόλων των υπόχρεων αρμοδιότητας της Επιτροπής του άρθρου 3Α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025