Από την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου έρχεται η δεύτερη φάση για την με την επέκτασή της στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, η  επέκταση αφορά επιχειρήσεις με κύρια ή κατεξοχήν δραστηριότητα τις ιδιωτικές ασφαλίσεις καθώς και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών φύλαξης και προστασίας. Από το μέτρο εξαιρέθηκαν τα ασφαλιστικά γραφεία και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι οποίοι απασχολούν σε όλη τη χώρα πάνω από 80.000 εργαζόμενους, λόγω διαφόρων προβλημάτων που εντοπίστηκαν στην εφαρμογή της.

Η δεύτερη φάση εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας αφορά τις ασφαλιστικές εταιρείες και τις εταιρείες security. Η πρώτη φάση εφάρμοσε την ψηφιακή κάρτα στις τράπεζες και στα Σούπερ-Μάρκετ ενώ ακολουθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι ΔΕΚΟ και οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Η πλήρης εφαρμογή της κάρτας εργασίας, θα αποτελέσει το κίνητρο για την περαιτέρω μείωση – μέσω της πάταξης της εισφοροδιαφυγής και της «μαύρης» και αδήλωτης εργασίας – των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών.

 

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας επιμένει στο υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα παρά τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του μέτρου.

Τα περισσότερα εξ αυτών εντοπίζονται στην καταγραφή των ωραρίων διαφόρων κλάδων που απασχολούνται με πλήρη απασχόληση. Ορισμένα από τα προβλήματα αφορούν: τη δυνατότητα καταχώρησης της τέταρτης βάρδιας, την καταχώρηση βαρδιών σε οπτικοακουστικά μέσα, τη δήλωση ωραρίου για οδηγούς, τη διαχείριση των διαλειμμάτων σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες κλπ.

Το ποσοστό εφαρμογής στα σούπερ – μάρκετ είναι 95,93%, καθώς την Κάρτα χρησιμοποιούν 84.622 εργαζόμενοι σε σύνολο 88.209 (89.107 μείον 898 εργαζόμενοι σε θέσεις ευθύνης), ενώ σε πέντε αλυσίδες το ποσοστό φθάνει στο 100%.

Στις τράπεζες την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας χρησιμοποιούν 26.598 εργαζόμενοι σε σύνολο 29.181 (32.206 μείον 3.025 που κατέχουν θέσεις ευθύνης), δηλαδή ποσοστό 91,15 %. Σε 14 πιστωτικά ιδρύματα το ποσοστό εφαρμογής είναι 100%.

Το υπουργείο Εργασίας δέχεται συνεχώς «παρεμβάσεις» και «αιτήματα» από επιχειρήσεις και επαγγελματικούς φορείς, προκειμένου να άρει τον ασφυκτικό χρονικό περιορισμό της εφαρμογής του ψηφιακού ωραρίου και της εφαρμογής της κάρτας εργασίας. Ωστόσο μέχρι ώρας το υπουργείο επιμένει στο χρονοδιάγραμμα.

Παρά ταύτα, στην πλατφόρμα καταγραφής των ωραρίων και των ιδιαιτεροτήτων, έχουν εντοπιστεί πολλά προβλήματα απεικόνισης που σχετίζονται με τα ωράρια διαφόρων κλάδων που απασχολούνται με πλήρη απασχόληση.

Ενδεικτικά μπορεί κανείς να αναφέρει την δυνατότητα καταχώρησης της 4ης βάρδιας, τις βάρδιες. Τη δυνατότητα καταχώρησης βαρδιών σε οπτικοακουστικά μέσα. Τα ωράρια των οδηγών Τα διαλείμματα σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες. Τις καταχωρήσεις σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, οικοδομές, καθώς και σε επισιτιστικά και εμπορικά καταστήματα.

Η ηγεσία του υπουργείου διευκρινίζει ότι η «ψηφιακή κάρτα εργασίας εφαρμόζεται, αφού ληφθούν υπόψη όλες οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες λειτουργίας του κάθε κλάδου και υπάρξουν οι επιχειρησιακές εκείνες πρόνοιες που απαιτούνται κάθε φορά για την απρόσκοπτη λειτουργία της».

Να υπενθυμίσουμε ότι η ψηφιακή απογραφή του χρόνου εργασίας ξεκίνησε από την 1η Νοεμβρίου 2022 με τις δηλώσεις στο πληροφοριακό σύστημα Εργάνη ΙΙ, του ωραρίου απασχόλησης των εργαζομένων από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες του ιδιωτικού τομέα της χώρας για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025