Αεροδρομιόσημο 13 ευρώ το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια, θα καλούνται να πληρώνουν από τις αρχές της νέας χρονιάς οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία ιδιωτικοποιούνται και παίρνουν στον έλεγχο της γερμανικής Fraport.

Σύμφωνα με τα «Νεα» αυτό προβλέπει Κοινή Υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) των Υπουργών Μεταφορών και Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης διαχείρισης, ελέγχου- παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων.

Πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ, ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.

Στη συνέχεια, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, το αεροδρομιόσημο των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει ακόμα και τα 18 ευρώ!

Σύμφωνα με την ίδια υπουργική απόφαση, οι επιβάτες θα πληρώνουν το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένος στην αεροπορική εταιρεία με την οποία μετακινούνται, μέσω του εισιτηρίου τους ή άλλου παραστατικού. Οι αερομεταφορείς θα το αποδίδουν, με τη σειρά τους, σε μηνιαία βάση (εφόσον πρόκειται για τακτικές αερογραμμές) ή επιτόπου πριν την αναχώρηση του αεροσκάφους (εφόσον πρόκειται για πτήσεις τσάρτερ). Σήμερα το ύψος των τελών στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι 12 ευρώ για τους επιβάτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν, ενώ για κάποιους προορισμούς εκτός Σένγκεν φτάνει τα 22 ευρώ.

Επίσης, με την πρόσφατη ΚΥΑ των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών ορίζεται ότι οι ιδιώτες διαχειριστές των αεροδρομίων οφείλουν να εγκαταστήσουν και να λειτουργούν ηλεκτρονική πλατφόρμα στα αεροδρόμια, όπου θα καταχωρούνται αναλυτικά στοιχεία για την κίνηση των επιβατών ανά πτήση.

Ακόμα, για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των εσόδων από το τέλος του αεροδρομιόσημου κάθε αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να τηρεί αρχεία επιβατών, όπως ονομαστικές καταστάσεις, ηλεκτρονικά αρχεία, αποκόμματα εισιτηρίων καθώς και το ποσό των τελών που καταβάλλονται σε αυτή.

Από την πλευρά της, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) διά των αρμοδίων οργάνων της θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιθεωρεί και να λαμβάνει αντίγραφα όλων αυτών των αρχείων.

Να σημειωθεί πως τα 14 αεροδρόμια που έχουν περάσει στον έλεγχο της Fraport είναι τα εξής:

  • Θεσσαλονίκης,
  • Κέρκυρας,
  • Χανίων,
  • Κεφαλονιάς,
  • Ζακύνθου,
  • Ακτίου,
  • Καβάλας,
  • Ρόδου,
  • Κω,
  • Σάμου,
  • Μυτιλήνης,
  • Μυκόνου,
  • Σαντορίνης
  • Σκιάθου

Πηγή: Τα Νέα έντυπη έκδοση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025