Τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και 16 δήμων για την υλοποίηση του έργου με τίτλο: Επεμβάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας, συνολικού προϋπολογισμού 28.000.000 ευρώ, ενέκρινε το Περιφερειακό Συμβούλιο (ΠΕΣΥ), στην αποψινή του συνεδρίαση.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους της Περιφέρειας και θα κατασκευαστεί από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών (ΔΙΔΙΜΥ) η οποία εκπόνησε και τη μελέτη, ενώ τις θέσεις Μειωμένης (Μ.Ο.Α.), των οδικών αξόνων του νομού, «υπέδειξε» βάση σχετικής μελέτης που είχε εκπονήσει προ επταετίας για όλη τη χώρα η «Εγνατία Οδός ΑΕ». Οι συμβάσεις θα συνυπογραφούν με τους δήμους: Αίγινας, Αχαρνών, Διονύσου, Κυθήρων, Μάνδρας-Ειδυλλίας, Μαραθώνα, Μαρκοπούλου- Μεσογαίας, Μεγαρέων, Παιανίας, Παλλήνης, Πεντέλης, Ραφήνας-Πικερμίου, Σαλαμίνας, Σπάτων-Αρτέμιδος, Τροιζηνίας, Ωρωπού

Στη συζήτηση που ακολούθησε εκφράστηκε έντονη αντιπαράθεση για την σκοπιμότητα του έργου κατά την «προεκλογική περίοδο που διανύουμε» ενώ προτάθηκε και η κατάτμηση του.

Το επιχείρημα αντιπαρήλθε η αντιπεριφερειάρχης Αγγελική Σαπουνά, τονίζοντας τη σημασία της μητροπολιτικής λειτουργίας του δικτύου καθώς «εκτός των δρόμων που συνδέουν ή διασχίζουν τις περιοχές των δήμων, αφορούν και σε οδικά τμήματα ευθύνης της Περιφέρειας Αττικής, όπως είναι οι παλιές εθνικοί οδοί και ορισμένοι επαρχιακοί δρόμοι». Η εισηγήτρια επισήμανε ότι πρόκειται για ένα «διαδημοτικό» στην ουσία έργο το οποίο μόνο η Περιφέρεια μπορεί να εποπτεύσει, καθώς περιλαμβάνει πολλούς επαρχιακούς – αγροτικούς δρόμους σε όλη την περιοχή εποπτείας της. «Υπήρχε η μελέτη», υπογράμμισε και «επικυρώθηκε με αποτέλεσμα να μπει σχεδόν άμεσα το έργο σε τροχιά υλοποίησης πετυχαίνοντας μάλιστα πολύ μεγάλη έκπτωση προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών».

«Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας», υπογράμμισε νωρίτερα εισηγούμενη το θέμα «αποτελεί σημαντική δράση προστασίας της ανθρώπινης ζωής, περιορισμού της οδύνης και των επιπτώσεων στην ποιότητα ζωής των συγγενών των θυμάτων και συμβάλει αποφασιστικά στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας». Πρόσθεσε δε ότι «το έργο πέρα από τη βελτίωση της υποδομής, συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και τον τουρισμό.

Ειδικότερα αντικείμενο του έργου είναι οι βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις, δηλαδή μικρής και μεσαίας κλίμακας σε μέγεθος και κόστος, οι οποίες είναι υλοποιήσιμες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έχουν άμεσα αποτελέσματα στο επίπεδο της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας και εφαρμόζονται σε τμήματα και θέσεις Μ.Ο.Α, των οδικών αξόνων του νομού.

Οι κατασκευαστικές παρεμβάσεις στις θέσεις Μ.Ο.Α, διευκρίνισε η κ Σαπουνά, αφορούν κυρίως σε αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού, όπως επαναδιαγράμμιση, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, γραμμική οριοσήμανση, στηθαία ασφαλείας, κλπ. Επίσης, τοπικά, προβλέπεται συμπλήρωση – ανακατασκευή της υποδομής, όπως επισκευή φθορών οδοστρώματος, αντικατάσταση της παλαιάς επιφανειακής ασφαλτικής στρώσης με νέα αντιολισθηρή, συμπλήρωση υλικού ερείσματος, καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών που εμποδίζουν την ορατότητα) κλπ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025