Πίνακας περιεχομένων

Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ανακοίνωσε ότι τον Αύγουστο του 2025 θα πραγματοποιηθούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όπως διευκρίνισε, πρόκειται κυρίως για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που τα τελευταία χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες στα σχολεία και οι οποίοι θα αναλάβουν υπηρεσία τον Σεπτέμβριο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Η ίδια υπενθύμισε ότι από το 2019 έως σήμερα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 39.000 μόνιμοι διορισμοί, ενώ οι νέες 10.000 θέσεις έρχονται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τη σταθερή στελέχωση των δημόσιων . Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον ρόλο των αναπληρωτών, χαρακτηρίζοντάς τους ανθρώπους που επένδυσαν ουσιαστικά στη δημόσια εκπαίδευση, καλύπτοντας ανάγκες σε κάθε γωνιά της χώρας. Όπως ανέφερε, με τον επικείμενο διορισμό τους τους δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσουν μόνιμη θέση στο δημόσιο σχολείο, με σταθερότητα στο εργασιακό περιβάλλον και τοποθέτηση για τουλάχιστον μία διετία.

Δείτε επίσης

«Αυτοί είναι ακριβώς οι άνθρωποι οι οποίοι επένδυσαν στη δημόσια εκπαίδευση. Ταξίδεψαν παντού στην Ελλάδα, προσέφεραν στα παιδιά όλο αυτό το απαραίτητο κομμάτι της διδασκαλίας αλλά και της εκπαίδευσης, όπου κι αν βρίσκονται. Τους δίνεται μια ευκαιρία πλέον για μόνιμη θέση στο δημόσιο και βέβαια και μια πιο σταθερή αναφορά σε ποιο σχολείο υπηρετούν. Με μια σταθερή διετία στην αρχή όπου υπηρετούν», τόνισε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε φωνές που υποστηρίζουν ότι τα κενά στα σχολεία έχουν εξαλειφθεί, η Υπουργός εμφανίστηκε κάθετη: «Τα κενά στα σχολεία δεν θα εξαλειφθούν. Όποιος είπε ότι θα εξαλειφθούν, λέει ψέματα». Επισήμανε ότι οι ανάγκες είναι διαρκείς και απαιτούν σταθερό σχεδιασμό και ετοιμότητα για προσαρμογές.

Έρχονται 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Πού υπάρχουν ανάγκες - Τι ισχύει με τα οργανικά κενά

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στις απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές, σημειώνοντας ότι αναζητούνται λύσεις για τη στέγασή τους μέσω αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Όπως είπε, κατανοεί πλήρως τις συνθήκες, καθώς προέρχεται από τον ίδιο χώρο: «Συνάδελφός τους είμαι και καταλαβαίνω».

Πού είναι πιο αναγκαία η σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην εκπαίδευση

Η κάλυψη των κενών θέσεων απαιτεί στοχευμένες παρεμβάσεις και, όπως διαπιστώνεται, οι ανάγκες εντοπίζονται κυρίως στην Ειδική Αγωγή και στις υποστηρικτικές δομές, όπως τα ΚΕΔΑΣΥ και τα Ειδικά Σχολεία (ΣΜΕΑΕ). Παράλληλα, υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις και για το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΕΠ και ΕΒΠ), ενώ ανάγκες εξακολουθούν να υπάρχουν τόσο στη Γενική Εκπαίδευση όσο και στην εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.

Δείτε ακόμη

Η ενίσχυση αυτών των τομέων δεν συμβάλλει μόνο στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά δίνει και τη δυνατότητα στους διορισμένους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν οργανική θέση ή να διεκδικήσουν μετάθεση, ενισχύοντας την εργασιακή τους σταθερότητα.

Οργανικά κενά: Το πρώτο βήμα για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών

Για να προχωρήσουν οι μόνιμοι διορισμοί, είναι αναγκαία η προηγούμενη καταγραφή των οργανικών κενών. Η διαδικασία αυτή αποτελεί το θεμέλιο των υπηρεσιακών μεταβολών κάθε έτους, καθώς καθορίζει τις θέσεις που είναι διαθέσιμες για διορισμούς και μεταθέσεις.

Η ροή περιλαμβάνει τον εντοπισμό των κενών και των πλεονασμάτων ανά ειδικότητα και περιοχή, έπειτα τις μεταθέσεις, τις οριστικές τοποθετήσεις και στη συνέχεια τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά. Οι νεοδιόριστοι τοποθετούνται αρχικά σε λειτουργικές θέσεις και μπορούν να διεκδικήσουν οργανική τοποθέτηση μετά το πρώτο έτος υπηρεσίας.

Ο προσδιορισμός των οργανικών κενών διασφαλίζει τη σωστή κατανομή των διορισμών και εξυπηρετεί τον στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, σε συνάρτηση με τις ανάγκες ανά περιοχή.

Έρχονται 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών: Πού υπάρχουν ανάγκες - Τι ισχύει με τα οργανικά κενά

Η τελευταία σύσταση νέων οργανικών θέσεων

Η πιο πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων έγινε με τον Νόμο 5120/2024 (ΦΕΚ Α’ 105/12-7-2024). Σύμφωνα με το άρθρο 84, συστάθηκαν 1.723 νέες θέσεις εκπαιδευτικών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε ειδικότητες όπως ΠΕ05 (Γαλλικής), ΠΕ06 (Αγγλικής), ΠΕ07 (Γερμανικής), ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), ΠΕ79.01 (Μουσικής), ΠΕ86 (Πληροφορικής), ΠΕ91.01 (Θεατρικών Σπουδών) και ΠΕ91.02 (Δραματικής Τέχνης).

Επιπλέον, στο άρθρο 85 προβλέπεται η σύσταση 1.555 οργανικών θέσεων για μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αναμένεται να καθοριστούν οι απαραίτητες νέες οργανικές θέσεις που θα αντιστοιχούν στους 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, ώστε να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της διαδικασίας και η οριστική τοποθέτηση των διορισθέντων σε σχολικές μονάδες.

Διαβάστε επίσης