Όπως έγινε γνωστό, χάνουν το επίδομα χιλιάδες δικαιούχοι επειδή στην ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου Οικονομικών δεν επιτρέπει να κάνουν διορθώσεις, όσοι έκαναν έστω και ένα ασήμαντο λάθος αβλεψίας κατά τη συμπλήρωση της αίτησης.
Πάνω από 1,2 εκατομμύρια νοικοκυριά υπέβαλαν αίτηση μέχρι σήμερα στην εφαρμογή MyΘέρμανση, ζητώντας να λάβουν το επίδομα, εξέλιξη που δείχνει την ανάγκη του κόσμου στη δύσκολη συγκυρία.
«Έσκασε» ΝΕΟ επίδομα – Ποιοί θα το λάβουν
Σύμφωνα με το newmoney,λογιστές και απλοί πολίτες διαπιστώνουν ότι επειδή πατήθηκε ένα λάθος πλήκτρο στην πληκτρολόγηση του αριθμού ΙΒΑΝ ή παροχής ρεύματος της κατοικίας που θα επιδοτηθεί, χιλιάδες δικαιούχοι χάνουν το επίδομα και απορρίπτονται, αφού το My Θέρμανση δέχεται μεν μέχρι και αύριο αιτήσεις, αλλά όχι διορθώσεις λαθών που έγιναν κατά τη συμπλήρωση των αιτήσεων που έχουν ήδη υποβληθεί.
Στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει φτάσει το αίτημα για να ανοίξει ξανά η πλατφόρμα για τέτοιες περιπτώσεις καθώς μάλιστα, σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες αιτήσεων επιδότησης, η εφαρμογή My Θέρμανση δεν έκανε αυτόματη επιβεβαίωση στοιχείων και δεν έβγαζε μήνυμα λάθους αν κάποιος δεν συμπλήρωνε σωστά πχ 1 από τα 25 ψηφία του αριθμού-σιδηρόδρομου του τραπεζικού λογαριασμό, στον οποίο θα πληρωθεί.
Σε τέτοια περίπτωση, φτωχά νοικοκυριά –αλλά ακόμα και ηλικιωμένοι ή ΑμΕΑ- που πληρούν όλα τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια βάσει της φορολογικής δήλωσης, κινδυνεύουν να αποκλειστούν από το διευρυμένο επίδομα θέρμανσης, επειδή δεν είχαν την άνεση να μπορούν να χειριστούν αλάνθαστα τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Αν τελικά κλείσει η πλατφόρμα χωρίς να γίνουν δεκτές διορθώσεις, η άλλη λύση που έχουν όσοι δικαιούνται να λάβουν επίδομα είναι να η Επανεξέταση αιτήσεων χορήγησης επιδόματος.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης του ενδιαφερόμενου ή χορήγησης επιδόματος μικρότερου του αιτούμενου ή αμφισβήτησης των αποτελεσμάτων της επεξεργασίας, ο δικαιούχος θα μπορεί να υποβάλει αίτηση επανεξέτασης προς τη Διεύθυνση Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙ.ΕΠΙ.ΔΙ.) της ΑΑΔΕ. Αυτό γίνεται μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE “Μητρώο και Επικοινωνία”, “Ερωτήματα προς Α.Α.Δ.Ε.” επιλέγοντας ως θεματική κατηγορία «Επίδομα Θέρμανσης».
Εκεί θα τεκμηριώνει τους λόγους ένστασης. Ο έλεγχος μεταφέρεται μετά στις αρμόδιες ΔΟΥ. Μετά τον έλεγχο και σε περίπτωση αποδοχής μέρους ή του συνόλου του αιτήματος, οι ΔΟΥ προβαίνουν αυτοδίκαια ή υποδεικνύουν στον ενδιαφερόμενο τις αναγκαίες διορθωτικές ενέργειες και η Διεύθυνση Ανάπτυξης Τελωνειακών, Ελεγκτικών και Επιχειρησιακών Εφαρμογών (Δ.Α.Τ.Ε.) επανεκκαθαρίζει την αίτηση και καταβάλλει τυχόν δικαιούμενο ποσό επιδόματος έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2023.
Ποιοι θα πληρωθούν κανονικά
Εν αναμονή απόφασης πάντως, από το Σάββατο και μετά οι τελικοί δικαιούχοι θα μπορέσουν να επιδοτηθούν με τις επόμενες πληρωμές που θα γίνουν εντός του 2023. Και συγκεκριμένα:
έως την 28η Φεβρουαρίου 2023 θα επιδοτηθούν όλοι για τις αγορές που έκαναν μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2023, εφόσον έχουν προβεί σε καταχώριση των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2023.
έως 28 Απριλίου 2023 θα επιδοτηθούν και όλες τις αγορές που θα έχουν τιμολογηθεί μέχρι την 31η Μαρτίου 2023 , εφόσον προβούν σε καταχώριση των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Απριλίου 2023.
Για λογαριασμούς φυσικού αερίου, έως την 31η Μαΐου 2023 θα καταχωρούνται τα παραστατικά πληρωμών της περιόδου 1.10.2022 έως 31.3.2023 με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 16η Μαΐου 2023 και το αντίστοιχο ποσό επιδόματος θα καταβάλλεται έως την 15η Ιουνίου 2023.
Για όσους χρησιμοποιούν τηλεθέρμανση, παραστατικά πληρωμών θα καταχωρούνται έως την 15η Ιουλίου 2023 λογαριασμοί της περιόδου 1.10.2022 έως 31.03.2023 (με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 30ή Ιουνίου 2023) και θα εισπράξουν το αντίστοιχο ποσό επιδόματος έως την 10η Αυγούστου 2023.