Το γιορτινό τραπέζι των Χριστουγέννων κοστολόγησε η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, δίνοντας παράλληλα συμβουλές στους καταναλωτές για τις αγορές τους.
“Ξεκίνησε η κίνηση στις αγορές με τους καταναλωτές να πραγματοποιούν επισταμένη έρευνα τιμών, αφού το ”ταμείο τους είναι μείον” εξαιτίας των άμεσων και έμμεσων φόρων, των πρωτόγνωρων περικοπών τόσο σε μισθούς όσο και σε συντάξεις, δεδομένου ότι το κύριο μέλημα τους δεν είναι το ”στρώσιμο” του γιορτινού τραπεζιού, αλλά οι οφειλές στις τράπεζες, στην εφορία, στον ΕΝΦΙΑ, στις ΔΕΚΟ, στα τέλη κυκλοφορίας κ.α. Συνεπώς οι όποιες αγορές εξαρτώνται αποκλειστικά από το τι θα απομείνει στο πενιχρό πλέον πορτοφόλι τους, οι δε περισσότεροι περνούν από μικροσκόπιο τις τιμές, ειδικά των παραδοσιακών τροφίμων που συνθέτουν το γιορτινό τραπέζι, ενώ οι αγορές θα γίνονται πλέον μόνο με σταγονόμετρο… Η αναντιστοιχία όμως του διαθέσιμου εισοδήματος με το κόστος ζωής θα έχει ως αποτέλεσμα να περιορίσουν ειδικά οι μη έχοντες καταναλωτές τις αγορές τους τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά και πιο συγκεκριμένα θα κληθούν να επιλέξουν νωπή η κατεψυγμένη γαλοπούλα, χοιρινή η μοσχαρίσια μπριζόλα, τεμάχια – κομμάτια αμνοεριφίων. Με απλά λόγια θα ”στρώσουν” μισογεμάτο η μισοάδειο το γιορτινό τους τραπέζι” αναφέρει η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος σε ανακοίνωσή της.
Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας κάνει λόγο για γιορτινό τραπέζει δύο ταχυτήτων και κοστολόγησε την δαπάνη ως εξής:
Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας καλεί τον καταναλωτή πριν αγοράσει :
1.Να ιεραρχήσει τις ανάγκες του, κάνοντας λίστα των απαραίτητων αγορών.
2.Πριν αγοράσει να κάνει επισταμένη σύγκριση τιμών και ποιότητας , σε ομοειδή προϊόντα και να μην διστάζει να επιλέξει ανταγωνιστικό προϊόν, όταν αυτό επιβάλλεται από την σύγκριση.
3.Να μην αγοράζει δύο προϊόντα προσφερόμενα στην τιμή του ενός, χωρίς να σκέφτεται αν μόνο το ένα του είναι χρήσιμο.
4.Να ελέγχει την ημερομηνία λήξης των προϊόντων και να διαβάζει προσεκτικά τις ετικέτες τους που κάτι έχουν να πουν (πλήρη στοιχεία παραγωγού, προέλευση, συστατικά κ.α.).
5.Να επιλέγει τα ζωικά προϊόντα που βρίσκονται στις προθήκες –ψυγεία κι όχι αυτά που είναι εκτεθειμένα στα τσιγκέλια, στους πάγκους τα οποία δεν συντηρούνται στη σωστή θερμοκρασία.
6.Να ελέγχει την καθαριότητα του καταστήματος και του προσωπικού, που ασχολείται με ευπαθή προϊόντα (π.χ. ζωικά τρόφιμα,γλυκίσματα κ.α.).
7.Να επιλέγει τις οικονομικότερες προσφορές των super markets γιατί είναι οι πλέον συμφέρουσες, να επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπτωτικά κουπόνια κ.α.
8. Να προσέχει και να υπολογίζει τις ημερομηνίες παραγωγής και διάρκειας συντήρησης τυποποιημένων προϊόντων.
9.Να μην αγοράζει φρούτα και λαχανικά εκτός εποχής , που συνήθως είναι βλαβερά για την υγεία, ακριβά και άνοστα .
10.Και να διαχωρίζει το ”πρέπει” από το θέλω δηλαδή το χρήσιμο από το αχρείαστο.