Εγκύκλιο με οδηγίες για την οργάνωση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2021-2022 δημοσίευσε το υπουργείο παιδείας.
Τι αναφέρει η απόφαση
Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, για το σχολικό έτος 2021-2022 η Ενισχυτική Διδασκαλία μαθητών Γυμνασίου περιλαμβάνει τα μαθήματα:
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
Μαθηματικά,
Φυσική,
Χημεία και
Αγγλικά.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη του προγράμματος και με βάση τις διατάξεις της ανωτέρω Υ.Α.το υπουργείο Παιδείας καλεί να προβούν στις ακόλουθες ενέργειες:
1) Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
α) Να γνωστοποιήσουν την δημοσίευση της με αρ. πρωτ. 126316/Δ2/06-10-2021 Υ.Α. (Β ́ 4710) με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2021-2022» στις οικείες σχολικές μονάδες. Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς-κηδεμόνες τους για την υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων) και να συλλέξουν ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις-δηλώσεις.
Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στην Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί η επίδοσή τους στο αντίστοιχο μάθημα. Για διευκόλυνση της διαδικασίας προτείνεται η αίτηση-δήλωση μαθημάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας να αναρτηθεί και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.
Αφού συγκεντρωθούν οι αιτήσεις – δηλώσεις μαθημάτων, με απόφαση συλλόγου διδασκόντων προτείνονται οι μαθητές/τριες που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται να συντάξουν το συγκεντρωτικό αρχείο υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_2 Διευθυντές Γυμνασίων 2021_22) και να το υποβάλουν ηλεκτρονικά στις οικείες Δ/νσεις Δ/βάθμιας Εκπ/σης.
Στη συνέχεια, ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε. με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και να προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού.
β) Να εισηγηθούν προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης τις οικείες σχολικές μονάδες Γυμνασίων στις οποίες δύνανται να λειτουργήσουν Σ.Κ.Α.Ε.. Η εν λόγω εισήγηση θα συνοδεύεται από συγκεντρωτικό αρχείο υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_3 Διευθυντές ΔΔΕ 2021_22), στο οποίο θα αποτυπώνονται ευκρινώς οι σχολικές μονάδες Σ.Κ.Α.Ε., οι σχολικές μονάδες τις οποίες θα εξυπηρετεί το κάθε Σ.Κ.Α.Ε., ο συγκεντρωτικός αριθμός μαθητών/τριών ανά μάθημα και ο αριθμός τμημάτων μαθημάτων ανά Σ.Κ.Α.Ε.. Στις εισηγήσεις για λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε., οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να προτείνουν τους Υπεύθυνους Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης καθώς και τους αντικαταστάτες αυτών σύμφωνα με την παρ. 13 της με αρ. πρωτ. 126316/Δ2/06-10-2021 Υ.Α. (Β ́ 4710).
Επίσης, επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 6 της Υ.Α., διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων μαθητών/τριών ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε. ο οποίος χρησιμοποιείται για την συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.
γ) Να εισηγηθούν προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης τον αριθμό διδασκόντων ανά κλάδο που θα απαιτηθεί για τη λειτουργία των οικείων Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με τα στοιχεία Πρόβλεψης Προσλήψεων ΕΝ_Δ 2021_22 που επισυνάπτονται (όπως διαβιβάστηκαν από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ/Τομέας Παιδείας-Μονάδα Β1).
2) Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης
α) Να συστήσουν τις Συντονιστικές Ομάδες Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Ο.Δ.Α.Ε.)
σύμφωνα με την παρ. 9 της ανωτέρω Υ.Α. και να αναρτήσουν τις σχετικές αποφάσεις στην Διαύγεια. Μετά την ανάρτησή τους στην Διαύγεια οι αποφάσεις να κοινοποιηθούν στην Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α ́ του Υ.ΠΑΙ.Θ.
β) Να προβούν στην έκδοση των αποφάσεων ορισμού Σ.Κ.Α.Ε. – Υ.Σ.Κ.Α.Ε. και αντικαταστατών αυτών, λαμβάνοντας υπόψη την καλύτερη δυνατή κατανομή Σ.Κ.Α.Ε. στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ευθύνης της οικείας Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης και τα στοιχεία Πρόβλεψης Προσλήψεων ΕΝ_Δ 2021_22 που επισυνάπτονται (όπως διαβιβάστηκαν από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ/Τομέας Παιδείας- Μονάδα Β1), έτσι ώστε ο συνολικός αριθμός Σ.Κ.Α.Ε. που θα λειτουργήσουν να μην υπερβαίνει τον προβλεπόμενο αριθμό Σ.Κ.Α.Ε..
γ) Να προβούν στην έκδοση των αποφάσεων λειτουργίας τμημάτων με αριθμό μαθητών/τριών μικρότερο από τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών, αλλά όχι μικρότερο από τους/τις τρεις (03) μαθητές/τριες, ύστερα από τεκμηριωμένες εισηγήσεις των οικείων Σ.Ο.Δ.Α.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία Πρόβλεψης Προσλήψεων ΕΝ_Δ 2021_22.
δ) Να αποστείλουν έως και την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021 στην Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α ́ του Υ.ΠΑΙ.Θ., στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected], ηλεκτρονικό αρχείο σύμφωνα με το Υπόδειγμα_4_Περιφ_Δ_Εκπαιδευτικοί_2021_22, όπου θα αποτυπώνονται ανά Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τα Σ.Κ.Α.Ε. που θα λειτουργήσουν και το πλήθος των εκπαιδευτικών ανά κλάδο που θα προσκληθούν για να διδάξουν. Σημειώνεται ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατανομή εκπαιδευτικών ανά Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης (Πρόβλεψη Προσλήψεων ΕΝ_Δ 2021_22).
Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 126316/Δ2/06-10-2021 Υ.Α. (Β ́ 4710) οι διδάσκοντες/ουσες στα Σ.Κ.Α.Ε. θα προσληφθούν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών/τριών μειωμένου ωραρίου ή/και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
ε) Να αποστείλουν έως και την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021 στην Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α ́ του Υ.ΠΑΙ.Θ.,ηλεκτρονικό αρχείο σύμφωνα με το Υπόδειγμα_5_Περιφ_Δ_ΣΚΑΕ_Τμήματα_2021_22, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα Σ.Κ.Α.Ε. και τα τμήματα που θα λειτουργήσουν.