Με στόχο τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ενισχύει το πλαίσιο αξιολόγησης του έργου των σχολείων, προχωρώντας σε σημαντικές αναβαθμίσεις για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Το σύστημα συλλογικού προγραμματισμού και αξιολόγησης εφαρμόζεται σταθερά σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας, επιδιώκοντας τη συστηματική καταγραφή και ανάδειξη του εκπαιδευτικού έργου.
Αναβάθμιση του συστήματος αξιολόγησης με νέα ψηφιακή υποδομή
Μέσω της Πράξης με τίτλο «Υποστηρικτικές δράσεις για την αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων» (Κωδικός ΟΠΣ 6016313), το ΙΕΠ προχωρά στην αναβάθμιση του υπάρχοντος συστήματος αξιολόγησης, εστιάζοντας στην τεχνολογική ενίσχυση των σχετικών διαδικασιών. Κεντρικός πυλώνας της νέας φάσης είναι η δημιουργία μιας πλήρους ψηφιακής πλατφόρμας καθώς και μιας σύγχρονης διαδικτυακής πύλης.
Δείτε ακόμη Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία: Πώς πρέπει να εφαρμοστεί – Προϋποθέσεις και όρια
Αυτές οι υποδομές στοχεύουν στην ευκολότερη αποτύπωση και παρακολούθηση του έργου των σχολείων, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα για την προβολή καλών πρακτικών και την ενίσχυση της διαφάνειας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Υποστήριξη όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης
Η Πράξη του ΙΕΠ καλύπτει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενδυναμώνοντας ουσιαστικά τον ρόλο των σχολικών μονάδων στο σύστημα αξιολόγησης. Μέσα από τις νέες ψηφιακές δυνατότητες, αναμένεται να διευκολυνθεί σημαντικά το έργο των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών, διασφαλίζοντας καλύτερη παρακολούθηση της εφαρμογής των σχεδίων δράσης και του συλλογικού προγραμματισμού.
Ενίσχυση της αξιοποίησης εμπειρίας από προηγούμενα έτη
Το Ινστιτούτο αξιοποιεί πολύτιμα δεδομένα και εμπειρίες που έχουν συγκεντρωθεί τα τελευταία τρία χρόνια από την εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης, ώστε να προχωρήσει σε πιο στοχευμένες ενέργειες και βελτιώσεις. Οι προσαρμογές που προωθούνται λαμβάνουν υπόψη την ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών των σχολείων, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του συλλογικού προγραμματισμού.
Η ενίσχυση του συστήματος αξιολόγησης δεν περιορίζεται σε εσωτερικές διαδικασίες, αλλά αποσκοπεί στη δημιουργία ενός θετικού αντίκτυπου σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Μέσα από τη βελτίωση των εργαλείων και την ενσωμάτωση της τεχνολογίας, το ΙΕΠ φιλοδοξεί να ενισχύσει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και να αναδείξει την προσπάθεια και τις επιτυχίες των σχολείων.
Δείτε επίσης Ζαχαράκη: Τι φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία