Τέσσερα στα 10 άτομα (41,5%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν το α’ τρίμηνο εφέτος κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2018, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 3,2%, ενώ η αύξηση της τελευταίας δεκαετίας (2010- 2019) ανήλθε σε 125,5%.

Από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτομα, προκύπτουν, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

Το 86,7% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, επέλεξε να κάνει αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις. Το 35,4% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 16,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανήλθε στο 3,4%. Οι πέντε πρώτες κατηγορίες αφορούν: αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης- αθλητικών ειδών (61,7%), διαμονή σε καταλύματα (36,5%), αγορά ηλεκτρονικών συσκευών (26,8%), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25,8%) και αγορά ειδών διατροφής (24,3%).

Αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το α’ τρίμηνο του 2019:

5 στους 10 (48,3%) πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν / παρήγγειλαν. Σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2018, καταγράφηκε μείωση 30,1% για όσους κατέβαλαν για τις ηλεκτρονικές τους αγορές αντίτιμο κάτω από 50 ευρώ και αύξηση για όσους κατέβαλαν μεγαλύτερα ποσά.

Η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών κ.λπ.) μέσω διαδικτύου είναι δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε από το 40,3% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο και η οποία κατέγραψε αύξηση 6,6 % σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2018 (37,8%).

Περίπου 2 στα 10 άτομα (16,8%) ηλικίας 16- 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2018- Μαρτίου 2019, αντιμετώπισαν προβλήματα ασφάλειας. Σε σχέση με το χρονικό διάστημα Απριλίου 2014- Μαρτίου 2015, οπότε και είχαν συλλεγεί πιο πρόσφατα οι σχετικές πληροφορίες, το ποσοστό όσων αντιμετώπισαν προβλήματα ασφάλειας παρουσίασε μείωση 35,1% (2015: 25,9%, 2019: 16,8%). Τα προβλήματα ασφάλειας που αναφέρθηκαν περισσότερο είναι η παραλαβή δόλιων μηνυμάτων (phishing, 10,4%) και η εκτροπή σε ψεύτικες ιστοσελίδες που ζητούν προσωπικά στοιχεία (pharming, 7,6%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025