Σύμφωνα με την , η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών.

Αύξηση 3,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο εφέτος από άνοδο 2,2% τον Σεπτέμβριο και έναντι μείωσης 1,8% τον Οκτώβριο 2020.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ένα έτος (Οκτώβριος 2021 προς Οκτώβριο 2020) το ενεργειακό κόστος εκτινάχθηκε, καθώς καταγράφηκαν ανατιμήσεις κατά 132,3% στο φυσικό αέριο, κατά 45,9% στο πετρέλαιο θέρμανσης και κατά 18,9% στο ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και στο σύνολο σχεδόν των ειδών διατροφής με χαρακτηριστική την άνοδο της τιμής του ελαιόλαδου κατά 22,1% και σε αρνί- κατσίκι κατά 16,3%.

Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου εφέτος, καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (23,6%), Πετρέλαιο θέρμανσης (21,3%), Φυσικό αέριο 21,2%, Ηλεκτρισμό (18%), Πατάτες (6,1%), Ζυμαρικά (3,9%), Πουλερικά (3,3%), Γλυκά κουταλιού- μαρμελάδες- μέλι (3,2%), Καύσιμα και λιπαντικά (3%), Αλλαντικά (2,4%), Τυριά (2,3%), Αυτοκίνητα καινούργια (2,2%), Ελαιόλαδο (1,9%), Καφέ- κακάο- τσάι (1,6%), Ένδυση και υπόδηση (1,5%), Ψωμί (1,1%), Οικιακές υπηρεσίες (1,1%) και Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,3%). Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Φρούτα νωπά (6,3%), Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (2,4%), Λαχανικά νωπά (1,9%), Ψάρια νωπά (1,7%), Χοιρινό (1,6%) και ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,5%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*3% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, πατάτες, καφές- κακάο- τσάι, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.

*0,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*11,7% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

*0,8% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.

*9,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

*0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*0,9% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα.

*1,3% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης σημείωσε αύξηση 1,5% τον Οκτώβριο εφέτος σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 2,8% τον Οκτώβριο από αύξηση 1,9% τον Σεπτέμβριο και έναντι μείωσης 2% τον Οκτώβριο 2020. Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου εφέτος, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025