Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/30-6-2016 απόφαση του Ι.Ε.Π. συγκροτήθηκαν Επιτροπές με ειδικούς επιστήμονες, με σκοπό την υποβολή προτάσεων για αναμόρφωση και εξορθολογισμό της ύλης όλων των διδασκόμενων μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μοναδική πρόταση για εξορθολογισμό της ύλης μαθήματος που δεν εγκρίθηκε από το Ι.Ε.Π, είναι η πρόταση της επιτροπής για το μάθημα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω αντιδράσεων μικρής μερίδας Πανεπιστημιακών καθηγητών επειδή το νέο πρόγραμμα σπουδών ήταν «πολύ υπέρ της Πληροφορικής», . Επιπλέον το Ι.Ε.Π., παρακάμπτοντας την αρμόδια επιτροπή του μαθήματος Τ.Π.Ε. και αγνοώντας τους σχολικούς συμβούλους Πληροφορικής που απέστειλαν σχετική επιστολή , προέβη σε αλλαγή της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης και απέστειλε το νέο τροποποιημένο κείμενο οδηγιών διδασκαλίας του μαθήματος προς στις σχολικές μονάδες, στις 28/12/2016 (Φ20/1835/222136/Δ1).

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. επεξεργάστηκε το νέο κείμενο οδηγιών που τελικώς υιοθετήθηκε από το Ι.Ε.Π. και σημειώνει τα ακόλουθα:

  • Το Ι.Ε.Π. προχώρησε αυθαίρετα και αποσπασματικά σε αλλαγές επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε., παρά την ομόφωνη εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής η οποία αποτελούνταν από ειδικούς επιστήμονες (Πρόεδρος καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης και μέλη εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης).
  • Με τις αλλαγές που έκανε το Ι.Ε.Π. επί της προτεινόμενης αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της ύλης του μαθήματος Τ.Π.Ε. αφαιρέθηκαν ή μειώθηκαν διδακτικές ενότητες που εισήγαγαν τους μαθητές στην υπολογιστική σκέψη ή αφορούσαν σε προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και συσκευών. Οι αλλαγές αυτές, υπονομεύουν τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος και υποβαθμίζουν το ίδιο το γνωστικό αντικείμενο.
  • Δημιουργείται διδακτικό-μαθησιακό έλλειμμα στους μαθητές, αφού το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής του Γυμνασίου προϋποθέτει ότι οι μαθητές του δημοτικού έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε., όπως το εισηγήθηκε η αρμόδια επιτροπή και όχι κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. διαμαρτύρεται έντονα για τις παραπάνω ενέργειες του Ι.Ε.Π., οι οποίες έρχονται σε πλήρη αντίθεση με βασικά συμπεράσματα του Εθνικού και Κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία. Πιο συγκεκριμένα στο πόρισμα της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (Μάιος 2016) σημειώνονται:

  • Η δημιουργική χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση σημαίνει – μεταξύ άλλων – τη συμμετοχή της Πληροφορικής ως αυτόνομη επιστήμη και γνωστικό αντικείμενο (πληροφορικός γραμματισμός και διδασκαλία της Πληροφορικής επιστήμης).
  • Οι γνώσεις της επιστήμης της Πληροφορικής είναι απαραίτητες για κάθε άτομο στο μέλλον και επομένως για κάθε μαθητή στο παρόν, που εκτός από τις ικανότητες της γραφής, της ανάγνωσης και της αριθμητικής θα πρέπει να διαθέτει και ικανότητες πληροφορικού γραμματισμού και υπολογιστικής σκέψης.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. προειδοποιεί ότι η προσπάθεια, να αποψιλωθεί το γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος Τ.Π.Ε. από την επιστήμη της Πληροφορικής, ώστε να καταστεί δυνατό να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς με μόνο προσόν την πιστοποίηση Β’ επιπέδου και όχι από εκπαιδευτικούς ΠΕ19/20, θα βρει απέναντί της όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Πληροφορικής. Τέλος, καλεί το υπουργείο Παιδείας να διαβουλευτεί άμεσα με την Ένωσή μας, με σκοπό την υλοποίηση ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών του μαθήματος Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό, που να εδράζει στην επιστήμη της Πληροφορικής και να προάγει την υπολογιστική σκέψη.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025