Αλλαγές αναλυτικού προγράμματος στη λογική τού… υπαλλήλου γενικών καθηκόντων, ώστε να κρυφτούν τα κενά στα σχολεία, με μαζικές μετακινήσεις-καταργήσεις ειδικοτήτων και μισθούς πείνας, είναι το μέτρο που θα «διευκολύνει τα πράγματα», σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας.

Του Χρήστου Κάτσικα

Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 ότι «τα 3.000 κενά, που δεν μπορούν να καλυφθούν με τις πιστώσεις των αναπληρωτών, θα αντιμετωπιστούν με την επέκταση των παράλληλων αναθέσεων, τη μείωση των αποσπάσεων, αλλά και με ένα μέτρο που θα διευκολύνει τα πράγματα όσον αφορά το Δημοτικό και μάλιστα με μια εκπαιδευτική διαδικασία υπέρ των μαθητών». Τι ακριβώς εννοεί ο υπουργός Παιδείας με το «μέτρο που θα διευκολύνει τα πράγματα, όσον αφορά το Δημοτικό και μάλιστα με μια εκπαιδευτική διαδικασία υπέρ των μαθητών»;

Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας, που θα βαφτιστεί «αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος του ολοήμερου σχολείου» και θα προσφερθεί με… ιλουστρασιόν κορδέλα ως αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας, σχετίζεται με τη μεταφορά δασκάλων αποκλειστικά στο πρωινό πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου και αντικατάστασή τους στο μεσημεριανό πρόγραμμα από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, κατά κύριο λόγο αναπληρωτές ΕΣΠΑ.

Με λίγα λόγια, προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να εξοικονομήσει δασκάλους, θα κόψει ακόμη και γνωστικά αντικείμενα, κάνοντας παράλληλα άνω-κάτω ένα μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών που αναγκαστικά θα μετακινηθούν σε άλλα σχολεία και σε άλλες περιοχές, για να καλύψουν τα χιλιάδες κενά.

Ταχυδακτυλουργοί…

Και επειδή ζούμε σε μια εποχή που ακόμη και η πιο μεγάλη φαντασία ξεπερνιέται από την πραγματικότητα, δεν είναι απίθανο οι «μάγοι» του υπουργείου Παιδείας να μοντάρουν, να μαντάρουν και να ευπρεπίσουν την πολιτική διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και με άλλες ευφάνταστες παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, με την «ανακάλυψη» ότι δεν είναι δυνατόν τόσο μικρά παιδιά να έχουν τόσο πολλούς δασκάλους να εναλλάσσονται μέσα στην τάξη, να «περάσουν» τη διδασκαλία μαθημάτων που μέχρι τώρα δίδασκαν άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών, στους ίδιους τους δασκάλους (Μουσική, Θέατρο, Γυμναστική, ακόμη και ξένη γλώσσα ή πληροφορική κατά περίσταση).

Και αν αυτές οι αλχημείες και οι ανακατωσούρες δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά, τα οποία οφείλονται, βεβαίως, αποκλειστικά στη χρόνια πολιτική των μηδενικών διορισμών, μπορούν να περάσουν σε πρόσθετες παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, αφού τους πιάσει η ευαισθησία για το «βαρύ ωράριο των μαθητών» και οργώσουν το επικοινωνιακό έδαφος, δεν αποκλείεται ακόμη και περικοπή μαθημάτων και μείωση ωραρίου των μαθητών, για να φτάνουν και να περισσεύουν οι δάσκαλοί τους και να υπάρχει η επίφαση ότι όλα φέτος δουλεύουν ρολόι…

…και Μεσαίωνας

Εχουν μεγάλη φαντασία; Προφανώς. Θυμίζουμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή των κυρίαρχων εκπαιδευτικών «μάγων». Και μια τέτοια εποχή είναι δεμένη με ένα νήμα με την εποχή των «τεράτων». Γιατί πώς αλλιώς να ονομάσει κάποιος την εποχή που για πεντάωρη και οκτάωρη εργασία των νηπιαγωγών σε πολλά ιδιωτικά σχολεία οι μισθοί ανέρχονται από 210 έως 320 ευρώ μηνιαίως.

Απίστευτο, αλλά αληθινό. Οπως ενημερώνει η ΟΙΕΛΕ, το σωματείο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, εκατοντάδες πτυχιούχοι νηπιαγωγοί που εργάζονται σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία αμείβονται με μισθούς πείνας, κατά παράβαση του νόμου 682/77 που ορίζει ότι θα πρέπει να αμείβονται «τουλάχιστον» με τον μισθό των ομοιόβαθμών τους δημόσιων εκπαιδευτικών. Με τον τρόπο αυτό, οι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται την απόγνωση, στην οποία έχουν περιέλθει οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι λόγω της ανεργίας και της γενικευμένης εκμετάλλευσης.