ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!Για άλλη μια φορά, σαν τους κλέφτες εν μέσω της πανδημίας και με τη γνωστή τακτική της τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας πέρασαν αιφνιδιαστικά το βράδυ της Παρασκευής 8/5 διάταξη που νομιμοποιεί την εξ αποστάσεως σύγχρονη «εκπαίδευση» σε όλες τις βαθμίδες ως κανονική εκπαίδευση!

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

και που προβλέπει τη «ζωντανή αναμετάδοση» των μαθημάτων, υποτίθεται για να μπορούν να τα παρακολουθήσουν μαθητές που θα παραμείνουν στο σπίτι. Μετά την κατάθεση του αντιδραστικού πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση και το άνοιγμα των σχολείων χωρίς ουσιαστική μέριμνα για την υγεία των μαθητών και των συναδέλφων, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια ακόμα προκλητική ενέργεια, ακόμα πιο ωμή από τις προηγούμενες.

Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες νομικές γνώσεις για να αντιληφθεί κανείς ότι υπάρχει ζήτημα παραβίασης βασικών ατομικών δικαιωμάτων και προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών, με βάναυση καταπάτηση του ελληνικού συντάγματος (άρθρο 9) αλλά και των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία ομνύουν οι κυβερνώντες και όλοι οι μνημονιακοί. Όμως το ζήτημα δεν είναι πρωτίστως νομικό. Είναι θέμα κατεξοχήν πολιτικό και υπεράσπισης της αξιοπρέπειάς μας ως ανθρώπων και εργαζομένων στον χώρο δουλειάς μας, όπως βέβαια και των μαθητών μας, στη δύσκολη και ευαίσθητη ηλικία στην οποία βρίσκονται.

Η παρακολούθηση των εργαζομένων στον χώρο δουλειάς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εργασιακού καθεστώτος που έχει επιβληθεί στον ιδιωτικό τομέα, με το Νέο Σύστημα Εκμετάλλευσης, και αποβλέπει πάνω απ’ όλα στο τσάκισμα της προσωπικότητας των εργαζομένων και των εργασιακών τους δικαιωμάτων (Συλλογικές Συμβάσεις, ωράριο, διαχωρισμός εργάσιμου και ελεύθερου χρόνου κ.ά.) και βέβαια κάθε προσπάθειάς τους για αντίσταση, διεκδίκηση και συνδικαλισμό. Αυτήν ακριβώς την εργασιακή κόλαση θέλουν να φέρουν και μέσα στην τάξη και στο δημόσιο σχολείο, όπως τη βιώνουν οι συνάδελφοί μας στα ιδιωτικά σχολεία και όπως έχει ήδη αρχίσει να επιβάλλεται σε άλλους τομείς του δημοσίου, με βασικό εργαλείο την «εργασία εξ αποστάσεως». Άλλωστε είναι ξεκάθαρο, και το είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής της, ότι και η περιβόητη «εκπαίδευση εξ αποστάσεως» είναι το όχημα που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας για να περάσει ακόμα πιο αντιδραστικές αλλαγές, όπως η «τηλεμετάδοση» του μαθήματος, και για να στήσει έναν μηχανισμό αξιολόγησης αλλά και ασφυκτικού ελέγχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μάλιστα το μεταδιδόμενο υλικό θα διατηρείται για εύλογο χρονικό διάστημα και θα μπορεί να το επεξεργαστεί το υπουργείο για τα δημόσια σχολεία και από ο ιδιοκτήτης  της ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής για «σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς»!!!

Πέρα όμως από όλα αυτά, η επιβολή του «Μεγάλου Αδελφού» μέσα στην τάξη διαλύει και ακυρώνει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, κάθε ουσιαστική επικοινωνία και αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητή, που είναι θεμελιώδης για τη μετάδοση της γνώσης. Το μάθημα μέσα στη σχολική τάξη δεν είναι κάποιου είδους «παράσταση» ή διάλεξη, με τον εκπαιδευτικό να διδάσκει «από καθέδρας» και τα παιδιά να παρακολουθούν σαν «ακούνητα και αμίλητα στρατιωτάκια». Ο αυθορμητισμός, η ελευθερία έκφρασης των μαθητών, η παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού, η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης μέσα στην τάξη και πάρα πολλά άλλα είναι απαραίτητα για οποιαδήποτε ουσιαστική μόρφωση αλλά και ευρύτερη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς. Και βέβαια όλα αυτά ισχύουν στο πολλαπλάσιο για μαθητές με ειδικές δυσκολίες και ανάγκες αλλά και τους μαθητές που προέρχονται από τα πιο φτωχά και αδύναμα στρώματα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

μας έχουν κηρύξει τον πόλεμο. Η επίθεση κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας, με το πολυνομοσχέδιο-λαιμητόμο, την πλήρη αδιαφορία τους για την υγειονομική κατάσταση στα σχολεία και με την «τηλεμετάδοση» των μαθημάτων, πρέπει να μας βρει ενωμένους και αποφασισμένους σαν ένας άνθρωπος.

  • Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην επιτρέψει βιντεοσκόπηση του μαθήματος, με οποιοδήποτε μέσο και μορφή.
  • Να προχωρήσουμε άμεσα σε μαζικές Γενικές Συνελεύσεις σε προαύλια σχολείων, τηρώντας όλα τα υγειονομικά μέτρα.
  • Να συμμετάσχουμε μαζικά και μαχητικά στις κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια της Τετάρτης 13/5.
  • Να προετοιμάσουμε, με αυτοοργάνωση, επιμονή και μεθοδικότητα, έναν ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας, για να ανατρέψουμε τα εφιαλτικά σχέδιά τους και να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας και τη δημόσια εκπαίδευση.
  • Να ενημερώσουμε άμεσα τους Συλλόγους Γονέων

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ να κηρύξουν απεργία- αποχή από την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση, από τη ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση μαθημάτων.
  • Να καταργηθεί η κατάπτυστη τροπολογία – Όχι στις κάμερες παρακολούθησης και την αξιολόγηση
  • Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025