Η Διεύθυνση Π.Ε Αν. Αττικής σε εφαρμογή αυτής της πολιτικής δίνει προφορικές εντολέςστους Δ/ντες των σχ. μονάδων να προχωρήσουν σε συμπτύξεις , αναφέρει ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Κ. Σωτηρίου.

Η ανακοίνωση

Καταγγέλλουμε τον κόφτη  του υπουργείουπου την προηγούμενη εβδομάδα έστειλε στις διευθύνσεις εκπαίδευσης έγγραφο που πρότεινε τρόπους εξοικονόμησης εκπαιδευτικών, κυρίως μέσω συμπτύξεων τμημάτων, ώστε να καλυφθούν κενά εκπαιδευτικών.

Κατά παράβαση ακόμη και της κείμενης νομοθεσίας ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 3848  ΦΕΚ Α 71/19.5.2010 άρθρο 7 παρ. 4 όπου αναφέρεται ότι η απόφαση των προσδιορισμένων τμημάτων «μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1 η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους» .

Το ΥΠΑΙΘ Θέλει έτσι να κρύψει τις τουλάχιστον 6.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών. Η Ν. Κεραμέως και η κυβέρνηση υποβαθμίζουν κυνικά και άμεσα το δημόσιο σχολείο. Στοχεύουν στη δημιουργία τμημάτων με 25 μαθητές παντού κι αυτό εν μέσω πανδημίας!

Η Διεύθυνση Π.Ε Αν. Αττικής σε εφαρμογή αυτής της πολιτικής δίνει προφορικές εντολέςστους Δ/ντες των σχ. μονάδων να προχωρήσουν σε συμπτύξεις τμημάτων.

ΘΥΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣστην περιοχή ευθύνης του συλλόγου μας το 2ο   Δ.Σ. Μαρκοπούλου και το Δ.Σ. Κουβαρά.

Εν μέσω έξαρσης της πανδημίας ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες και δύο χρόνων καταστροφικής για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τηλε-«εκπαίδευσης», η κυβέρνηση όχι μόνο δεν υλοποιεί τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για 15 μαθητές στο τμήμα, αναδιάταξη της ύλης, ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική, ψυχολογική  στήριξη, αλλά προχωρά σε στοίβαγμα μαθητών σε 25 άρια τμήματα προκειμένου να περικόψει προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Θυσιάζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στη λογική του εξορθολογισμού.

Το 2ο   Δ.Σ. Μαρκοπούλου ένα μήνα μετά το άνοιγμα του σχολείου δεν έχει εκπαιδευτικό πληροφορικής , υπολείπονται ώρες κάλυψης γυμναστικής και αγγλικών ενώ δε λειτουργεί παρά μόνο το 1 από τα 2 τμήματα του ολοημέρου και αυτό μέχρι τις 3μμ.

Τα 2 τμήματα της Γ΄ τάξης που επιχειρούν να συγχωνεύσουν σε ένα έχουν πλήθος μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 9 ενώ δεν υπάρχει ιδρυμένο Τμήμα Ένταξης ( παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα του σχολείου)  αλλά και μαθητές που δεν έχουν την ελληνική ως πρώτη-μητρική  γλώσσα.

Ένα σχολείο που οι πολιτικές των τελευταίων χρόνων το έχουν υποβαθμίσει από 12 θέσιο σε 9θέσιο κινδυνεύει από νέα υποβάθμιση σε 8θέσιο.

Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στο Δ.Σ. Κουβαρά όπου μαθητές της Δ΄ τάξης 2 διαφορετικών τμημάτων επιχειρείται από το ΥΠΑΙΘ συγχωνευτούν  σε 1 τμήμα παρά τις πολύ σοβαρές περιπτώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρία  οι οποίες ανέρχονται πάνω από 1  και βάσει του 4452/2017 – ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017 άρθρο 11, «ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα». Την ίδια στιγμή στο σχολείο το τμήμα ένταξης δε λειτουργεί λόγω έλλειψης  εκπαιδευτικού ενώ υπάρχει κενό σε ΖΕΠ ( για υποστήριξη αλλοδαπών μαθητών) αλλά και μια παράλληλη στήριξη.

Είναι απαράδεκτο να αναστατώνονται οικογένειες και μαθητές που έχουν ήδη μπει σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, ρουτίνα τάξης, σχέση με εκπαιδευτικό τάξης.

Είναι καταγγελτέα και παράνομη κάθε μετακίνηση παρά τη θέληση  εκπαιδευτικού είτε αναπληρωτή, είτε μόνιμου εφόσον έχει εκκινήσει η σχ. χρονιά.

Η επιλογή της συγχώνευσης – κατάργησης του τμήματος θα δημιουργήσει τμήματα μεγάλου συνωστισμού με παιδιά μικρής ηλικίας σε ακατάλληλες αίθουσες σε περίοδο πανδημίας.

ΟΥΤΕ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΙ όροι του ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ τηρούνται σε αίθουσες περιορισμένης χωρητικότητας καθώς όπως αναφέρεται  ΕΔΩ: kanonismos-pyroprostasias-ktiriwn ΦΕΚ 2018 που επικαιροποιήθηκε με το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 41/ ΦΕΚ 80/τεύχος Α΄/ 7-52018 και ορίζει για τις αίθουσες διδασκαλίας (2τμ ελεύθερα ανά μαθητή + τον εκπαιδευτικό, αναιρουμένης της έκτασης των σταθερών επίπλων). Αυτό δεν αυξάνει μόνο το συγχρωτισμό στη σχολική τάξη αλλά δημιουργεί και απαράδεκτους όρους επικινδυνότητας πέρα από την πανδημία.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

την άμεση ανάκληση της επιχειρούμενης συγχώνευσηςτων 2 τμημάτων της Γ΄ Δημοτικού σε  1 στο 2ο Δ.Σ. Μαρκοπούλου και της συγχώνευσης των 2 τμημάτων της Δ΄ Δημοτικού σε 1 στο Δ.Σ. Κουβαρά

καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού

έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών

προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.

να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά πρωινής και απογευματινής ζώνης.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

v  τους συλ. γονέων/Ενώσεις  και τους φορείς των Δήμων Μαρκοπούλου και Σαρωνικού να προβούμε από κοινού σε παράσταση διαμαρτυρίας στην έδρα της Δ/νσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής την Πέμπτη 14/10/21 στις  13:30

v  το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να καταγγείλει τις μεθοδεύσεις του ΥΠΑΙΘ και να αναδείξει τη σπουδαιότητα των περικοπών αυτών για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Η κάλυψη των κενών με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων εξαφανίζει τις ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών και νομιμοποιεί τις περικοπές εν μέσω της σχολικής χρονιάς και με την πανδημία να προελαύνει.

Το υπουργείο να αφήσει τις συμπτύξεις, τις περικοπές, τους κόφτες και να καλύψει άμεσα τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες!!