«Η Υφυπουργός Παιδείας παρουσίασε σαν μεγάλη επιτυχία την ένταξη των εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων και των μαθητών άνω των 16 ετών στην τρέχουσα περίοδο» αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά σε ανακοίνωση της.

Η ανακοίνωση:

Στα πλαίσια της απεργιακής κινητοποίησης που πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου  Παιδείας. Η αντιπροσωπεία αποτελούνταν από τον Πρόεδρο και μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ, την Πρόεδρο της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Πειραιά. Την πολιτική ηγεσία εκπροσώπησαν η Υφυπουργός Παιδείας κ. Μακρή και η Γενική Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ. Γκίκα.

Η αντιπροσωπεία έθεσε μια σειρά αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των Ειδικών Σχολείων. Δυστυχώς, σε κανένα δεν δόθηκε θετική απάντηση. Συγκεκριμένα:

Για το ζήτημα της έξαρσης των κρουσμάτων στα Ειδικά Σχολεία

Το ΥΠΑΙΘ επιχείρησε ξεκάθαρα να υποβαθμίσει την κρισιμότητα της κατάστασης. Επιχείρησε να παρουσιάσει μία επίπλαστη πραγματικότητα. Μίλησε για χαμηλό ρυθμό μετάδοσης των (είναι λίγα τα κλειστά σχολεία στο σύνολο) και να αποδώσει την αλματώδη αύξηση που υπάρχει αποκλειστικά στη γενική έξαρση της διασποράς. Χρησιμοποίησε σαν απόδειξη τον αριθμό των σχολείων που είναι κλειστά αυτή την στιγμή (18/3/2021), κρύβοντας όμως πόσα σχολεία ή τμήματα έχουν κλείσει μέχρι τώρα, πόσα προστίθενται καθημερινά κλπ.

Εμφανίστηκε ικανοποιημένο από τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα, προβάλλοντας σαν επιτυχία την ένταξη εκπαιδευτικών και μαθητών στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο και τη δυνατότητα πραγματοποίησης τεστ, μέσω της πλατφόρμας .

Για τους εμβολιασμούς

Η Υφυπουργός Παιδείας παρουσίασε σαν μεγάλη επιτυχία την ένταξη των εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων και των μαθητών άνω των 16 ετών στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο. Ωστόσο, ένα μήνα μετά την συγκεκριμένη εξαγγελία, δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένας εμβολιασμός! Ακόμα χειρότερα: η πλειοψηφία των ραντεβού που θα οριστούν μέσω της πλατφόρμας (άνοιξε χτες 17/3/2021) θα είναι για μετά από 3 και 4 βδομάδες! Δηλαδή, θα έχουν περάσει δύο ολόκληροι μήνες από την εξαγγελία της πρόταξης των εκπαιδευτικών, ώστε να έχει εμβολιαστεί ένα μέρος εκπαιδευτικών και μαθητών, με την πρώτη δόση!

Την ίδια ώρα, τα κρούσματα αυξάνονται καθημερινά! Στο αίτημα των εκπαιδευτικών να δοθεί χρονοδιάγραμμα και να γίνουν άμεσα όλοι οι εμβολιασμοί τις επόμενες ημέρες, η Υφυπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δεν είναι σε θέση να δώσει χρονοδιάγραμμα, καθώς υπάρχει έλλειψη εμβολίων, η κατανομή είναι συγκεκριμένη για όλες τις χώρες της Ε.Ε. και ότι με τις δόσεις αυτές  πρέπει να εμβολιαστούν και άλλες ομάδες του πληθυσμού ταυτόχρονα. Το ίδιο παραδέχτηκε και η Γενική Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ.

Συνεπώς, τα εμβόλια ΔΕΝ υπάρχουν, δεν έχουν εξασφαλιστεί δηλαδή όσα απαιτούνται, ώστε να γίνει άμεσα ο εμβολιασμός εκπαιδευτικών και μαθητών, που το επιθυμούν. Αυτό που το ΥΠΑΙΘ ονομάζει υποκριτικά “πρόταξη εκπαιδευτικών και μαθητών των Ειδικών Σχολείων στον εμβολιασμό,δεν είναι τίποτα άλλο από τη δυνατότητα να κλείσει κάποιος ραντεβού στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο, όταν και όποτε υπάρξει διαθεσιμότητα φυσικά, ανάλογα με τις υπάρχουσες δόσεις εμβολίων και παράλληλα με τις υπόλοιπες ομάδες του πληθυσμού που εμβολιάζονται αυτή την περίοδο.

Πρόκειται για εμπαιγμό! Ας αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη δόση θα έχει πραγματοποιηθεί γύρω στο Πάσχα! Δεν έλειψαν τέλος και οι προσπάθειες να κατηγορηθούν οι ίδιοι εκπαιδευτικοί γιατί δεν δείχνουν τάχα διάθεση συμμετοχής στον εμβολιασμό (50% έχει ζητήσει σε πρώτη φάση, ποσοστό καθόλου ευκατοφρόνητο), να ανασυρθεί ο καταδικασμένος στις συνειδήσεις κοινωνικός αυτοματισμός (“μη ζητάτε άμεσα εμβολιασμό, γιατί είναι σαν να ζητάτε να σταματήσουν να εμβολιάζονται όλοι άλλοι για να εμβολιαστείτε εσείς”), αλλά και να αποδοθούν οι καθυστερήσεις σε γραφειοκρατικά προβλήματα (που παρά το γεγονός ότι λύθηκαν, οι εμβολιασμοί ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει).

Για το ζήτημα των δρομολογίων

Το ΥΠΑΙΘ δήλωσε πως ασκούνται πιέσεις στο αρμόδιο Υπουργείο για να αυξηθούν τα δρομολόγια και πως το ζήτημα δεν είναι στην άμεση δική του ευθύνη. Στάθηκε ξανά στην ΚΥΑ του Ιανουαρίου, που δίνει τη δυνατότητα στους Διευθυντές των σχολείων να αιτηθούν στις Περιφερειακές Ενότητες την αλλαγή των δρομολογίων, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Ωστόσο, Διευθυντές σχολείων έχουν υποβάλλει σχετικό αίτημα, αλλά τα δρομολόγια παραμένουν τα ίδια, ενώ απαιτούνται αρκετοί μήνες για να οριστούν (αν οριστούν τελικά) νέα δρομολόγια από τις Περιφερειακές Ενότητες.

Για το ζήτημα των τεστ

Η Υφυπουργός Παιδείας, δήλωσε πως, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ πραγματοποιούνται τεστ στα Ειδικά Σχολεία κάθε 2 με 3 εβδομάδες, ανάλογα με την περιοχή. Η αλήθεια και σε αυτό το ζήτημα είναι διαφορετική. Σε πολλά Ειδικά Σχολεία στην Επικράτεια έχουν γίνει ελάχιστα τεστ, ελάχιστες επισκέψεις του ΕΟΔΥ. Όπου αυτές είναι πιο συχνές, δεν οφείλονται σε πρόγραμμα και μέριμνα του ΕΟΔΥ, αλλά σε επιμονή και αιτήματα των ίδιων Διευθυντών των Σχολείων.

Οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας προσπάθησαν να αντισταθμίσουν την ανάγκη μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ με επίκεντρο το σχολείο, με την τυχαία δειγματοληψία, μέσω της πλατφόρμας .  Κατηγόρησαν ξανά τους εκπαιδευτικούς ότι δεν χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, δεν προσέρχονται για τεστ (30 χιλιάδες έχουν γίνει σε εκπαιδευτικούς μέχρι τώρα, μέσω της πλατφόρμας), τα οποία μάλιστα έχουν δεσμευτεί σε βάρος άλλων αναγκών (ξανά κοινωνικός αυτοματισμός)! Η αλήθεια είναι ότι, σε όποιο σχολείο πάει ο ΕΟΔΥ, οι εκπαιδευτικοί, το ΕΕΠ και το ΕΒΠ συμμετέχουν κάθε φορά μαζικά στα τεστ! Η πραγματοποίηση τεστ μέσω της πλατφόρμας, όπου το ραντεβού μπορεί να οριστεί μακριά από τον τόπο κατοικίας ή εργασίας, σε ακατάλληλη ώρα και μέρα, είναι δυσκολίες που αποθαρρύνουν έναν εκπαιδευτικό να πάρει μέρος. Πάνω από όλα, δεν μπορεί να προσφέρει ουσιαστικά συμπεράσματα για την πορεία και την εξέλιξη της πανδημίας.

Για το ζήτημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ

Δεν αρνήθηκαν τις ελλείψεις, αλλά δήλωσαν πως κάνουν ό, τι μπορούν. Σαν απόδειξη γι’ αυτό, παρουσίασαν τους 4500 διορισμούς στην Εδική Αγωγή και τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών μέχρι τώρα.

Για το ζήτημα της καταγραφής και παρακολούθησης των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες από φορέα της Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας, με βάση τον τόπο κατοικίας

Η πολιτική ηγεσία δεν έδωσε κάποια απάντηση. Ο κ. Ζυμβρακάκης (υπηρεσιακός παράγοντας) ανέφερε στο περιθώριο της συνάντησης ότι αυτό αποτελεί ευθύνη του σχολικού νοσηλευτή (που πολλά σχολεία δεν έχουν ή έχουν λιγότερους από αυτούς που απαιτούνται) και του κοινωνικού λειτουργού! Είναι όμως σαφές ότι απουσιάζει από την πλευρά της Πολιτείας κάθε σχετική μέριμνα και σχεδιασμός για την ουσιαστική διασύνδεση των μονάδων της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με τις οικογένειες των μαθητών των Ειδικών Σχολείων, που παρουσιάζουν σοβαρά υποκείμενα νοσήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025