Πραγματοποιήθηκε χθες η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην οποία είχαν καλέσει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Λήμνου.
Η ανακοίνωση:
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε χθες η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην οποία είχαν καλέσει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, χθες Πέμπτη 14 Απριλίου στην Πλατεία ΟΤΕ, στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Ημέρας Δράσης για τα Σχολεία, με τήρηση όλων των μέτρων ατομικής προστασίας. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε αρκετός κόσμος, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φοιτητές και εκπρόσωποι Σωματείων.
Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, Ανδρέας Ξυπτεράς, αναφέρθηκε στην εγκληματική διαχείριση της πανδημίας από την Κυβέρνηση και τις τραγικές της συνέπειες συνολικά στην κοινωνία. Εξειδικεύοντας στο χώρο της Παιδείας, ανέδειξε τα τεράστια προβλήματα, τις αβλεψίες, αστοχίες, παλινωδίες, αλλά και τα εγκληματικά λάθη του Υπουργείου που δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη λόγω της πανδημίας κατάσταση. Τέλος, αναφέρθηκε στις διεκδικήσεις του Σωματείου των Εκπαιδευτικών για την ασφαλή επιστροφή στα Σχολεία, αλλά και την κάλυψη των αυξημένων εκπαιδευτικών αλλά και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών, τόσο άμεσα, αλλά και για την επόμενη σχολική χρονιά.
Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:
• Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
• Πρόταξη των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
• Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
• Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
• Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:
• Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση – μη εφαρμογή του ν. 4692/2020 που αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στο 25. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια.
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια. Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση το ν.4692/18 του ΣΥΡΙΖΑ. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, του θεσμού των Ωρομίσθιων και Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου, των προσλήψεων εκτός πινάκων. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
• Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.
• Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.
• Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
• Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν σε όλα τα Δημοτικά τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών. Να επανέλθει ο υπεύθυνος στο Ολοήμερο.
• Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
• Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις διάφορες λειτουργίες του σχολείου που τους έχει παραχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.
• Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.
• Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη «αξιολόγηση» στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση.
• Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.