Το Ε.Κ.Κ.Α. – ΝΠΔΔ εποπτευόμενο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – παρέχει άμεση κοινωνική και ψυχολογική υποστήριξη σε άτομα και οικογένειες που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και κυρίως, όταν αντιμετωπίζουν ή/και κακοποίηση.

To Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (E.K.K.A.), με το εξειδικευμένο προσωπικό που στελεχώνει τις Υπηρεσίες του – Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι – συνδράμει στην προστασία και υποστήριξη των θυμάτων βίας, με τη λειτουργία δύο Τηλεφωνικών Γραμμών που λειτουργούν σε 24ωρη βάση (Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» και Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107»), των Κέντρων Κοινωνικής Στήριξης σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, των Καταφυγίων Επείγουσας και Βραχυπρόθεσμης Φιλοξενίας για γυναίκες θύματα βίας – μόνες ή με τα παιδιά τους – σε Αττική και Θεσσαλονίκη, καθώς και με τους Ξενώνες για ανθρώπους σε επισφάλεια στέγης στην Αττική.

Το Ε.Κ.Κ.Α. – ΝΠΔΔ εποπτευόμενο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – παρέχει άμεση κοινωνική και ψυχολογική υποστήριξη σε άτομα και οικογένειες που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και κυρίως, όταν αντιμετωπίζουν βία ή/και κακοποίηση.

Η Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι στη διάθεση κάθε πολίτη που αντιμετωπίζει μία κατάσταση ανάγκης, καθημερινά όλο το 24ωρο και η κλήση είναι δωρεάν.

Παρέχει πληροφόρηση για τα Προγράμματα και τις Δράσεις των Φορέων Κοινωνικής Προστασίας στη χώρα αλλά και συμβουλευτική με την υποστήριξη των Συμβούλων της Γραμμής (Κοινωνικοί Λειτουργοί ή Ψυχολόγοι) για το κοινωνικό πρόβλημα, την ψυχολογική δυσκολία ή τη βία που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίζει.

Αν κριθεί αναγκαίο, οι Σύμβουλοι της Γραμμής θα κατευθύνουν τους ενδιαφερόμενους προς ένα από τα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης (Κ.Κ.Σ.), που λειτουργεί το ΕΚΚΑ σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη ή προς άλλη κατάλληλη υπηρεσία.

Η Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107» του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης λειτουργεί καθημερινά όλο το 24ωρο και η κλήση είναι δωρεάν ή έχει αστική χρονοχρέωση, ανάλογα με τον εκάστοτε πάροχο τηλεφωνίας του καλούντος.

Μπορείτε να καλέσετε για να μοιραστείτε με έναν/μία Σύμβουλο (Κοινωνικό Λειτουργό ή Ψυχολόγο) το πρόβλημα που σας απασχολεί σε σχέση με τα παιδιά και τους/τις εφήβους/-ες ή να ενημερώσετε – επώνυμα ή ανώνυμα – για την κακοποίηση ή την παραμέληση ενός παιδιού/εφήβου. Το Ε.Κ.Κ.Α. θα κινητοποιήσει τις τοπικές Κοινωνικές Υπηρεσίες, με τη συνδρομή της αρμόδιας για τους ανηλίκους Εισαγγελία για να διερευνήσουν την καταγγελία.

Επιπλέον, δεδομένου του αυξημένου αριθμού κλήσεων στις τηλεφωνικές γραμμές του Ε.Κ.Κ.Α, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των πιο ευάλωτων πολιτών στις Υπηρεσίες του Φορέα μας:

– έχει δημιουργηθεί η σελίδα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Facebook «HELPίδα» (@ekka.helpida). Σε αυτήν μπορεί καθένας να διαβάσει χρήσιμες πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας στη χώρα ή/και να στείλει μήνυμα στις Κοινωνικές Υπηρεσίες του ΕΚΚΑ, με το ερώτημα ή το αίτημά του, μέσω messenger.

– μπορεί, ως εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας με τον φορέα μας, να επιλεγεί η αποστολή μηνύματος στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: [email protected].

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025