Από τις 8 Μαρτίου ανεστάλη η λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, πλην της Ειδικής Αγωγής, παρά την παραδοχή για αυξημένους κινδύνους στη δημόσια υγεία λόγω της αύξησης του ιϊκού φορτίου, της αυξημένης πληρότητας των ΜΕΘ και την αυξημένη μεταδοτικότητα των μεταλλάξεων, αναφέρει η ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση:
Την Παρασκευή 5 Μαρτίου, ο νομός Φωκίδας εντάχθηκε στις περιοχές αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο), με συνέπεια την επιβολή αυξημένων περιοριστικών μέτρων στην περιοχή.
Από τις 8 Μαρτίου ανεστάλη η λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, πλην της Ειδικής Αγωγής, παρά την παραδοχή για αυξημένους κινδύνους στη δημόσια υγεία λόγω της αύξησης του ιϊκού φορτίου, της αυξημένης πληρότητας των ΜΕΘ και την αυξημένη μεταδοτικότητα των μεταλλάξεων.
Αν και αναγνωρίζουμε τον θεραπευτικό χαρακτήρα των ειδικών σχολείων για τους μαθητές, δεν παύουμε να είμαστε ένας εκπαιδευτικός φορέας, που καλούμαστε να λειτουργούμε, σε συνθήκες πανδημίας.
Ο αποκλεισμός από την παραπάνω απόφαση σε συνδυασμό με την μη λήψη πρόσθετων μέτρων μεταφράζεται σαν διάκριση και υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
Αν και αναγνωρίζουμε τον θεραπευτικό χαρακτήρα των ειδικών σχολείων για τους μαθητές, δεν παύουμε να είμαστε ένας εκπαιδευτικός φορέας, που καλούμαστε να λειτουργούμε, σε συνθήκες πανδημίας.
Ο αποκλεισμός από την παραπάνω απόφαση σε συνδυασμό με την μη λήψη πρόσθετων μέτρων μεταφράζεται σαν διάκριση και υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
Στην δική μας σχολική μονάδα, ως τώρα έχουμε καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να διασφαλιστεί η υγεία, η δική μας και των μαθητών μας. Η τακτική απολύμανση των χεριών, του χώρου και του εκπαιδευτικού υλικού έγινε μέρος της καθημερινότητάς μας. Παρόλα αυτά, τον Νοέμβριο υπήρξε κρούσμα στη σχολική μας μονάδα, η οποία παρέμεινε κλειστή για κάποιες μέρες.
Τώρα καλούμαστε να ανταποκριθούμε και πάλι και να λειτουργήσουμε κάτω από δύσκολες συνθήκες. Με την αναστολή λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, έγινε και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ) λόγω των αδειών ειδικού σκοπού. Η κατάσταση αυτή, όχι μόνο δυσχεραίνει το εκπαιδευτικό έργο, αλλά θέτει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των μαθητών.
Το πρόγραμμά τους διαταράσσεται πλήρως και οι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν για να καλύψουν ανάγκες όπως είναι της σίτισης, της σωματικής υγιεινής ακόμη και της χαλάρωσης την ώρα του διαλείμματος στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί που παραμένουν στο σχολείο καλούνται να αναλάβουν και τα καθήκοντα του βοηθητικού προσωπικού, καθώς και να συμπεριλάβουν στο τμήμα τους και μαθητές άλλου τμήματος.
Να τονίσουμε πως και στο προηγούμενο κλείσιμο των σχολικών μονάδων της χώρας, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας (όπως και όλα τα Ειδικά Σχολεία της επικράτειας), λειτουργούσε με μειωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Το μόνο μέτρο που έχει ληφθεί από την πλευρά της κυβέρνησης για την προστασία μας, είναι η διενέργεια δύο rapid test από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, σε αυτές τις συνθήκες επικινδυνότητας (επίπεδο “πολύ αυξημένου κινδύνου), αυτά τα μέτρα μόνο δεν επαρκούν.
Η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών μας δεν φοράει μάσκα, δεν μπορεί να τηρήσει τις αποστάσεις τόσο μέσα στις αίθουσες όσο και στα διαλείμματα και η φροντίδα και η εκπαίδευσή τους απαιτεί συχνά σωματική εγγύτητα. Λόγω των προβλημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω, σχετικά με την έλλειψη προσωπικού, είναι αδύνατο να μη συγχρωτιστούν σε μια αίθουσα 3-4 μαθητές διαφορετικών τμημάτων.
Επίσης, αρκετοί μαθητές παρακολουθούν προγράμματα εκτός του σχολικού ωραρίου (θεραπευτικές συνεδρίες,) με αποτέλεσμα να έρχονται σε επαφή με άλλους ενηλίκους διευρύνοντας τον κύκλο επαφών. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν αφήνουν τα ειδικά σχολεία ανέπαφα από την πανδημία καθώς σε πολλές σχολικές μονάδες έχει ανασταλεί μερικώς ή ολικώς η λειτουργία τους εξαιτίας κρουσμάτων.
Η ένταξή μας στους εμβολιασμούς κατά προτεραιότητα, αποτελεί έμμεση αναγνώριση πως η λειτουργία των ειδικών σχολείων συνεχίζει σε συνθήκες επικινδυνότητας. Σχεδόν σε όλη τη χώρα, τα κρούσματα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα ενώ ταυτόχρονα το σύστημα υγείας δέχεται τεράστια πίεση. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, προκύπτει η ανάγκη λήψης μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων.
Συγκεκριμένα: Η άμεση στελέχωση με πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για να καλυφθούν οι απουσίες λόγω αδειών ειδικού σκοπού όλων των ειδικοτήτων.
Να προσληφθεί με πλήρες ωράριο, προσωπικό καθαριότητας για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτοκόλλα κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος
- Η τακτική απολύμανση των σχολικών κτιρίων.
- Η διενέργεια τακτικών μοριακών τεστ, αντί για rapid.
- Η παροχή όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού που ο ίδιος ο ΕΟΔΥ προτείνει.
- Ένα σαφές πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ειδικών σχολείων».
Ειδικό Δημοτικό Αμφισσας Ως Σύλλογοι Εκπαιδευτικών «Αλέξανδρος Δελμούζος» και «Δωρίδας» στηρίζουμε τις θέσεις των συναδέλφων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας και καλούμε τη Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Φωκίδας να προασπίσει την υγεία των εκπαιδευτικών και μαθητών του.
Ζητάμε μέχρι να ληφθούν όλα τα παραπάνω μέτρα την αναστολή λειτουργίας του συγκεκριμένου Σχολείου, για όσο καιρό βρίσκεται ο Νομός Φωκίδας σε επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου. Για τα Διοικητικά Συμβούλια.