Δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα (διά ζώσης και εξ αποστάσεως) για εκπαιδευτικούς στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και με την οικονομική στήριξη της UNICEF (Refugee and Migrant Response in Greece).

Το πρόγραμμα

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με τις Αλεξάνδρα Ανδρούσου (από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία), Μαργαρίτα Ασημακοπούλου (από το Τμήμα Φυσικής) και Μαρία Ιακώβου (από το Τμήμα Φιλολογίας) ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της UNICEF (Refugee and Migrant Response in Greece) και σχεδίασε μια σειρά δωρεάν επιμορφωτικών προγραμμάτων σε θέματα εκπαίδευσης, γλώσσας και φυσικής επιστήμης, το e_li.ph.t. (education, linguistics and physics trainings), δια ζώσης και εξ αποστάσεως, για εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων και επιθυμούν να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στόχοι και φιλοσοφία του προγράμματος

Οι σεμιναριακοί κύκλοι βασίζονται στην ιδέα πως η μετάβαση σε μία διαπολιτισμική εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι συνεχής και εξελισσόμενη διαδικασία που προσπαθεί να εξαλείψει το φαινόμενο της εκπαιδευτικής ανισότητας, των προκαταλήψεων, της περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού από την εκπαίδευση.
Αναγνωρίζοντας τον δύσκολο, μα κομβικό ρόλο των διδασκόντων στη μετάβαση αυτή, και με οδηγό την πεποίθηση πως το κλειδί για μία πραγματικά ενταξιακή εκπαίδευση είναι η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών της εκπαίδευσης, το πρόγραμμα αυτό στοχεύει:

  • Να χρησιμοποιήσει γνώσεις και βιώματα που ήδη έχουν οι εκπαιδευτικοί σε μια προσπάθεια να προσεγγίσουν διαφορετικά την εκπαιδευτική διαδικασία και να περιλάβουν όλα τα παιδιά μέσα σε αυτή.
  • Να προσφέρει στοιχεία για την ιστορία της προσφυγικής κρίσης, τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες της ζωής των προσφύγων, τα δικαιώματα των μαθητών στην εκπαίδευση σε μια προσπάθεια να γίνει κατανοητό το πλαίσιο ζωής των μαθητών/ μαθητριών στους οποίους στοχεύει το πρόγραμμα
  • Να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς εναλλακτικές επιλογές προσέγγισης της μαθησιακής διαδικασίας
  • Να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς στη διαφοροποίηση των διδακτικών πρακτικών τους προκειμένου να ανταποκριθούν στα βιώματα και τις ανάγκες όλων των μαθητών τους (προσφύγων και μη)
  • Να ενθαρρύνει τη χρήση ποικίλων εκπαιδευτικών/παιδαγωγικών υλικών
  • Να δημιουργήσει συνθήκες κοινότητας μάθησης για όσους και όσες εμπλακούν στο πρόγραμμα.

 

  1. Πού απευθύνεται

Η διεπιστημονική ομάδα του ΕΚΠΑ καλεί τους εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ που διδάσκουν σε τάξεις με προσφυγόπουλα, σε Τάξεις Υποδοχής και σε Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, καθώς και τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων να λάβουν μέρος στο επιμορφωτικό πρόγραμμα «e_li.ph.t» (education linguistics physichs training) για τη Γλωσσική και Ψυχοπαιδαγωγική Διαχείριση σε Πολυπολιτισμικές και Πολύγλωσσες Τάξεις.
[Προτεραιότητα θα δοθεί στους εκπαιδευτικούς ΔΕ, χωρίς να αποκλείονται εκπαιδευτικοί των υπόλοιπων βαθμίδων]
Προτείνουμε μάλιστα την από κοινού συμμετοχή μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που στηρίζουν ΤΥ ή ΔΥΕΠ ανά σχολική μονάδα ώστε να υπάρξει στοχευμένη στήριξη στο σύνολό της.

Οργάνωση:

Διάρκεια: ο κάθε σεμιναριακός κύκλος θα διαρκεί 3 εβδομάδες (36 ώρες δια ζώσης και 24 ώρες εξ αποστάσεως).
Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 30 εκπαιδευτικοί ανά κύκλο.
Α. Δια ζώσης επιμορφώσεις
Ο πρώτος κύκλος επιμορφώσεων ξεκινάει στις 7/1/2019 και κάθε νέος κύκλος ξεκινάει ανά εβδομάδα (14/1, 21/1, 28/1, 4/2, 11/2). Ο πέμπτος κύκλος επιμορφώσεων ολοκληρώνεται στις 26/2/2018.
Ώρες: οι δια ζώσης επιμορφώσεις θα πραγματοποιούνται καθημερινές μεταξύ 16:00 και 21:00 και Σαββατοκύριακα μεταξύ 10:00 και 15:00.
Για να δείτε το ακριβές πρόγραμμα, πατήστε .
Χώρος: οι δια ζώσης επιμορφώσεις θα διεξαχθούν στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μαρασλή 4, Αθήνα. (μετρό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ)
Β. Εξ αποστάσεως επιμορφώσεις
Παράλληλα με τις δια ζώσης επιμορφώσεις θα υπάρχουν και συνεδρίες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλε-εκπαίδευσης στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του προγράμματος.
.
Θεματικές ενότητες:

  1. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Διαχείριση σε Πολυπολιτισμικές και Πολύγλωσσες Τάξεις:
  • Πρόσφυγες στην εκπαίδευση: Μια ακόμη δυσκολία ή μια ακόμη ευκαιρία;
  • In between: Έφηβες/οι μαθητές/τριες πρόσφυγες ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους
  • Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική: Εμπειρίες και εργαλεία από το πεδίο
  • Κοινωνικές και πολιτισμικές διαστάσεις του προσφυγικού
  • Θέατρο στην Εκπαίδευση: Ταυτότητες και Ετερότητες
  • Ο ρόλος των εκπαιδευτικών: αναστοχασμοί και ενδυνάμωση

 

  1. Γλωσσική Διαχείριση σε Πολυπολιτισμικές και Πολύγλωσσες Τάξεις:
  • Πριν το μάθημα: τι πρέπει να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός.
  • “Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση;” Κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου στην Ελληνική ως Γ2 για ομάδες παιδιών και εφήβων προσφύγων.
  • Ενσωματωμένη Εκμάθηση Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL): Κατανόηση Γραπτού Λόγου και Λεξιλόγιο στην Ελληνική ως Δεύτερη Γλώσσα
  • Εκπαίδευση και Φυσική: μεθοδολογικά βήματα και πειραματικές διατάξεις.

[για τις συναντήσεις της Φυσικής ενημερωθείτε σχετικά ]

  • Παραγωγή Γραπτού Λόγου και Ανατροφοδότηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025