ΟΔΗΓΟΣ – Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι. Οι άνεργοι μπορούν να εγγραφούν στο μητρώο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) μέσω διαδικτύου και να εκδώσουν το δελτίο ανεργίας τους.

Μετά την έκδοσή του, είναι – το ηλεκτρονικό αντίστοιχο του δελτίου ανεργίας – στο .

Για τη διαδικασία αυτή απαιτείται η χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet. Η φυσική παρουσία στις Υπηρεσίες δεν είναι απαραίτητη.

Εάν ο χρήστης είναι ήδη εγγεγραμμένος στο μητρώο, η ταυτοποίηση πραγματοποιείται με τους κωδικούς Taxisnet και την εισαγωγή του ΑΜΚΑ.

Διαφορετικά, ο χρήστης πρέπει πρώτα να εγγραφεί στο σύστημα, παρέχοντας τα απαραίτητα στοιχεία.

Κατά την ηλεκτρονική εγγραφή, ο αιτών επιλέγει την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) του τόπου κατοικίας του και συμπληρώνει τα υποχρεωτικά πεδία. Για την έκδοση της κάρτας ανεργίας ισχύουν οι εξής προϋποθέσεις: ο αιτών δεν πρέπει να εργάζεται, να είναι διαθέσιμος για εργασία και να αναζητά ενεργά απασχόληση.

Διαδικασία Έκδοσης

Για την έκδοση της κάρτας ανεργίας, ο χρήστης εισέρχεται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες t. Εάν είναι ήδη πιστοποιημένος χρήστης, μεταφέρεται αυτόματα στις υπηρεσίες. Σε διαφορετική περίπτωση, η εγγραφή του ολοκληρώνεται πριν τη μετάβαση στην αντίστοιχη σελίδα. Με την υποβολή της αίτησης, δημιουργείται η ψηφιακή κάρτα ΔΥΠΑ, η οποία μπορεί να εκτυπωθεί ή να προστεθεί στο wallet του gov.gr.

Η ισχύς της ψηφιακής κάρτας είναι τρίμηνη από την ημερομηνία εγγραφής. Η ανανέωση αποτελεί ευθύνη του χρήστη, εφόσον συνεχίζει να πληροί τις προϋποθέσεις εγγραφής και παραμονής στο μητρώο.

Ειδικές Κατηγορίες

Οι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ΔΥΠΑ που δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας και ανήκουν στην κατηγορία ΑμεΑ δεν χρειάζεται να ανανεώσουν την κάρτα τους έως και τρεις μήνες μετά τη λήξη του πιστοποιητικού αναπηρίας τους.

Εάν το πιστοποιητικό λήξει και δεν προσκομιστεί ανανέωση, διαγράφονται από το μητρώο.

Σε αυτή την περίπτωση, η επανεγγραφή τους γίνεται με τις διαδικασίες που ισχύουν για όλους τους ανέργους ή ως ΑμεΑ, εφόσον υποβάλουν νέο πιστοποιητικό αναπηρίας.

Σημεία Προσοχής

Όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την εγγραφή διασταυρώνονται αυτεπάγγελτα από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Οι χρήστες ενημερώνονται για τον σκοπό επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων και τις υποχρεώσεις τους σχετικά με την εγγραφή, παραμονή ή διαγραφή από το μητρώο.
Η συμπλήρωση των ηλεκτρονικών αιτήσεων γίνεται με ευθύνη των αιτούντων, ενώ οι υπηρεσίες έχουν το δικαίωμα να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή τα στοιχεία που παρέχονται.
Η κάρτα ανακαλείται εάν διαπιστωθεί ότι οι προϋποθέσεις εγγραφής δεν πληρούνται, και όλες οι συναφείς πράξεις, όπως βεβαιώσεις ανεργίας ή συμμετοχή σε προγράμματα απασχόλησης, ακυρώνονται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025