Με fast track διαδικασίες κινήθηκαν οι διορισμοί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, πράγμα που μας ξαφνιάζει μιας και η Υπουργός είχε αναγγείλει ότι οι επόμενοι διορισμοί θα υλοποιηθούν από διαφορετικούς πίνακες και διαδικασίες εξετάσεων ΑΣΕΠ, αναφέρει η ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση
Οι ανακοινώσεις αυτές αναστάτωσαν για άλλη μια φορά όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς αυτό θα ανατρέψει ξανά την κατάταξη τους στους πίνακες.
Αυτές οι διαδικασίες και οι προθεσμίες δεν παύουν να έχουν άρωμα εκλογών και θα πρέπει να κινηθούν με σύννομες διαδικασίες. Ωστόσο αυτοί οι 8.586 διορισμοί δεν είναι φυσικά αρκετοί, εάν αναλογιστούμε τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία μας, γεγονός που αποδεικνύουν οι χιλιάδες αποχωρήσεις συναδέλφων και φυσικά οι προσλήψεις αναπληρωτών.
Την προηγούμενη χρονιά εξάλλου ολοκληρώθηκαν οι 11.700 διορισμοί (που ορθώς έγιναν) αλλά κάλυψαν τις συνταξιοδοτήσεις των 2 τελευταίων ετών και αυτοί έγιναν μετά από αδιοριστία τουλάχιστον 12 χρόνων.
Στην Ομοσπονδία μας φθάνουν έντονες διαμαρτυρίες, από πολλές πλευρές σχετικά με αυτούς τους διορισμούς. Διαμαρτυρίες από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της περσυνής χρονιάς οι οποίοι νιώθουν ότι εξαπατήθηκαν καθώς έχοντας τα περισσότερα μόρια από όλους τους άλλους, δεν είχαν την πλήρη εικόνα των διορισμών της διετίας και πολλοί αναπληρωτές, οι οποίοι εργάστηκαν για χρόνια σε απομακρυσμένες περιοχές, θα εγκλωβιστούν για πολλά χρόνια ως διορισμένοι σε μακρινές περιοχές από τα σπίτια και τις οικογένειες τους, καθώς όπως διαφαίνεται με τους νέους διορισμούς θα καλυφθούν όλες οι κοντινές περιοχές από αναπληρωτές με λιγότερα μόρια και αυτοί δεν θα έχουν κανένα δικαίωμα διεκδίκησης αυτών των κενών, λόγω τις υποχρεωτικής παραμονής 2 ετών στις θέσεις που κατέλαβαν.
Θα έπρεπε το ΥΠΑΙΘ να τους δώσει το δικαίωμα μετάθεσης, βελτίωσης και απόσπασης καθώς όλοι έχουν υπηρετήσει με το παραπάνω τις απομακρυσμένες ανάγκες των σχολείων ανά την Ελλάδα και δεν υπήρχε εγκαίρως προγραμματισμός όλων των κενών της διετίας ώστε να γνωρίζουν οι συνάδελφοι τις διαθέσιμες θέσεις και να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.
Διαμαρτυρία υπάρχει όμως και από τους αναπληρωτές οι οποίοι διεκδικούν μια θέση και διαπίστωσαν ότι έχουν γίνει λάθη στην μοριοδότησή τους από τις ΔΔΕ στο σύστημα ΟΠΣΥΔ χωρίς να μπορούν να παρέμβουν.
Το Υπουργείο έδωσε δικαίωμα ένστασης σε όλους με τσουχτερό παράβολο να προχωρήσουν στην διόρθωση του λάθους που διαπίστωσαν.
Απαράδεκτο από κάθε άποψη καθώς αντίστοιχα λάθη από μεριάς εκπαιδευτικών δε συγχωρούνται από το ΑΣΕΠ και χιλιάδες ήταν οι αναπληρωτές που στο παρελθόν είχαν αποκλειστεί εντελώς από τους πίνακες για ένα λάθος σε παράβολο.
Σε κάθε περίπτωση το θέμα των μόνιμων διορισμών είναι από τα καίρια και διαχρονικά ζητήματα του κλάδου. Καλοδεχούμενοι όλοι οι διορισμοί αλλά πρέπει να υπάρχει σταθερός, σωστός και έγκαιρος προγραμματισμός των διορισμών με διαδικασίες διαφανείς που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης και φυσικά δυνατότητα ελεύθερης διεκδίκησης των οργανικών κενών από όλους.
Τέλος, διαμαρτυρία υπάρχει και από τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΤΕ και ΔΕ καθώς βλέπουν ότι εκμηδενίστηκαν οι θέσεις τους για διορισμό παρόλο που αποχωρούν κάθε χρόνο δεκάδες συνάδελφοι ΤΕ και ΔΕ.
Γενικά και αυτοί οι διορισμοί είχαν προσανατολισμό στην Πρωτοβάθμια μιας και οι περισσότερες θέσεις δόθηκαν σε αυτή και στη συνέχεια στην Δευτεροβάθμια κυρίως σε ειδικότητες γενικής παιδείας.
Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, πρέπει να ενισχυθεί με εκπαιδευτικό προσωπικό, νέα κτήρια, εργαστήρια τελευταίας τεχνολογίας και αυξημένη χρηματοδότηση ώστε από λύση ανάγκης, να αποτελέσουν συνειδητή επιλογή των νέων και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής για τη χώρα μας.
Ζητούμε
Για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση να τηρηθεί ο κανόνας της αναλογικότητας σε σχέση με τα υπάρχοντα κενά που έχουν διαμορφωθεί και οι διορισμοί να ανέλθουν τουλάχιστον στο 25% που αναλογεί στη δευτεροβάθμια για τις ειδικότητες ΠΕ78-ΠΕ91 και ΤΕ & ΔΕ.
Νέα σχολικά κτήρια και εργαστήρια με σύγχρονες προδιαγραφές και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για εξοπλισμό των εργαστηρίων.