το Σάββατο 4 Μαρτίου – Παρ’ όλα αυτά, παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα που δεν αποκλείεται η τύχη του να κριθεί ακόμη και στα δικαστήρια εφόσον υπάρξουν σχετικές προσφυγές.

Σύμφωνα με το news247, η κυριότερη δυσελειτουργία είχε να κάνει με την ώρα παράδοσης των θεμάτων της πρωινής δοκιμασίας στους υποψηφίους η οποία, προς δυσάρεστη έκπληξη, παρουσίασε πολύ μεγάλες διαφορές από εξεταστικό κέντρο σε εξεταστικό κέντρο.

Παρά το γεγονός δηλαδή ότι ο , το εύρος των σελίδων (23 για το πρωί) ήταν τέτοιο που εκ των πραγμάτων παρουσιάστηκε πρόβλημα. Τα φωτοτυπικά των σχολείων έπρεπε να δουλέψουν πολλή ώρα σε φουλ ρυθμούς και αυτό δεν ήταν παντού εφικτό.

Ετσι σε άλλα κέντρα τα θέματα δόθηκαν τελικά στις 9:30, σε άλλα στις 10:00, σε άλλα στις 10:30 ενώ, όπως μάς καταγγέλθηκε σε Λύκειο του Βόλου δόθηκαν στις…11:15.

Με διαφορά μίας ώρας και 45 λεπτών είναι σίγουρο ότι τα θέματα μπορούν να διαρρεύσουν και κάποιοι να τα γνώριζαν όταν ξεκίνησαν να γράφουν” μάς τονίστηκε χαρακτηριστικά από υποψήφιο που ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Τα προβλήματα όμως δεν σταμάτησαν εκεί. Μία σκίαση στα θέματα των μαθηματικών συλλογισμών, κρίσιμη για την απάντηση, αλλού φαινόταν καθαρά και αλλού όχι. Προκλήθηκε σύγχυση και εκφράστηκαν διαμαρτυρίες από υποψηφίους, γεγονός που οδήγησε τον ΑΣΕΠ αρχικά να δώσει χρονική παράταση και εν συνεχεία διευκρινιστικές οδηγίες (από τις 12:00 μέχρι και τις 12:25).

Οταν όμως πάρθηκε η εν λόγω απόφαση, πολλοί από τους υποψηφίους είχαν ήδη αποχωρήσει κάτι που σημαίνει ότι defacto δημιουργήθηκαν υποψήφιοι δύο, τουλάχιστον, ταχυτήτων. Αυτοί που πρόλαβαν την παράταση και τις διευκρινίσεις και αυτοι που δεν πρόλαβαν.

Οπως μάς καταγγέλλει άλλος υποψήφιος, ο οποίος επίσης θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, “ούτε αυτή η οδηγία μπορούσε να βοηθήσει αυτούς που είχαν μπροστά τους θέματα προβληματικά εκτυπωμένα. Δόθηκε δηλαδή η οδηγία να αλλάξουμε την απάντηση μας χωρίς όμως να μας δοθούν τα θέματα όπως έπρεπε να είναι τυπωμένα με τις απαραίτητες σκιάσεις για την κατανόηση των αριθμητικών μοτίβων! Άρα, ακόμα και αν κάποιος αποφάσιζε να διορθώσει την απάντησή του, θα το έκανε πάλι στην τύχη!”

Σύμφωνα με εκπαιδευτική πηγή που μίλησε στο NEWS 24/7, “δεν λήφθηκε σε καμία περίπτωση υπόψη το γεγονός ότι τα φωτοτυπικά στα σχολεία είναι συγκεκριμένων δυνατοτήτων. Είχαμε να εκτυπώσουμε 23 σελίδες για κάθε υποψήφιο για τα πρωινά θέματα και άλλες 15 για τα απογευματινά. Ηταν έτσι μάλλον αναμενόμενο να υπάρξουν καθυστερήσεις. Υπήρχαν κέντρα με 100 και πλέον υποψηφίους. Υποψήφιοι μάς διαμαρτυρήθηκαν έντονα αλλά από την πλευρά μας δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο”.

Η διαδικασία, τέλος, για τους εκπαιδευτικούς ήταν τόσο επίπονη στα κέντρα με πολλούς υποψηφίους που πολλοί έκλεισαν 14 ώρες δουλειάς στα εξεταστικά κέντρα, από νωρίς το πρωί του Σαββατου μέχρι αργά το βράδυ. Και όλα αυτά για…60 ευρώ αποζημίωση.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθανάσιος Παπαϊωάννου παραδέχθηκε την Κυριακή ότι υπήρξαν προβλήματα κάνοντας την ακόλουθη δήλωση: “Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της χθεσινής διαδικασίας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους του ΑΣΕΠ που επί τρεις και πλέον μήνες έδωσαν έναν καθημερινό αγώνα σε επταήμερη βάση για την επιτυχή διεξαγωγή μιας διαδικασίας με υψηλές οργανωτικές απαιτήσεις και προκλήσεις. Τον αγώνα αυτό συνεχίζουν από σήμερα για όσα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα. Αυτονόητες είναι και οι ευχαριστίες προς το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή τους στην προσπάθεια αυτή.

Φυσικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους 77.000 περίπου υποψηφίους που προσήλθαν στον διαγωνισμό, σε έναν απαιτητικό και καινοτόμο διαγωνισμό και μάλιστα, σε συνθήκες ψυχολογικά δύσκολες για όλους μας. Εύχομαι τα αποτελέσματα να δικαιώσουν την προσπάθειά τους και υπενθυμίζω ότι ο διαγωνισμός αυτός είναι διαγωνισμός κατάταξης υποψηφίων και όχι πρόσληψης.

Γίνομαι δέκτης παραπόνων υποψηφίων για προβλήματα και καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν κατά την αναπαραγωγή των θεμάτων σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, μολονότι αυτά απεστάλησαν στα σχολεία με απόλυτη χρονική συνέπεια. Η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού και εγώ θα τα μελετήσουμε με τη δέουσα προσοχή μόλις σχηματίσουμε πλήρη εικόνα από τις αναφορές των Προέδρων των εξεταστικών κέντρων.

Είναι αυτονόητο ότι μετά την ολοκλήρωση έκδοσης των αποτελεσμάτων θα ξεκινήσουμε, όπως πάντα πρέπει να γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, μια διαδικασία αξιολόγησης σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους.

Σε ό,τι με αφορά, πιστεύω σταθερά στην ανάγκη μιας γραπτής διαγωνιστικής διαδικασίας που θα στραφεί ακόμη περισσότερο προς την κατεύθυνση των δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να γίνει συστηματική προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες που προσφέρει η συνεχώς εξελισσόμενη σχετική τεχνολογία.”

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025