Ενημερωθήκαμε από συναδέλφους φιλολόγους σε συνάντηση στις 20/2, στην οποία τους προσκάλεσε και την προκάλεσε με ιδιαίτερη σπουδή η συντονίστρια της ειδικότητας , πως για φέτος θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση στους μαθητές της ενισχυτικής διδασκαλίας.

ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Το θέμα που εγείρεται είναι πως την αξιολόγηση των μαθητών αυτών θα την κάνουν ,όχι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στην ενισχυτική αλλά οι εκπαιδευτικοί ,που διδάσκουν το μάθημα στο πρωϊνό ωράριο, συμπληρώνοντας έντυπα για τα αποτελέσματα της εφαρμογής του προγράμματος της ενισχυτικής Διδασκαλίας.
Πώς μπορεί να αξιολογήσει ένας εκπαιδευτικός έναν μαθητή που συμμετέχει σε μια διαδικασία με άλλον εκπαιδευτικό σε άλλο εκπαιδευτικό περιβάλλον;
Πως μπορεί να αξιολογηθεί μία διαδικασία εκπαιδευτική, όταν δεν συμμετέχει ο διδάσκων και το εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι διαφορετικό το πρωί και διαφορετικό το απόγευμα;
Η Ενισχυτική Διδασκαλία είναι απαραίτητη γιατί καλύπτει μαθησιακές και κοινωνικές ανάγκες. Αυτές από μόνες τους είναι οι ικανές συνθήκες για την ύπαρξή της. Από εκεί και πέρα, ο μόνος που μπορεί να διαπιστώσει την πρόοδο των μαθητών στην Ενισχυτική είναι ο ίδιος ο καθηγητής τους. Η απόπειρα να εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία ο πρωινός συνάδελφος είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά εσφαλμένη και εκ του πονηρού. Επί της ουσίας θέλουν ο πρωινός συνάδελφος να αξιολογήσει το συνάδελφο της Ενισχυτικής. Αναζητούν με κάθε τρόπο να εγκαινιάσουν νέα «ήθη», για να εδραιώνεται έμμεσα η αξιολόγηση. Σε κάθε περίπτωση επίσης, φαίνεται ο διαβρωτικός ρόλος του ΕΣΠΑ που συνυφαίνει τη χρηματοδότηση με την υποχρεωτική αξιολόγηση.
Ο στόχος δεν είναι η αξιολόγηση της ενισχυτικής διδασκαλίας. Στόχος είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και μάλιστα με τους πιο χυδαίους όρους. Αξιολόγηση με «φερετζέ», κρυφή αξιολόγηση των πιο ευάλωτων μαθητών και των πιο ευάλωτών εργαζομένων , των συναδέλφων αναπληρωτών.
Κάτι τέτοιο είναι απαράδεκτο! Δεν έχουν καμία δουλειά οι εκπαιδευτικοί να μετατραπούν άμεσα η έμμεσα σε αξιολογητές της δουλειάς άλλων συναδέλφων.
Εντύπωση μας προκαλεί και η σπουδή της συντονίστριας των φιλολόγων να μας ενημερώσει « προαιρετικά» ,όταν ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η ενημέρωση από τους συντονιστές παιδαγωγικής ευθύνης στα σχολεία ευθύνης τους , που είναι και υποχρεωτική!
Και μας προκαλεί εντύπωση, γιατί σε πιο καίρια και ουσιαστικά ζητήματα ( αλλαγή στον τρόπο εξέτασης στο μάθημα της γλώσσας στη Β΄ Λυκείου) δεν είχαμε καμία ενημέρωση, ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση η συντονίστρια έσπευσε ταχύτατα.
Τα πολυδιαφημιζόμενα ΠΕΚΕΣ ευαγγελίζονταν δια στόματος Υπουργού και υψηλόβαθμων στελεχών της εκπαίδευσης την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Πότε έγινε κάτι τέτοιο;
Ο ρόλος τους αποκαλύπτεται: Είναι η επιβολή της αξιολόγησης – «αποτίμησης» ακόμα και από την «πίσω πόρτα».
Επίσης η προαιρετική αυτή συμμετοχή είχε για τους συναδέλφους μακρινών περιοχών( στην πλειοψηφία τους αναπληρωτές) , δηλαδή, των Παξών, την υποχρεωτική καταβολή 35 ευρώ για την μετακίνησή τους !!! και την απροθυμία να διευκολυνθούν .
Ζητάμε :
• Την απόσυρση του 20116/Δ2/11-2-2019 σχετικού εγγράφου της Δ/νσης σπουδών του Υπ.Παιδείας
• Την εφαρμογή της Ενισχυτικής Διδασκαλίας , που είναι τόσο απαραίτητη στους μαθητές μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς
• Την εφαρμογή της Π.Δ.Σ στο Λύκειο
• 20 μαθητές ανά τμήμα
• Μόνιμους διορισμούς στην ενισχυτική
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέσει για το συγκεκριμένο έγγραφο και να ζητήσει άμεσα την απόσυρσή του.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην συμμετάσχουν σε αυτήν τη διαδικασία επικαλούμενοι την απόφαση της ΕΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ για απεργία-αποχή σε διαδικασίες αξιολόγησης – αποτίμησης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025