Του Αρβανίτη Δημήτρη- Εργοθεραπευτή- Αιρετού ΠΥΣΕΕΠ Αττικής Αθήνα 8 Δεκέμβρη 2014

Αγαπητοί συνάδελφοι

Το ΥΠΑΙΘ και ο Υπουργός Παιδείας, επανήλθαν σήμερα, μετά από 6 μήνες περίπου, με νέα διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για την ειδική εκπαίδευση. Περιμέναμε βέβαια μετά από τόσο χρόνο θεαματικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που να απαντούν στις ανάγκες του ευαίσθητου αυτού τομέα της εκπαίδευσης. Αντ αυτού παρουσιάστηκε εκ νέου το προηγούμενο σχέδιο νόμου με ελάχιστες άτολμες αλλαγές διαδικαστικού χαρακτήρα. Έτσι ούτε το παρόν ΣΝ απαντά στα σοβαρά προβλήματα της ειδικής εκπαίδευσης, αφού:

– Δεν λύνει οριστικά, με την αναγκαία πρόβλεψη για σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε κάθε δομή ΕΕ και την άμμεση κάλυψη τους με μονιμοποίηση των αναπληρωτών, το πρόβλημα της ελλιπέστατης στελέχωσης των ειδικών σχολείων και των διαγνωστικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.

– Αντίθετα μειώνει την αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΔΥ και των ΣΜΕΑΕ (ΕΔΕΑΥ) με απαράδεκτους επιστημονικά αποκλεισμούς ειδικοτήτων (παιδοψυχίατρος, λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, φυσιοθεραπευτής).

– Πριμοδοτεί την αγορά ελπίδας μέσω μεταπτυχιακών τίτλων «με συνάφεια στην ΕΕ» αποκλειστικά και μόνο, μηδενίζοντας τις προσπάθειες χρόνων συναδέλφων που διαθέτουν μεταπτυχιακά στον κλάδο-ειδικότητα τους. Αντίθετα βοηθά στον πλουτισμό επιτήδειων και «φορέων» που προσφέρουν σεμινάρια 400 και 1000 ωρών, μοριδοτόντας τα εκ νέου.

– Εισάγει εκ νέου την ιδιωτική πρωτοβουλία στην ΕΕ με την ιδιωτική παράλληλη στήριξη και την πιστοποίηση φορέων μέσω ΕΟΠΕΕΠ.

– Διατηρεί την δυνατότητα «μερικής» παράλληλης στήριξης στοχεύοντας στην μείωση των δαπανών αδιαφορώντας για τις ανάγκες των μαθητών.

– Επαναφέρει την διάκριση σε πανεπιστημιακές και τεχνολογικές σπουδές απαιτώντας μόνο από τους αποφοίτους ΤΕΙ να διαθέτουν παιδαγωγική επάρκεια, αν και σε επίπεδο περιεχομένου σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων υπάρχει πλήρης εξίσωση των σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΕΕΠ.

– Εισάγει την εντατικοποίηση της εργασίας με τις προβλέψεις για επεκτάσεις καθηκόντων και διάθεση του προσωπικού , χωρίς μάλιστα να είναι αναγκαία σχετική γνωμοδότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων.

– Δεν ξεκαθαρίζει με σαφήνεια την σύνθεση τω ΠΥΣΕΕΠ όσον αφορά την συμμετοχή των συμβούλων ΕΑ η συμβούλων ΕΕΠ και τον ορισμό αναπληρωτών μελών.

– Παραπέμπει εκ νέου στις καλένδες τον ορισμό Συμβούλων ΕΕΠ που είναι απαραίτητοι για την υλοποίηση της αναγκαίας επιστημονικής καθοδήγησης των συναδέλφων.

– Δεν προβλέπει την απαιτούμενη προτυποποίηση των διαδικασιών αξιολόγησης και διάγνωσης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών, θεσμοθετώντας αντίθετα ασφυκτικά και μη ρεαλιστικά πλαίσια προθεσμιών και ελέγχων αποδοτικότητας.

– Δεν προβλέπει την στελέχωση του ΙΕΠ με συμβούλους ΕΕΠ για τον διεπιστημονικό σχεδιασμό και οργάνωση της ΕΕ.

– Δεν θεσμοθετεί οριστικά τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών, με μια άτολμη διατύπωση που διαιωνίζει την σημερινή απαράδεκτη κατάσταση.

Είναι φανερό ότι από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την ουσιαστική ενίσχυση της ειδικής εκπαίδευσης με αύξηση της χρηματοδότησης και ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών, αλλά ο στόχος είναι η εξυπηρέτηση μνημονιακών λογικών «ορθολογικοποίησης» και περικοπών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025