Επιστρέφει την Δευτέρα 25 Οκτωβρίου ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, με περιορισμούς στις εξαιρέσεις που έχουν ελευθέρας για να κυκλοφορούν στο κέντρο.
Ποιοί θα κυκλοφορούν ελεύθερα
Σύμφωνα με πληροφορίες που αναφέρει το Πρώτο Θέμα, μειωμένες κάρτες δακτυλίου αναμένεται να λάβουν φέτος, βουλευτές, ευρωβουλευτές, κόμματα, γιατροί, δημοσιογράφοι, στους οποίους λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων χορηγούνται οι σχετικές άδειες.
Για παράδειγμα λιγότερες κάρτες δακτυλίου θα λάβουν οι βουλευτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα δικαιούνταν 8 άδειες για τα γραφεία και τους συνεργάτες τους και θα πάρουν 2.
Συντάξεις: «Αντίστροφη μέτρηση» για τις νέες συντάξεις -Τι αλλάζει
Αξιολόγηση μαθητών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων – ΦΕΚ
Κορονοϊός: Επιστρέφει ο Σωτήρης Τσιόδρας- Ποιός ο ρόλος του στις ανακοινώσεις
Ψαλίδι προβλέπεται και για τους δημοσιογράφους ωστόσο στα κριτήρια θα προσμετράται και η έδρα της κάθε επιχείρησης. Στο δακτύλιο θα κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς τα ηλεκτρικά, υβριδικά οχήματα, τα εκ κατασκευής αυτοκίνητα αερίου και υγραερίου και από τα Euro 6 όσα εκπέμπουν έως 120 γραμμάρια ανά χιλιοστά CO2. Επιπλέον εξαιρούνται ΑΜΕΑ, δικαστές με έδρα στο κέντρο της πόλης κ.α.
Οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν σε διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή υπό τον υπουργό Επικρατείας κ. Γιώργο Γεραπετρίτη. Αποφασίστηκε παράλληλα να αναθεωρηθεί και το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων, για τον έλεγχο του οποίου θα υπάρξουν μέτρα αστυνόμευσης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τη Δημοτική Αστυνομία.
Στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα εντός της πόλης που λόγω της πανδημίας αλλά και σοβαρών αλλαγών στα μέσα μετακίνησης, η κυκλοφορία των ΙΧ έχει δημιουργήσει ένα κυκλοφοριακό χάος.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά σε δεύτερο στάδιο αλλαγές και στην γενικότερη φιλοσοφία του δακτυλίου. Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο τραπέζι έχει πέσει η ιδέα των διοδίων χωρίς όμως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η σκέψη αυτή, αν και εφόσον υιοθετηθεί δεν θα έχει εισπρακτικό χαρακτήρα καθώς τα έσοδα θα επιστρέφουν ως αντισταθμιστικά οφέλη με άλλες δράσεις μέσα στην πόλη.
Το υπουργείο προσανατολίζεται στον εκσυγχρονισμό της κίνησης των οχημάτων μέσα στην πόλη, εκτιμώντας ότι ο σημερινός δακτύλιος έχει ξεπεραστεί από τις συνθήκες της κυκλοφορίας και αποτελεί ένα μέτρο παρωχημένο.
Μελετώνται αντίστοιχα συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις και αποδίδουν, σε συνδυασμό όμως και με μια ποιοτική βελτίωση των αστικών μεταφορών ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.
Αρμόδιες πηγές που συμμετέχουν στις συζητήσεις τονίζουν ότι είναι ένα σχέδιο που βρίσκεται εν τη γενέσει του. Όπως αναφέρουν θα πρέπει να μελετηθούν και να αξιολογηθούν τα οφέλη από την μείωση των οχημάτων αλλά και ο τρόπος που θα μπορούσε να γίνει μια τόσο μεγάλη παρέμβαση, η οποία θα πρέπει να ανατρέψει όλο τον κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας. Το σίγουρο είναι ότι θα χρειαστούν μελέτες αλλά και μεγάλα πολιτικά στηρίγματα για να ανατραπεί το σημερινό μοντέλο.